mboost-dp1

Lydkort problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - m0nK3y
28. sep. 2004 19:18
Hej.

Jeg fik lige pludselige lydkort problemer.
Jeg sad og spillede, da der pludselig kom metal lyde i stedet for musik engang i mellem.

Så gik jeg ud i windows og ville høre lidt musik for at se om det bare var spillet, men derude var alt "metal" lyde.
Man kan ikke høre musikken, kun en masse latterlige klange, som lyder som metal som klinger mod hinanden.

Har prøvet at skifte mit lydkort til en anden PCI-port, men uden forandring.
Har prøvet at opdatere min lyd driver, men windows kan ikke finde noget bedre end den jeg køre med, og altid har kørt med uden problemer (Creative AudioPCI (ES1371,ES1373)(WDM)).

Inde i enhedshåndtering er der problemer med "Multimediekort", men det har der aldrig været problem med.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen Kristian Iversen.
Gravatar #2 - Pernicious
28. sep. 2004 21:34
Fjern driverne fra systemet i enhedhåndteringen, og installer dem så igen.

Det kan også være at lydkortet er kaput!
Gravatar #3 - m0nK3y
29. sep. 2004 09:22
Har prøvet det første.

Men det kan være jeg lige skal have fat i nogle nye drivere.

Håber ikke på det sidste du sagde.
Gravatar #4 - wizax
15. okt. 2004 09:51
Er der "Audio Processing" på det kort?
Du ved, hvor man kan lave "Concert Hall" lyd og andre mere eller mindre anvendelige settings...

Check lige at den står til OFF, evt prøv at ændre den til en anden setting, og så tilbage til OFF.
Gravatar #5 - FISKER_Q
15. okt. 2004 11:03
#4 Kortet er lavet af Ensoniq/Creative tilbage i 97/98 hvis jeg ikke tager fejl. Kortet har nok problemer med den port/kabel lyden forstærkes igennem så det er hvertfald nok ikke driver-relateret problemer.

Det eneste der nok er at gøre er at downloade den nyeste wave-table plus drivere fra creative.com hvis det ikke virker så prøv de samme højttalere og kabler på et andet lydkort, hvis det virker fint så er der nok en hardwarefejl.

Køb eventuelt et nyt lydkort til en femmer :P
Gravatar #6 - kevins
15. okt. 2004 11:07
Jeg tror faktisk jeg har haft et lignende problem. Jeg var ved at gå fuldstændig amok pga. de lyde, men så prøvede jeg at gå ind i min Volume Control (både Creative's og Windows's) og pludselig, da jeg skruede ned for "CD Audio" som det hedder i Creatives, var lydene væk. Prøv det før du gør noget drastisk. Prøv evt. at skrue ned for andre kanaler.

Jeg tror fejlen ligger i dårlig kabling, altså dårligt skærmede kabler, som så transmiterer støj ind...

Håber du får det til at virke.
Gravatar #7 - FISKER_Q
15. okt. 2004 11:17
#6 Ah ja, god pointe. Det kan godt ske at du hører baggrundsstøj fra andre kanaler.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login