mboost-dp1
Krav til servere??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej allesammen, jeg har behov for lidt hjælp til anskaffelse af en webserver + MySQL server.
Jeg skal have følgende hjemmesider liggende:
Webserver:
www.paint-shop.dk
Ca 70 besøgende om dagen, 10 online på samme tid
173.000 hits ialt
www.mivs.dk
530 hits ialt
www.guldblom.dk (ikke bestilt)
Ca 25 besøgende om dagen, 10 online på samme tid (beregning)
MySQL:
Ren MySQL server.
Hvad vil i foreslå til hver server??
Vi har overvejet følgende:
Web: AMD 1800+
MySQL: P3 733
er det for småt??
Mvh
Michael
Jeg skal have følgende hjemmesider liggende:
Webserver:
www.paint-shop.dk
173.000 hits ialt
www.mivs.dk
530 hits ialt
www.guldblom.dk (ikke bestilt)
Ca 25 besøgende om dagen, 10 online på samme tid (beregning)
MySQL:
Ren MySQL server.
Hvad vil i foreslå til hver server??
Vi har overvejet følgende:
Web: AMD 1800+
MySQL: P3 733
er det for småt??
Mvh
Michael
Hvorfor vil du have flere servere??? Hvis jeg var dig ville jeg købe en server af en rigmelig kvalitet 2.5GHz+ og med masser af ram 1G+ og så smide hele mollevitten på den. Det kan den sagtens trække!
Der er ingen grund til at købe flere servere...
Og så et lille tip: Det er SINDSYGT irriterende, når link åbner sider i nye vinduer!
Der er ingen grund til at købe flere servere...
Og så et lille tip: Det er SINDSYGT irriterende, når link åbner sider i nye vinduer!
#1 well smid både web og mysql på P3 733 maskinen og brug din AMD 1800 til noget andet... 256 eller 512 MB Ram ville være fint
har tidligere kørt et website med flere hundrede besøgende dagligt, fra en dual P2-233 med 256 MB RAM... så no problems...
det er i hvert fald spild af strøm at bruge begge maskiner til en så forholdsvis lille opgave
i øvrigt ikke smart at offentliggøre domænenavne som man endnu ikke har købt
#2 hvad er ideen i at købe en helt ny server hvis han har dele liggende i forvejen til at samle en af?
og i øvrigt, hvorfor er det irriterende at links åbner i nye vinduer? det er da rart at man ik kommer væk fra main-siden
har tidligere kørt et website med flere hundrede besøgende dagligt, fra en dual P2-233 med 256 MB RAM... så no problems...
det er i hvert fald spild af strøm at bruge begge maskiner til en så forholdsvis lille opgave
i øvrigt ikke smart at offentliggøre domænenavne som man endnu ikke har købt
#2 hvad er ideen i at købe en helt ny server hvis han har dele liggende i forvejen til at samle en af?
og i øvrigt, hvorfor er det irriterende at links åbner i nye vinduer? det er da rart at man ik kommer væk fra main-siden
#5:
Nu åbner jeg næsten altid links i nye vinduer, så jeg har intet problem (men det er så bare mig :)).
Nu ved jeg ikke hvilken browser du bruger, eller hvilke browsere der understøtter det, men i Opera kan jeg bare højreklikke på linket, og vælge "Open" - så går den uden om target="_blank".
Nu åbner jeg næsten altid links i nye vinduer, så jeg har intet problem (men det er så bare mig :)).
Nu ved jeg ikke hvilken browser du bruger, eller hvilke browsere der understøtter det, men i Opera kan jeg bare højreklikke på linket, og vælge "Open" - så går den uden om target="_blank".
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.