mboost-dp1

Logitech Harmony fjernbetjeninger ?

Gå til bund
Gravatar #1 - fidomuh
10. maj 2007 11:31
Hejsa.

Jeg sidder og overvejer at skifte min Sunwave 3000 unversal remote ud med en Logitech Harmony 555 eller 885 :)

Prisen paa disse er dog lidt pebret saa jeg vil lige stille et par spoergsmaal til folk som har et "Harmony" produkt :)

-----

Er den kompatibel med Nintendo Wii ? ( Kan den taende Wii'en ? :P )
Hvordan integrerer den med normale PC funktioner? ( ifht. en HTPC / Medie center pc )

Hvordan fungerer den sammen med Windows Vista Media Center?
Har MythTV ( eller andet linux baseret mediecenter ) support for disse?

Kan den bruges som almindelig mus?

Det var lige det jeg havde paa toppen af hovedet, hvis i har mere generel info om fjernbetjeningerne saa kom endelig med det :)

- Har laest reviews hist og pist, men ingen af dem kommer ind paa hverken linux eller normale pc funktioner :)
Gravatar #2 - duck-1
13. maj 2007 15:24
den er fuldt programbar, den store af dem som jeg har prøvet ihvertfald.
Den bliver konfigureret over nettet, så jeg kunne forstille mig at den bliver opdateret hele tiden. Den havde "koderne" til min sitecom mp-010[spoiler](som kæresten har skubbet på gulvet så den ikke virker 100% mere... ÆV)[/spoiler], som nok ikke er det mest udbredte produkt, så mon ikke den også har til en wii. den har desuden mulighed for at lære alle "koder" så så længe du har en den originale i forvejen er det ikke noget problem.

Men spørg endelig.

Ved ikke noget om linuxsupport og om den kan bruges som mus. Men da den konfigureres via nettet kan jeg ikke umiddelbart se noget problem i at den ikke skulle virke på linux.
Gravatar #3 - gentox
13. maj 2007 16:01
Har ikke en Wii, men har forsøgt at tilføje den min Logitech Harmony Xbox 360 remote. og her er beskeden jeg fik:

Der benyttes Bluetooth-teknologi i denne komponent, så den kan ikke styres af fjernbetjeningen.
-Der er ingen af de nuværende Harmony Remotes der har bluetooth, så ingen understøttelse af Wii

En tommelfinger regel er, at hvis det har en infrarød port kan det betjenes med en Harmony Remote.
Med undtagelse af topmodellerne der også har radiostyring(fra 895 og op)

Når alt det er sagt, så er jeg virkeligt glad for min. Hvis jeg f.eks. vil se en dvd trykker jeg på en aktivitetsknap, og derefter tænder den for min forstærker, dvd afspiller, fjernsyn og HDMI hub og selvfølgelig på de rigtige indgange. Og hvis du vil bruge den til noget andet, så slukker den for de ting der ikke skal bruges længere.

Understøttelse af software
Microsoft® Windows® 98SE, 2000, Me og XP
Macintosh® OS X 10.2 eller senere
Gravatar #4 - fidomuh
13. maj 2007 18:45

Ah ja, havde lige glemt at det var bluetooth :/

Men ja, jeg har ogsaa mere eller mindre bestemt mig for at koebe en.. Bliver nok 885 modellen, da jeg ikke umiddelbart har brug for RF :P
Gravatar #5 - gentox
13. maj 2007 19:11
Havde helt glemt at fortælle at min har en bevægelses censor, der tænder for lyset når den har ligget længe nok, og man rækker ud efter den.

Ved ikke hvor længe der skal gå, men den tænder ikke igen hvis man prøver lidt efter. Har ikke kunnet finde informationer om den feature, kun en jeg opdagede helt tilfældigt :)
Gravatar #6 - fidomuh
13. maj 2007 19:12

Hehe, det er vist i alle deres modeller med lcd display i farve :)

Den feature har min Sunwave SRC-3000 ogsaa :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login