mboost-dp1

Loddet ram på bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - DivineANT
9. dec. 2005 06:34
Under en edbpriser.dk rundfart faldt jeg tilfældigvis over en bærbar hvor der stod opgivet at ramklodsen var loddet.
Det studsede jeg lidt over, og fandt efter at have snakket med en ven, ud af at nogle bærbare bliver solgt med en ramklods loddet fast til bundkortet, og en enkelt slot fri.
Ifølge ham optager den fastloddede blok samme plads som en almindelig udskiftelig blok, men ingen af os kunne gennemskue hvad grunden til lodningen var.
Jeg kan absolut ikke se hvorfor man vil gøre noget så umiddelbart tåbeligt, ud over den noget usansynelige grund at nogen vil være villig til at købe en ny bærbar, istedet for at opgradere ram.

Kan i kaste nyt lys over mysteriet?
Gravatar #2 - duck-1
9. dec. 2005 08:17
min veninde har en asus med loddet ram på, men der er godt nok 2 slots ledig. så jeg ved ikke om fabrikanterne i nogle tilfælde vælger at kun smide 1 slot i, det har jeg nu aldrig hørt om. men man skal da lære noget nyt hverdag.
imho synes jeg det er en god ide, så kan man sælge en bærbar med 2 slots fri der stadig kan køre og kunden kan selv vælge hvor meget ram han/hun vil have i.
Gravatar #3 - KarmicMind
9. dec. 2005 08:42
bare trist, hvis der kommer ram-fejl, så ka man ikke udskifte den.. :(
Jeg ved heller ikke hva det skal til for..
Gravatar #4 - DivineANT
9. dec. 2005 08:55
#2 men hvorfor så ikke lave 3 slots der er udskiftelige, for mig at se besværliggører det da bare reparationer hvis den nu er defekt

edit: hehe, jeg opdagede slet ikke at #3 påpegede den samme problemstilling
Gravatar #5 - mikbund
9. dec. 2005 13:50
Producenter vælger at lodde rammodulet direkte på fordi et ram-slot er en ekstra udgift.

#3:
Og den med hvad, hvad nu hvis rammen går i stykker - ja så er du screwet, men det er du også hvis en random komponent på bundkortet går i stykker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login