mboost-dp1
Komplett.dk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej News.dk
Sidder her og er i den super lækre situation at jeg skal have mig en ny gamer pc.
Og i min søgen efter hardware faldt jeg over komplett.dk. Mit spørgsmål er så: er der nogle der nogen form for erfaring med dem? Mit budget er max 15 k uden skærm.
regards/varda
Sidder her og er i den super lækre situation at jeg skal have mig en ny gamer pc.
Og i min søgen efter hardware faldt jeg over komplett.dk. Mit spørgsmål er så: er der nogle der nogen form for erfaring med dem? Mit budget er max 15 k uden skærm.
regards/varda
Nej. Bare... Nej.
Komplett.dk ... Gaa en stor bue uden om..
Det er mit raad ihvertfald :)
Deres kundeservice er retarderet udover alle graenser.
Jeg bestilte et stativ til mit kamera, som de havde paa lager.
De viste sig at de ikke ahvde det paa lager, hvilket er OK.
Der var jo alligevel ~45 dage til jeg skulle bruge det.
Da der saa var ~20 dage tilbage og de havde rykket mine datoer et par gange, besluttede jeg at sende en mail og fortaelle dem at jeg ikke skulle have det alligevel.
Intet svar.
Okay, saa jeg koeber det bare i en random fotobutik til overpris, for at vaere sikker paa at jeg har det..
Mens jeg er i kina modtager jeg saa en mail fra dem, med at de rykker datoen igen. gg, jeg skriver IGEN til dem at jeg HAR afbestilt varen og vedhaefter den gamle mail.
Intet svar.
Efter et par uger modtager jeg saa en "nu har vi sendt din vare"-mail. Jeg skriver til dem at jeg HAR afbestilt den 2 gange nu og vupti: svar.
Jeg skal oprette en RMA paa deres side.
Jeg kigger saa paa deres side og undrer mig over at skulle oprette en RMA, og ikke en returnering, saa jeg skriver og spoerger deres support..
"Hoho, jo de skal du da vist ogsaa.. Ellers tjekekr vi den jo bare for fejl og sender den retur til dig." ... Godt saa.
Ikke en biks jeg nogensinde handler hos igen. Een ting er at de ikke fatter at afbestille en vare, men naar de saa bagefter fortaeller mig noget som er direkte forkert og potentielt kan koste mig test-gebyr og mere fragt, saa traekekr jeg graensen -.-
Nej. Bare... Nej.
Komplett.dk ... Gaa en stor bue uden om..
Det er mit raad ihvertfald :)
Deres kundeservice er retarderet udover alle graenser.
Jeg bestilte et stativ til mit kamera, som de havde paa lager.
De viste sig at de ikke ahvde det paa lager, hvilket er OK.
Der var jo alligevel ~45 dage til jeg skulle bruge det.
Da der saa var ~20 dage tilbage og de havde rykket mine datoer et par gange, besluttede jeg at sende en mail og fortaelle dem at jeg ikke skulle have det alligevel.
Intet svar.
Okay, saa jeg koeber det bare i en random fotobutik til overpris, for at vaere sikker paa at jeg har det..
Mens jeg er i kina modtager jeg saa en mail fra dem, med at de rykker datoen igen. gg, jeg skriver IGEN til dem at jeg HAR afbestilt varen og vedhaefter den gamle mail.
Intet svar.
Efter et par uger modtager jeg saa en "nu har vi sendt din vare"-mail. Jeg skriver til dem at jeg HAR afbestilt den 2 gange nu og vupti: svar.
Jeg skal oprette en RMA paa deres side.
Jeg kigger saa paa deres side og undrer mig over at skulle oprette en RMA, og ikke en returnering, saa jeg skriver og spoerger deres support..
"Hoho, jo de skal du da vist ogsaa.. Ellers tjekekr vi den jo bare for fejl og sender den retur til dig." ... Godt saa.
Ikke en biks jeg nogensinde handler hos igen. Een ting er at de ikke fatter at afbestille en vare, men naar de saa bagefter fortaeller mig noget som er direkte forkert og potentielt kan koste mig test-gebyr og mere fragt, saa traekekr jeg graensen -.-
hehe.. ja det må man sige ikke er super fed service. Men Føniks syntes jeg da bare slet ikke har det samme hard ware.. Kan det passe?
#1 Med dit budget er det lige før, at jeg vil tilbyde at købe og samle dine dele. Jeg ville gætte på, at jeg sagtens kunne udfordre de eksisterende butikker, men det er nok også kun fordi, at jeg accepterer en slaveløn og så ikke skal tænke over moms (de første 50.000 kroner/årligt i hvert fald).
Jeg tror de fleste internet butikker har en eller flere mennesker der hader dem. Komplett.dk har fungere fint for mig de gange jeg har bestilt fra dem, eneste negative er at deres leveringstider ofte er lidt lange, grundet den måde de sender pakkerne fra Sverige. Det indebære noget med ikke at sende dine ting, for det pakkebur din pakke ligger i er flydt. Jeg har oplevet at Det godt kunne tage en uge før jeg fik ting jeg havde bestilt og fået pakkenummer på.
Men jeg tror ikke de er dårligere end andre. Der er jo f.eks. også folk der hader Getmore, jeg kender en der har fået en dårlig service hos dem, og nu er der fem andre der hader dem. Det hjælper dem desværre ikke at jeg og en anden har fået en service der ligger langt over hvad man kunne forvente, det er den dårlige historie der hænger ved.
Men jeg tror ikke de er dårligere end andre. Der er jo f.eks. også folk der hader Getmore, jeg kender en der har fået en dårlig service hos dem, og nu er der fem andre der hader dem. Det hjælper dem desværre ikke at jeg og en anden har fået en service der ligger langt over hvad man kunne forvente, det er den dårlige historie der hænger ved.
#Varda
Hvis du ikke allerede har fundet en butik, så er der vist stor enighed herinde om, at SHG.dk er en af de bedste. De har både præfabrikerede computere og en vælg selv-funktion, hvor du kan vælge mellem alle deres komponenter og så få SHG til at samle computeren mod et mindre beløb.
Jeg vil evt. gå efter:
- En CPU fra E8x00-serien eller Q9x00-serien (altså deres nye dual og quad core-processorer)
- Et bundkort baseret på Nvidias 680i eller Intels X48 (X38, hvis de har nogle)
- 4 GB DDR2 PC6400-ram
- Enten to 8800GT i SLI eller et AMD HD3870X2
- En Raptor på 36GB som systemdisk og en 250-500GB harddisk til alt ens habengut
- Corsair PSU med minimum 520W, men gerne 620W
- Lydkort fra Creative
- Windows Vista Home Premium (OEM-licens vel at mærke)
- Og så det løse...
Det burde du gerne kunne få for 15.000 kr.
Hvis du ikke allerede har fundet en butik, så er der vist stor enighed herinde om, at SHG.dk er en af de bedste. De har både præfabrikerede computere og en vælg selv-funktion, hvor du kan vælge mellem alle deres komponenter og så få SHG til at samle computeren mod et mindre beløb.
Jeg vil evt. gå efter:
- En CPU fra E8x00-serien eller Q9x00-serien (altså deres nye dual og quad core-processorer)
- Et bundkort baseret på Nvidias 680i eller Intels X48 (X38, hvis de har nogle)
- 4 GB DDR2 PC6400-ram
- Enten to 8800GT i SLI eller et AMD HD3870X2
- En Raptor på 36GB som systemdisk og en 250-500GB harddisk til alt ens habengut
- Corsair PSU med minimum 520W, men gerne 620W
- Lydkort fra Creative
- Windows Vista Home Premium (OEM-licens vel at mærke)
- Og så det løse...
Det burde du gerne kunne få for 15.000 kr.
vandfarve er du stadig på... kan lige skrive op hvad jeg ahr fået af tilbude fra FC computer..
Cpu: E 8500 3 ghz
MB: Abit IN9 32X-MAX SLI WIFI NF 680i S-775
Ram: 8GB DDR2 pc6400 800mhz (kender ikke mærket)
Grafik: 2xGF 8800 GTS SLI 512 mb
HD: 500 gb western digital 7200rpm 16mb cache sata2
PSU: ODIN 1000 W
Wista Home Prem. 64 bit
Plus NZTX Zero Alu sort kabinet.
Villle meget gerne have en system disk men pengene er godt nok ved at være brugt. Har også lige købt en HP 2207h skærm:)
Til knap 16 k
Cpu: E 8500 3 ghz
MB: Abit IN9 32X-MAX SLI WIFI NF 680i S-775
Ram: 8GB DDR2 pc6400 800mhz (kender ikke mærket)
Grafik: 2xGF 8800 GTS SLI 512 mb
HD: 500 gb western digital 7200rpm 16mb cache sata2
PSU: ODIN 1000 W
Wista Home Prem. 64 bit
Plus NZTX Zero Alu sort kabinet.
Villle meget gerne have en system disk men pengene er godt nok ved at være brugt. Har også lige købt en HP 2207h skærm:)
Til knap 16 k
Det er bestemt en slagkraftig computer, men den er måske lidt overdrevet. Du vil eksempelvis under ingen omstændigheder få brug for 8 GB ram, ligesom en strømforsyning på 1 kW.
Umiddelbart vil jeg prøve at anbefale et nyere bundkort (enten Intels X48-serie eller Nvidias 750i/780i-serie, hvis de er kommet på markedet). Ligeledes vil du sagtens kunne leve med to 8800GT-kort i stedet for 8800GTS-kort i SLI. Ydelsen vil stort set være den samme, men prisen en del billigere.
Men har du ikke lyst til at bygge en computer selv? Du kan som sagt få meget mere for pengene, ligesom du får en dejlig følelse af at have gjort det hele selv.
Umiddelbart vil jeg prøve at anbefale et nyere bundkort (enten Intels X48-serie eller Nvidias 750i/780i-serie, hvis de er kommet på markedet). Ligeledes vil du sagtens kunne leve med to 8800GT-kort i stedet for 8800GTS-kort i SLI. Ydelsen vil stort set være den samme, men prisen en del billigere.
Men har du ikke lyst til at bygge en computer selv? Du kan som sagt få meget mere for pengene, ligesom du får en dejlig følelse af at have gjort det hele selv.
Du har helt sikkert ret. Men så skal jeg da ikke tænke på opgrderinger det næste stykke tid og der meget vigtigt for mig. Men måske man skulle bruge de sparet penge på GT kontra GTS på en evenuel system hardisk.
Er meget i tvivl om jeg kan gøre det mærkbart billigere selv. Udover det er der garantien som jo så kun vil være på de enkelte dele. Kunne forstille mig at et bundkort der ryger på en hjemmebiks computer er lige "køb af nyt bundkort". Det vil man være foruden, til en hvis grad, med sådan et samlet køb. Men jo det kunne være fedt selv at samle den.
Kender du ydelse kontra pris på de nye x48 kort? i forhold til det Abit MB jeg kunne få i mit?
Er meget i tvivl om jeg kan gøre det mærkbart billigere selv. Udover det er der garantien som jo så kun vil være på de enkelte dele. Kunne forstille mig at et bundkort der ryger på en hjemmebiks computer er lige "køb af nyt bundkort". Det vil man være foruden, til en hvis grad, med sådan et samlet køb. Men jo det kunne være fedt selv at samle den.
Kender du ydelse kontra pris på de nye x48 kort? i forhold til det Abit MB jeg kunne få i mit?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.