mboost-dp1

Lenovo kvalitet?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
26. mar. 2007 10:07
Hej,
Er en Lenovo C3000 bærbar (f.eks. C3000 V100) lige så god kvalitet som en Lenovo ThinkPad bærbar?

Det er min farmor som skal have en ny arbejdsbærbar, som jeg så skal finde lidt om :)
Gravatar #2 - Silentkill
7. apr. 2007 10:57
NEJ!!!

Har selv en Thinkpad på arbejdet og det er absolut bedre kvalitet end det billige plasticbras Lenovo ellers laver.
Gravatar #3 - rackbox
7. apr. 2007 12:10
Thinkpad er "arvet" fra IBM - selvom Lenovo vistnok har produceret dem hele tiden. C3000 er Lenovos eget mærke og kommer ikke med alle de lækre finnesser, og den gode kvalitet som Thinkpads.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
7. apr. 2007 15:24
Altså det er ligemeget, da hun købte en T60p Widescreen.

Men tak for hjælpen (ved godt jeg er utålmodig :D)
Gravatar #5 - Azuria
7. apr. 2007 17:28
#4 Bestilte du derfra? hvad blev porto?
hvor køber du DK tastatur? laptops?
Gravatar #6 - MiniatureZeus
7. apr. 2007 17:36
Hmm ved ikke hvad portoen blev præcist, men hun gav ialt 21k cirka, for pc'en, en mini dock, en taske og et ladersæt til bilen.
Så umiddelbart tror jeg det kostede hende 300 kr. i fragt ca.

Mht. til det danske tastatur, havde en af mine venner et liggende, som dog manglede nogle taster, men de kunne lige sættes på, og så kunne det bare skrues i... Men jeg ved at de gør det for en også. kan dog ikke huske prisen.

EDIT: og ja vi bestilte derfra )
Gravatar #7 - amokk
7. apr. 2007 18:51
hvorfor dog udskifte tastaturet fra tysk til dansk, når den eneste forskel er de tegn som er trykt på tasterne?

i øvrigt er det en god ide at bede dem om at sende en engelsk windows recovery CD med, medmindre man er helt vild med software på tysk...

#3 ikke helt

Lenovo er et firma som har deres egne laptop serier, men som for lidt over 2 år siden købte IBM's PC afdeling, og dermed alle medarbejdere, produktionsanlæg mv. samt thinkpad brandet, som jo netop bruges i thinkpad serien som de kører videre i samme stil som da IBM havde den (jeg kan dog bedre lide T4x designet end T6x designet
Gravatar #8 - Azuria
7. apr. 2007 21:33
#7 > Nej, tyskerne bruger qwertz istedet for qwerty :)
og de bytter generelt rundt på mange special tegn også
Gravatar #9 - Azuria
7. apr. 2007 22:11
Underligt bestillings system... er åbenbart kommet til at bestille en t60 nu...
Skulle da vente til d.1 :p
Nå, må hellere få sendt en mail og afbestille ;)
Gravatar #10 - MiniatureZeus
8. apr. 2007 06:07
#7 Det er min farmor.... :P
Men umiddelbart så sendte de "automatisk" en Vista Business recovery CD med på engelsk, og da hun installerede den, blev den dansk efter en Windows update :)

#webmasterdk
Skynd dig bare at bestille en! :P
Gravatar #11 - Azuria
8. apr. 2007 09:17
Hvordan betalte i?
Paypal eller via bank/swift.
Gravatar #12 - amokk
8. apr. 2007 13:02
#8 sæt dig ind i tingene før du udtaler dig, jeg har haft en tysk thinkpad i 2 år og skriver fint dansk på tastaturet - når du kører med dansk layout i windows er alle taster som normalt, men der står self. et andet tegn på nogle af dem.
Gravatar #13 - Azuria
8. apr. 2007 14:36
#12 Har boet 3år i tyskland. :)
Ja, netop, der står et andet tegn på tastaturet.. har ikke påstået noget om outputtet... troede du var IT sagkyndig nok til at vide at det ikke hang sammen... ;)
Men synes selv det ser bedst ud at det der står på tasten og passer med hvad der skrives på skærmen..
fx. synes jeg det ser klamt ud at der står strg istedet for ctrl.
Gravatar #14 - Deternal
8. apr. 2007 23:48
#12: Sæt dig selv ind i tingene, diskussion handler om en laptop til en farmor.
Nu kender jeg ikke din farmor, men min vil ihvertfald foretrække at der står det samme på tasterne som der kommer op på skærmen når hun trykker på en tast.
Gravatar #15 - arne_v
9. apr. 2007 00:52
Jeg har både engelske og danske tastaturer. Og jeg foretrækker
normalt at bruge engelsk layout på et engelsk tastatur - det andet
er for besværligt.
Gravatar #16 - trylleklovn
9. apr. 2007 02:14
omg, hvad skal en farmor med en 2.33ghz c2d!?
Hun har for mange penge, giv mig nogle af dem.
Gravatar #17 - MiniatureZeus
9. apr. 2007 10:20
Hun betalte via bankoverførelse.
Gravatar #18 - amokk
9. apr. 2007 11:35
"Ja, netop, der står et andet tegn på tastaturet.. har ikke påstået noget om outputtet..."

Du gav mig umiddelbart det indtryk at du mente der var en teknisk forskel på DK og DE tastaturer (ud over skriften op tasterne)

"troede du var IT sagkyndig nok til at vide at det ikke hang sammen... ;)"

Det var netop det jeg prøvede at forklare i #12

"Men synes selv det ser bedst ud at det der står på tasten og passer med hvad der skrives på skærmen.."

Selvfølgelig, men personligt er det ikke noget der får mig til at købe et nyt tastatur til min laptop - jeg kigger jo ikke på tasterne når jeg skriver alligevel

"fx. synes jeg det ser klamt ud at der står strg istedet for ctrl."

Tja det er da en smagssag, om control er skrevet på engelsk på et dansk tastatur eller på tysk på et tysk... Men man ved jo hvor den sidder og behøver ik se hvad der står på den

#14 indeed, det var mest af alt for at pointere at det ikke er strengt nødvendigt for brugen at maskinen til at skrive dansk, at man skifte tastaturet i den. Selvfølgelig kan det godt være at farmor ikke har samme skriverutine som os nørder men det er op til #1 selv at afgøre
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login