mboost-dp1

Lader forskel på 3,42A eller 4,74 A

Gå til bund
Gravatar #1 - SmQr
8. feb. 2008 15:24
hej newz bruger
lige pt er jeg er inde på et område jeg ikke ved så sindsygt meget om:)

men jeg har købt en lader til min bærbar,
den gamle lader kørte et output på 19V 3,42A
men den nye har en output på 19V 4,74A

har det noget at sige?
personligt vil jeg selv sige at det ville ødelægge batariet
Gravatar #2 - zin
8. feb. 2008 15:29
Ja, det har betydning for den totale effekt, laderen kan spytte ud. Umiddelbart ville jeg sige du godt kan benytte laderen, men den vil ikke nødvendigvis oplade den nye bærbar under fuld stress da den på et sådant tidspunkt sikkert kræver al den ampere som den tilhørende strømforsyning kan levere.
Men det er svært at sige. Så længe stikket kan gå ind og volt-værdien er den samme er der ikke den store fare ved at bruge den - slet ikke da ampere værdien er lavere (3,42 vs 4,74) - hvis den var højere ville jeg ikke være bekymret da bærbaren jo ikke trækker mere strøm end den har brug for.
Gravatar #3 - amokk
8. feb. 2008 15:35
#2 sikke da en omgang sludder... til at starte med hedder det spænding og strøm, ikke volt-værdi og ampere-værdi.

Når det så er sagt, så ja, #1 du kan sagtens bruge den nye strømforsyning til din bærbare, bare den leverer samme spænding og stikket passer, inkl polariteten af + og -.

Hvor stor en strømstyrke forsyningen kan levere, er faktisk underordnet, så længe din PC ikke trækker mere end den leverer. Efter som den gamle kan levere 3,42 A, må man gå ud fra at din PC ikke har brug for mere end dette, så 4,74A er helt fint.
Gravatar #4 - zin
8. feb. 2008 15:37
#3: Tak for flueknepperiet, jeg havde brug for det. :)
For lang tid siden jeg har haft elektronik. :-/
Gravatar #5 - SmQr
8. feb. 2008 15:38
amokk
polariteten af + og -. ???
Gravatar #6 - 3214N
8. feb. 2008 20:14
#5 Ja, at der ikke er byttet om på + og -

/3214n.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login