mboost-dp1

Links til køb af bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - kensus
9. aug. 2005 10:06
Jeg søger nogle links gode sider hvor man kan finde billige bærbare asus, ibm etc. De må gerne være udenlandske, så længe det er et sted der er til at stole på. Håber nogle har erfaringer med dette!
Gravatar #2 - Bubel
9. aug. 2005 11:21
har du prøvet www.edbpriser.dk ?
Gravatar #3 - kensus
9. aug. 2005 11:54
Ja, den kender jeg som godt :o)
Men var måske også mere på udkig efter nogle udenlandske, hvis der skulle være nogle penge at spare der...
Gravatar #4 - amokk
9. aug. 2005 11:59
hvis du er studerende, så tag et kig på www.ok1.de www.nofost.de www.campus-point.de - alle sælger laptops med studierabat

jeg har selv købt denne
http://ok1.de/product_info.php?cPath=23&produc...

Og det gik udemærket med levering til DK osv. Vær opmærksom på at maskinerne har tysk tastatur, men at det fungerer 100% som et dansk tastatur, så længe du kører dansk layout i windows
Gravatar #5 - kensus
9. aug. 2005 15:36
Tak Amokk det var lige hvad jeg manglede! Men hvis nogle har flere er de velkomne til at byde ind!
Gravatar #6 - wizax
11. aug. 2005 15:07
Gravatar #7 - amokk
11. aug. 2005 15:10
#6 ja den tror jeg sgu ik han kendet i forvejen...
Gravatar #8 - Indox
11. aug. 2005 16:29
Køb aldrig noget fra Dell.
Gravatar #9 - amokk
11. aug. 2005 16:39
Deres skærme er fine men deres laptops er noget skrøbeligt plasticbras som går i stykker alt for tit og deres support er meget meget weird
Gravatar #10 - Indox
11. aug. 2005 17:35
Jeg vil ikke engang kalde det support. Det kan godt være, at min opfattelse er forkert, men jeg mener at deres "support" afdeling består af 1 person. Medmindre selvfølgelig resten var på ferie på de tidspunket, jeg snakkede med dem/ham.
Og at "Teknisk Support" så åbenbart ikke fatter, hvad der sker på deres systemer og henviser til Kundeservice (efter meget lang tænketid), da de/han ikke har tilstrækkelig teknisk viden til at hjælpe med problemerne, gør ikke det hele meget bedre.

Der var lige en klump galde..
Gravatar #11 - amokk
11. aug. 2005 18:40
#10 sjovt du siger det, hver gang jeg ringede til Dell blev jeg bouncet frem og tilbage mellem tek. support og kundeservice - de formåede efter 4 omstillinger at sige "vi spørger vores teamledere når de kommer tilbage, så ringer vi dig op senere for vi ved ik hvad vi skal gøre" - sagt af en mand i tek.support (som i øvrigt gav mig hans private gmail adresse, da jeg ville sende en liste af fejl på min maskine)

en time efter ringede en tøs fra kundeservice... "hejsa, jeg vil bare lige sige, at jeg ringer for at fortælle dig at vi ringer dig op på et senere tidspunkt, hav en god dag, thihiii *SSS*"

de ringede aldrig
Gravatar #12 - amokk
11. aug. 2005 18:46
http://newz.dk/forum/item/54973/#first her er hele min dell historie
Gravatar #13 - Indox
11. aug. 2005 18:49
Håber vi fik ham (#1) afskrækket fra at så meget som at overveje køb af Dell computer.
Gravatar #14 - The-Lone-Gunman
11. aug. 2005 18:49
Jeg vil gerne anbefale http://laptop4u.dk/ - de har en rigtig god service.

Købte selv en Asus hos dem for et års tid siden (jeg kan også anbefale Asus), og da jeg skulle bestille den var betalingsserveren uheldigvis nede, hvilket de jo ikke kan gøre noget ved, men så prøvede jeg at ringe til dem og bestille over telefonen, for mit besvær gav de mig en bedre model end den jeg bestilte, én der kostede lidt over 500 kr. mere.

Andre kunder hos dem har jeg også kun hørt positivt fra.

Asus kan jeg anbefale, fordi da min strømforsyning gik i stykker (sker for næsten alle), ringede jeg blot til dem, hvorefter de tilbød at hente min computer dagen efter, men jeg vidste det kun var strømforsyningen den var galt med, så nu sender de mig bare ny. Det er da god service. Desuden har der heller aldrig været problemer med computeren.
Gravatar #15 - amokk
11. aug. 2005 19:42
#14 hehe det med PSUen kunne dell så også liiige finde ud af gennem et enkelt opkald :-)
Gravatar #16 - The-Lone-Gunman
11. aug. 2005 19:51

Ja, men for at Dell skal komme og hente ens computer, så skal man da betale ekstra?
Gravatar #17 - amokk
11. aug. 2005 20:02
#15 nej de sendte PSUen til mig, så jeg havde den hverdagen efter at jeg ringede.

Og nej, jeg har ikke betalt noget for de ca. 10 gange en fragtmand har kørt frem eller tilbage med min Dell...
Gravatar #18 - The-Lone-Gunman
11. aug. 2005 20:09

Nå okay, jeg troede bare det var det de kaldte deres dyre on-site support. Har aldrig sat mig vidre ind i Dell :)
Gravatar #19 - wizax
12. aug. 2005 10:08
Til dem der (åbenbart) hader Dell, så kan jeg kun sige, at de omkring 10 Bærbare Dell-maskiner jeg kender til kører upåklageligt, faktisk bedre end køberne forventede, og de 2 gange vi havde brug for support (1 stk keyboard istykker ved ankomsten + 1 forespørgsel om support i New Zealand) blev løst uden komplikationer. Jo, de supporterer/afhenter worldwide, ikke kun Europa.

Jeg vil ikke afvise at I har haft dårlige oplevelser med Dell, men alle leverandører har vel uheldige eksempler?

(Jeg sidder bla med et fra IBM..)
Gravatar #20 - amokk
12. aug. 2005 11:29
Lad mig da høre dit IBM eksempel...

Problemet for mig var ikke en enkelt dum supporter eller 2. Problemet var at hele deres system mht. behandling af klager osv. var så underligt, og der var ikke faste procedurer for en skid, det var først da jeg havde fået tilsendt en erstatnigscomputer, brokkedt mig over denne, og herefter fået en rykker på at sende den oprindelige computer retur, at de var til at tale med - via email vel at mærke. - nu havde jeg jo en klemme på dem i form af min gamle laptop som jeg nægtede at sende tilbage før de havde sørget for at den nye havde de samme funktioner.
Gravatar #21 - kensus
12. aug. 2005 11:53
#14 Tak for linket, går faktisk også med seriøse overvejelser om at købe en Asus, da jeg ikke har hørt nogle sindsyge historier om dem, som f eks med Dell... Det virker også som en god stabil og pæn computer hvilket betyder en del for mig også...
Jeg har det bare sådan med IBM at jeg kan forstå at det er en fantastisk maskine, men deres design afskrækker altså mig en del, hvis de bare ville lave nogle bærbare med widescreen ville det hjælpe en del syntes jeg...! -Hvorfor gør de egentlig ikke det?

Det skal lige siges at jeg måske har hang til unødvendig lir når jeg køber ting. Men dette repræsenterer jo også bare min personlige holdning :o)
Gravatar #22 - amokk
12. aug. 2005 12:17
#21 ehm HVORFOR er et så vigtigt med en widescreen på laptop?

De fleste widescreen maskiner kører 1280*800, er det ikke bedre med en lille let 14" IBM på 1400*1050? :-p

En laptop skal jo ikke være hele husets underholdningsscenter men en maskine man kan tage med sig og som er mobil. Derfor er det virkelig en omvæltning at gå fra en større laptop til en mindre model som er mere mobil, man finder slet og ret ud af at man har meget mere lyst til at tage den med sig og have den på skødet osv.

Det er rigtigt at IBM har et konservativt design, men de har jo bare valgt at fokusere på kvaliteten i stedet for på at fange folks opmærksomhed med blinkende dioder og sjove farver. Og så vil jeg mene at deres design er langt mere klassisk og stilrent end de fleste ander mærker - som skifter design en gang om året på deres laptop-serier
Gravatar #23 - kensus
12. aug. 2005 13:43
#22 Du har faktisk en pointe mht pixels, det er også værd at se på om hvor vidt man overhovedet har behovet for widescreen. Har bare en forestilling om at det er mere behageligt at se på, ved ikke hvorfor...
Gravatar #24 - amokk
12. aug. 2005 14:00
hvis du for det meste bruger din PC som transportabel DVD afspiller er det godt nok med widescreen men ved de fleste andre ting som arbejde i windows osv. er det ligegyldigt. her er det opløsningen der er vigtig
Gravatar #25 - H.E.R.O.
12. aug. 2005 14:42
og så koster dell spareparts kassen, så er ens dell udenfor garanti og får en defekt, jamen så må man krydse fingre for, at det ikke er en af deres custom dell parts.

plus besværet med at sende de defekte dele over til dell??? jeg kunne ikke købe spareparts med mindre jeg sendte de defekte dele over til dem først!?? (det var udenfor garanti, så det var spareparts, som kostede kassen i sig selv, dvs ca 5 x prisen af hvad man kan finde noget tilsvarende til på edbpriser men, som selvfølgelig ikke ville passe i et dell kabinet og/eller med de fungerende dell dele)

jamen et cirkus uden lige har jeg aldrig oplevet!!

vil aldrig selv købe dell desuden synes jeg også deres laptops er tudegrimme de ligner jo alt det andet billige plastikskrammel man kan købe
Gravatar #26 - asger_ss
12. aug. 2005 18:17
mener at ibm thinkpad laver widescreen fra 2006
Gravatar #27 - wizax
13. aug. 2005 13:33
min erfaring med IBM:

1) Dyrere end "samme" i andre mærker.
2) De 2 A31'ere jeg har haft har BEGGE haft pixelfejl.
3) knapperne til at ejecte CD-drev/diskettedrevet er mildest talt noget makværk (er gået i stykker på den ene).
4) Reservedele koster KNAPPER (et tastatur med DK bogstaver >1000 kr).
5) Lyden er... Telefonagtig.

Design er smag og behag, Jeg synes Dell er fine at se på, og udstråler den en vis klasse og stil (faktisk ville vores direktør have haft en Dell nu, hvis det ikke var fordi vores software-afdeling sagde at de kun ville installere deres software på en IBM (pga at de skulle være magens til de andre maskiner i firmaet).
Gravatar #28 - amokk
13. aug. 2005 13:52
1) Dyrere end "samme" i andre mærker.

Man får hvad man betaler for

2) De 2 A31'ere jeg har haft har BEGGE haft pixelfejl.

Det kan ske for alle producenter, jeg kender ingen med pixelfejl på deres IBM :-) min gamle dell fil derimod skiftet skærmen til én der havde en dead pixel fra starten af
http://www.behardware.com/articles/519-5/lcd-scree...

3) knapperne til at ejecte CD-drev/diskettedrevet er mildest talt noget makværk (er gået i stykker på den ene).

Fungerer fint her, hvis du tænker på den lille blå knap til at spytte CDen ud med?

4) Reservedele koster KNAPPER (et tastatur med DK bogstaver >1000 kr).

Så er det godt at de ik går i stykker så let som de andre mærkers plasticmaskiner

5) Lyden er... Telefonagtig.

Du har ret i at den ikke er super god. Min gamle Inspiron 8600 havde virkelig god lyd af en laptop at være, den var nok på højde med et par af de billigste computerhøjttalere - den blev erstattet med en Inspiron 6000 som havde en lyd jeg vil betegne på linje med min IBM T43. Men nu er en laptop altså heller ikke et hifi anlæg, og man kan jo sætte hovedtelefoner til :-)
Gravatar #29 - wizax
14. aug. 2005 10:10
#28:

Man får også det MÆRKE man betaler for, at der står IBM på kassen koster generelt en del.

Knappen til at ejecte CD-drev/Diskette-drevet er den knap man bruger til at tjoh.. som jeg skriver ejecte DREVENE ikke selve skiverne.

Jeg har som skrevet ovenfor aldrig haft problemer med Dell maskinerne, udover hvad der kan forventes og det blev repareret on-site dagen efter.

Derimod er mine 2 IBM maskiner (1, solgte den anden) ikke ligefrem på toppen længere.

Men jeg tror vi kan blive enige om at alle fabrikanter har mandags-maskiner, både Dell og IBM.
Gravatar #30 - amokk
14. aug. 2005 11:34

"Jeg har som skrevet ovenfor aldrig haft problemer med Dell maskinerne, udover hvad der kan forventes og det blev repareret on-site dagen efter."

Hmmm hvad er det for nogle fejl der forventes når man køber laptop? den burde da gerne virke uden at gå i stykker :-)
Gravatar #31 - mELIeha
14. aug. 2005 16:48
Tastature koster gerne 1500 til andre bærbare, og IBM er den bærbare med det bedste tastatur overhovedet (Holdbarheds mæssigt) - Så enten har du været ekstra hård ved din, eller fået en ekstrem mandagsmodel. Generelt er min erfaring at IBM reservedele ikke er særlig dyre, og at ALT kan (OG MÅ!! Af brugeren selv) skiftes ud - Skiftede lige min b,g wireless ud med en a,b,g - Tog under 20mins at skilde det hele ad, sætte den i og samle igen - Det var hverken svært eller noget som helst - Og sådan et modul koster vist små 700 kroner ved IBM, det er altså ikke galt for en "reservedel". Og IBM er altså tit først på pletten med nye ting (Fingerprint :D) - Og det betaler man vel også lidt for, jeg fortryder ikke et sekund at jeg købte IBM, kvaliteten er langt over ALLE andre mærker.

Pixelfejl, det kan forekomme på ALLE bærbare, men blandt de 10+ IBM bærbare jeg har leget med i længere tid har jeg aldrig set en, + 24skolebærbare fra IBM, uden en eneste - Og så omkring 600IBM bærbare hvor der heller ikke var nogle :) Men det var så også begrænset hvor længe jeg kiggede på dem.

Det med knapperne, det har jeg aldrig hørt om.

Lyden, tjah - Synes min T40 spiller ufatteligt pænt og rent - Men det er selvfølgelig ikke det vilde HIFI anlæg man køber når man køber bærbar :)

Nu er det også A modeller du har haft med at gøre, og det må jeg nok indrømme ikke er noget jeg har haft særlig meget fat i, men kunne ikke forestille mig IBM nogensinde har lavet bærbare så dårligt som du har beskrevet det.

Min T40 er ved at være en god del over 2 år gammel, jeg havde den med i skole for første gang i torsdags (Altså var der ikke nogle af mine venner der havde set den før) - Og ALLE troede den var helt ny. Det er virkelig ikke til at se om en IBM har været brugt, det titaniums kabinet holder sig bare pænt SÅ længe :)
Gravatar #32 - wizax
15. aug. 2005 13:41
#30: Der sker fejl i en produktionslinie, det kan ikke undgåes. Når jeg snakker om "der kan forventes" er det manglende kabler, knapper der "hænger", pixelfejl (GYYS). Hvis der ikke skete produktionsfejl har man ikke noget at bruge sin reklamations-ret til :-).

#31: min mistede en piletaste, og nej jeg er ikke hård ved mine knapper.

Den Dell jeg havde før (en ældre P3 800Mhz sag) er stadig som ny, på trods af ca. 5-6 år på bagen, det eneste problem den har er, at den efterhånden er sakket lidt bagud af farten, og batteriet kan ikke holde til så meget som det har kunnet.

Da jeg kiggede på IBM-tastaturer, kostede de ca. 10-15% mere end de andre der var nævnt på hjemmesiderne.
Gravatar #33 - amokk
15. aug. 2005 15:41
#31 ja T4x serien er lækker... dog er titaniumoverfladen på låget ret modtagelig for fingeraftryk osv. - men kan rengøres med en klud med sulfo
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login