mboost-dp1

Låst HDD?!?!

Gå til bund
Gravatar #1 - hammedhaaret
29. dec. 2006 01:55
hej.
jeg har for nyligt softmodded min xbox.
det lykkedes og jeg ville så lave en større harddisk til den med en guide fra nettet, men efter jeg havde lavet den fra en bootcd med eeprom og installer og derefter låst den virkede den ikke på min xbox.

jeg sætter den så i computeren får at formatere den men det vil ikke acceptere det password jeg har til at låse den op.

Altså: 160gb låst harddisk der ik vil låses op og ik virker i min xbox.

jeg har alt backup fra den gamle xboxharddisk med eeprom og det hele.
aner bare ikke hvad jeg skal gøre.

håber nogen kan hjælpe!
tak

bastian
Gravatar #2 - holmen
29. dec. 2006 08:15
Kan du ikke bare boote op på en linux cd -> linux rescue -> Og så køre en shred på hdd'en?
Gravatar #3 - hammedhaaret
29. dec. 2006 11:18
tilsluttet en pc?
har prøvet det.... men før den går ind i nogen form for bootmenu siger den der er en låst hdd og ber om et password
Gravatar #4 - MiniatureZeus
29. dec. 2006 11:31
prøv med nogle gængse passwords såsom 11111 osv da nogle af de det HD mods der kan finde på at ændre til default på underlige tidspunkter.
Gravatar #5 - holmen
29. dec. 2006 11:48
#3 Prøv at sætte cd-rom drevet som primært boot-device og helt unlad at give HDD'en en boot-priority?
Gravatar #6 - hammedhaaret
29. dec. 2006 15:17
... ved at sætte den i slave?!?! secondary master?
mange tak for svarene 'so far'
Gravatar #7 - holmen
29. dec. 2006 16:34
I mit bios kan jeg sætte boot-prioritet på de forskellige enheder.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
29. dec. 2006 17:02
#6 hammedhaaret... hvad mener du med det svar? Altså ved du ikke hvad det betyder eller hvad?
Gravatar #9 - themuss
29. dec. 2006 19:16
Den disk er død medmindre du får fundet password.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
30. dec. 2006 15:59
#9 themuss
må da være en måde egentlig? ellers kan man jo bare gør det med alt sit pirat musik og film og så har apg ikke en chance...
Gravatar #11 - BurningShadow
30. dec. 2006 16:26
Hvis jeg har forstået det her rigtigt så er den oprindelige firmware blevet overskrevet med en ny(?)
Hvis det er tilfældet, så burde man vel kunne gøre det en gang til, men altså med en firmware der er lavet til disken(?)
Gravatar #12 - themuss
30. dec. 2006 16:35
#10 Du har helt ret, kryptering og password på disken er en god ting... Hvis man har noget at skjule...
Gravatar #13 - buch
30. dec. 2006 16:44
Går ud fra at du ikke har hverken låse eller en dører i dit hus, du har jo ikke noget at skjule for andre vel, for det er jo kun kriminelle der har en låst dør bla. når de ikke er hjemme, andre må jo ikke se hvad der foregår af kriminalitet derinde.
Gravatar #14 - themuss
30. dec. 2006 20:59
Værdier er også gode at skjule (såsom TV i huset og netbank-nøgler på harddisken), hvis man nu skal bruge din hus-analogi... Jeg talte ikke om slette hensigter, hvis det var den mening, du læste ud af indlægget...

Jeg har lås på både hoveddøren og køkkentrappen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login