mboost-dp1

Kvaliteten på LG laptops?

Gå til bund
Gravatar #1 - Strunge86
23. sep. 2007 01:40
Hej, hvordan er LG kvalitetsmæssigt, i forhold til f.eks. HP?
Primært når vi snakker laptops.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
23. sep. 2007 09:29
Kommer helt an på hvilken serie du vælger.

Hvis du køber en HP i netto til 4000 kr., så er kvaliteten ikke noget at råbe hurra for, men hvis du køber deres business serie (nx så hut jeg visker) så er den sammenlignlig med IBM ThinkPad.

Nu kender jeg ikke meget til LGs laptops, men tror måske det er det samme.

Men ellers gå ned i Elgiganten eller Fona og tjek det selv.

Tryk på kabinettet, åben og luk skærmen en par gange, vip den rundt og alt sådan noget, og lyt så til om den knirker eller om du møder modstand mens du f.eks. åbner og lukker skærmen.
Gravatar #3 - Deternal
23. sep. 2007 09:43
Blasfemi, selvfølgelig er HP/Scumpaq's bærbare ikke lige så gode som thinkpads, er du på svampe?

Men jeg skal da gerne medgive at deres business bærbare er bedre end deres konsumbærbare, men deres konsum bærbare er så også så ringe at Dell ville være at foretrække ift.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
23. sep. 2007 09:52
Altså det er så smag og behag. Personligt synes jeg at HPs business serie er vildt lækre, lavet i titanium og alu og et kanon keyboard samt touchpad. Desuden kan de tåle lidt af hvert. Ville dog selv foretrække en IBM ThinkPad (dog ikke Z60m!), men det er mest pga. deres gummiagtige overflade.
Gravatar #5 - Deternal
23. sep. 2007 10:27
Tjeah, der er roll-cage, indbygget alu-frame etc. i alle thinkpads.

Z serien var efter min mening mest en bug - den udgår så også nu, da widescreen bli'r almindeligt også på T og R serien.

Småting som thinkvantage programmerne, og det faktum at du kan hælde en cola i tastaturet uden at ødelægge din maskine er også lækre.

Desuden har jeg kun hørt om at en thinkpad kan overleve brand + brandslukning og stadig virke bagefter.

Jeg kan se på de nye HP og Dell laptops at de er begyndt at smide trackpoint på igen, så de må jo have indset at IBM havde ret når de lod den blive.

Mht. touchpad kan jeg kun sige at sidst jeg brugt touchpad var på min toshiba satelite pro med en 450mhz cpu - mao. et par år siden, og det var ikke en fornøjelse, jeg har altid været uvenner med touchpads, uanset om det er apple, toshiba, ibm, hp mv. som leverer dem (er det ikke også synaptics det hele iøvrigt?).
Den bedste feature ved touchpads er set fra mit synspunkt at de kan slås fra.
Gravatar #6 - ajust
23. sep. 2007 10:33
Jeg har en sød lille LG R405, og den er jeg sgu tilfreds med..! Jeg synes den ser superlækker ud, keyboard og touchpad er gode, skærmen er også god og skarp.
Dog kan kabinettet måske virke lidt plastikagtigt, men det virker nu solidt og robust alligevel. Til mine behov kan jeg i hvert fald godt anbefale den (mine behov er at have den med i tasken hver dag i skolen til notater, og game lidt fps-spil i de kedelig timer :D)..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login