mboost-dp1

Krav til servere??

Gå til bund
Gravatar #1 - mivsen
8. sep. 2004 14:10
Hej allesammen, jeg har behov for lidt hjælp til anskaffelse af en webserver + MySQL server.

Jeg skal have følgende hjemmesider liggende:

Webserver:
www.paint-shop.dk
Ca 70 besøgende om dagen, 10 online på samme tid
173.000 hits ialt

www.mivs.dk
Ca 70 besøgende om dagen, 10 online på samme tid
530 hits ialt

www.guldblom.dk (ikke bestilt)
Ca 25 besøgende om dagen, 10 online på samme tid (beregning)

MySQL:
Ren MySQL server.

Hvad vil i foreslå til hver server??
Vi har overvejet følgende:

Web: AMD 1800+
MySQL: P3 733

er det for småt??

Mvh
Michael
Gravatar #2 - Wolly
8. sep. 2004 14:15
Hvorfor vil du have flere servere??? Hvis jeg var dig ville jeg købe en server af en rigmelig kvalitet 2.5GHz+ og med masser af ram 1G+ og så smide hele mollevitten på den. Det kan den sagtens trække!

Der er ingen grund til at købe flere servere...

Og så et lille tip: Det er SINDSYGT irriterende, når link åbner sider i nye vinduer!
Gravatar #3 - Wolly
8. sep. 2004 14:16
En langt mindre server kan forøvrigt også trække dine sider.
Gravatar #4 - amokk
13. sep. 2004 21:27
#1 well smid både web og mysql på P3 733 maskinen og brug din AMD 1800 til noget andet... 256 eller 512 MB Ram ville være fint

har tidligere kørt et website med flere hundrede besøgende dagligt, fra en dual P2-233 med 256 MB RAM... så no problems...

det er i hvert fald spild af strøm at bruge begge maskiner til en så forholdsvis lille opgave

i øvrigt ikke smart at offentliggøre domænenavne som man endnu ikke har købt

#2 hvad er ideen i at købe en helt ny server hvis han har dele liggende i forvejen til at samle en af?

og i øvrigt, hvorfor er det irriterende at links åbner i nye vinduer? det er da rart at man ik kommer væk fra main-siden
Gravatar #5 - Acro
14. sep. 2004 14:27
#4 amokk:
Fordi, at du altid kan åbne et ikke-låst hyperlink i et nyt vindue, men ikke et låst i det samme. Hvis du ikke gider at højreklikke, så brug en af de funktionen på tastaturet, som din browser med garanti understøtter.
Gravatar #6 - NFX
14. sep. 2004 16:19
#5:
Nu åbner jeg næsten altid links i nye vinduer, så jeg har intet problem (men det er så bare mig :)).
Nu ved jeg ikke hvilken browser du bruger, eller hvilke browsere der understøtter det, men i Opera kan jeg bare højreklikke på linket, og vælge "Open" - så går den uden om target="_blank".
Gravatar #7 - amokk
14. sep. 2004 19:27
evt en option i forumet, som automatisk tilføjer target="_blank" hvis man har slået det til...
Gravatar #8 - chult
10. dec. 2004 08:03
En webserver med tilhørende SQL tager keine performence. Jeg har haft en kørende på min gamle 300 mhz med 64 mb...
Gravatar #9 - amokk
10. dec. 2004 13:07
#8 kommer måske an på hvor meget trafik man har, og hvor heftige scripts man kører (PHP og SQL osv)

men jo, der skal en del til at trække en moderne PC i knæ, hvis den kører som dedikeret webserver
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login