mboost-dp1

Laptop skærm tilkobles desktop computer

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
2. dec. 2005 10:38
Hejsa,

Jeg har skaffet en ældre bærbar, som er godt og grundig defekt. Skærmen virker dog, og jeg ville gerne kunne tilslutte skærmen en normal pc (dvs. som en normal skærm), men da jeg ikke ved hvilken grænseflad der bruges mellem laptopskærme og grafikkortet ved jeg ikke om det overhovedet kan lade sig gøre!

Hvis der er nogen der kan fremskaffe oplysninger om andre der har gjort det eller ellers ved noget om det vil jeg gerne vide det :-)

Som sagt: et hobby projekt, så tiden er ikke en faktor!
Gravatar #2 - NFX
2. dec. 2005 16:18
Så vidt jeg ved kan dette være meget svært, da de sjældent bruger et almindeligt interface, og du skal altså have fat i en konverter/måske endda selv lave en.
Gravatar #3 - DUdsen
3. dec. 2005 12:57
hmm kan du hive hele labtoppens grafikort ud eller sidder det på selve bundkortet.

Ellers er det måske en muglighed.
Gravatar #4 - bjerh
3. dec. 2005 13:27
#3 Det er vel onboard? :)
Gravatar #5 - Cyrack
3. dec. 2005 13:44
Grafikkortet er onboard, men det ville nok heller ikke hjælpe, da der er brugt en properitær standard, som jeg ikke har en jordisk chance for at finde.
Det jeg overvejede var, at de fleste displays kan skiftes, også til andre modeller, og derfor antog jeg at der fandtes en standard for komunikation mellem grafikkortet og skærmen. Hvis man kan finde den standard burde man vel kunne koble den på en DVI-udgang? Evt. med en konverter foran.

Jeg vil bruge skærmen til en lille jukebox, så en laptop skærm ville være optimal (lavt strømforbrug).
Gravatar #6 - buch
3. dec. 2005 14:53
Kan du ikke bare hive skærmen af, og så se hvor ledningerne fører hen til, og så lige smide et billed af det og selv se om du kan finde ud af noget der udfra. Ledningerne må jo ende i et stik af en art, der kan skilles fra bundkortet.
Gravatar #7 - Cyrack
3. dec. 2005 15:05
buch: det ved jeg allerede :-) det er bare et standard fladt kabel (de der plastik nogen der ligner en printplade, bare den ikke er hård.)

Jeg kan lige skille den ad og undersøg lidt mere om hvilken type skærm og grafikkort det er.
Gravatar #8 - buch
3. dec. 2005 15:07
#7 lidt lige som IDE kabel?
Du kan vel ikke se farven på de forskellige ledninger, vel?
Gravatar #9 - Cyrack
3. dec. 2005 15:12
det er bare et fladt, semitransperant brunt/gyldent kabel, med en masse kobberledere i.
Gravatar #11 - Cyrack
3. dec. 2005 20:00
Hmm... øv...

Nå, så må jeg bare strippe den bærbare for alt unødvendigt, og få fat på en flad, passiv køler til cpuen også få maskinen til at forbinde op til min X-server :-)

Det eneste jeg gerne vil gøre er at vise billeder og evt. film-klip. En slags interaktivt billede.
Gravatar #12 - amokk
4. dec. 2005 19:06
det kan muligvis være et LVDS Display Interface der benyttes... Ikke fordi jeg ved meget om det, men så har du noget at undersøge:
http://en.wikipedia.org/wiki/LVDS
Gravatar #13 - Cyrack
4. dec. 2005 21:27
amokk: takker! Om ikke andet giver det mig håb om at jeg kan forlænge datakablet, så PC'en kan gemmes væk et andet sted.

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg får lagt linux på, når både cdromdrevet og diskettedrevet er brændt af... men det er en anden historie :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login