mboost-dp1
Køler til Pentium 4 Prescott 3.4 GHz i 775 socket
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hejsa
Jeg har brug for lidt køler hjælp.
Jeg har en maskine med en Pentium 4 Prescott 3.4 GHz i 775 socket CPU.
Og sagt lige ud støjer den af H.til når den arbejder.
Hvad skal man købe af luft køler hvis man gerne vil havde lidt mere fred og ro ?
Jeg vil helst havde en hvor blæseren sidder ovenpå køleelemtet, pga, et rør inde i kabinettet der fører luften ud af maskinen.
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
Disky
Jeg har brug for lidt køler hjælp.
Jeg har en maskine med en Pentium 4 Prescott 3.4 GHz i 775 socket CPU.
Og sagt lige ud støjer den af H.til når den arbejder.
Hvad skal man købe af luft køler hvis man gerne vil havde lidt mere fred og ro ?
Jeg vil helst havde en hvor blæseren sidder ovenpå køleelemtet, pga, et rør inde i kabinettet der fører luften ud af maskinen.
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
Disky
Har du haft køleren af fra cpuen så kølepastaen er "forsvundet" (ved ik lige hvordan man kan sige det rigtigt...) og derefter sat den på uden at putte nyt kølepasta på...?
Dette kan godt få køleren til at vibrere (i guess) og derved larme...
Dette kan godt få køleren til at vibrere (i guess) og derved larme...
Køleren har aldrig været fjernet, så det kan ikke være det som er problemmet.
Maskinen er en Medion, købt hos Mediamarkt i Flensborg, og Medion er jo ikke ligefrem kendt for støjsvage maskiner.
Det lyder MEGET kraftigt som om det bare er blæseren som tror den er efterbrænderen i et Draken fly (larmede ENORMT).
Jeg har overvejet bare at skifte køleren, men vil egentligt hellere havde en komplet løsning, aner bare ikke hvilken.
Køleren har aldrig været fjernet, så det kan ikke være det som er problemmet.
Maskinen er en Medion, købt hos Mediamarkt i Flensborg, og Medion er jo ikke ligefrem kendt for støjsvage maskiner.
Det lyder MEGET kraftigt som om det bare er blæseren som tror den er efterbrænderen i et Draken fly (larmede ENORMT).
Jeg har overvejet bare at skifte køleren, men vil egentligt hellere havde en komplet løsning, aner bare ikke hvilken.
Okay...
Men så kan jeg kun anbefale den her køler fra Zalman.
Den er rimelig dyr imo (449kr) men du kan muligvis få presset prisen derinde (Datatelpartner, valby)
Jeg har den selv og hvis du syntes den larmer for meget så skal du vist skrue lidt ned for høreapperatet :D
Men så kan jeg kun anbefale den her køler fra Zalman.
Den er rimelig dyr imo (449kr) men du kan muligvis få presset prisen derinde (Datatelpartner, valby)
Jeg har den selv og hvis du syntes den larmer for meget så skal du vist skrue lidt ned for høreapperatet :D
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=154... fås den får omkring 350 kr..
og her en test:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=4342
og her en test:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=4342
Hvad har du ellers af blæsere i maskinen?
har du prøvet at stoppe blæserne manuelt én af gangen så du kan se hvilke af dem der larmer mest?
En god ting er at sørge for at have mindst én blæser som suger ind og én der suger ud, altså udover strømforsyningens blæser...
Disse blæsere kan man give 5 volt, så siger de ikke ret meget, men flytter stadig luft. Det er vigtigt med frisk luft i kabinettet, da dette betyder at CPU blæseren ikke skal arbejde lige så hårdt (går ud fra den er temperaturstyret) for at køle CPUen ned...
Jeg kan varmt anbefale en Zalman, afhængig af hvor meget plads du har til en køler, kan du tage en CNPS7000cu eller 7700Cu... Jeg tvivler på at du får noget ud af den store motherfucker til 449 kr, medmindre du skal overclocke mv.
Husk at checke på zalmans website at dit motherboard er på listen over boards der er godkendt til at køre med den pågældende køler.
har du prøvet at stoppe blæserne manuelt én af gangen så du kan se hvilke af dem der larmer mest?
En god ting er at sørge for at have mindst én blæser som suger ind og én der suger ud, altså udover strømforsyningens blæser...
Disse blæsere kan man give 5 volt, så siger de ikke ret meget, men flytter stadig luft. Det er vigtigt med frisk luft i kabinettet, da dette betyder at CPU blæseren ikke skal arbejde lige så hårdt (går ud fra den er temperaturstyret) for at køle CPUen ned...
Jeg kan varmt anbefale en Zalman, afhængig af hvor meget plads du har til en køler, kan du tage en CNPS7000cu eller 7700Cu... Jeg tvivler på at du får noget ud af den store motherfucker til 449 kr, medmindre du skal overclocke mv.
Husk at checke på zalmans website at dit motherboard er på listen over boards der er godkendt til at køre med den pågældende køler.
Det har jeg prøvet og det er min CPU blæser der tror den er en jetmotor :-(
Overclocke har jeg absolut ingen planer om, jeg kommer ikke til at udvikle software hurtigere af den grund, og de par FPS de måske giver i Oblivion (skulle nok nærmere skifte GFX kortet) betyder ikke noget.
Tak for tippet med Motherboard check.
Skal jeg forstå det som om 7700Cu'en er god nok til en alm. clocket 3.4 GHz CPU ?
Et par hundrede kr i pris betyder ikke så meget, bare den blive stille :)
Det har jeg prøvet og det er min CPU blæser der tror den er en jetmotor :-(
Overclocke har jeg absolut ingen planer om, jeg kommer ikke til at udvikle software hurtigere af den grund, og de par FPS de måske giver i Oblivion (skulle nok nærmere skifte GFX kortet) betyder ikke noget.
Tak for tippet med Motherboard check.
Skal jeg forstå det som om 7700Cu'en er god nok til en alm. clocket 3.4 GHz CPU ?
Et par hundrede kr i pris betyder ikke så meget, bare den blive stille :)
Sonic Tower fra Thermaltake sidder på min AMD64, men så vidt jeg kan se kan den også bruges til Intel CPU'er (ved ikke om den kan køle din CPU pga. hastigheden (=> mere varme)).
Fordelen er at den er født til at køre uden blæser, men der er skinner med så der kan monteres en 120mm fan på den hvis der er behov for mere køling.
For mig er køleren genial, da jeg kan køre uden andet end min PSU blæser.
Fordelen er at den er født til at køre uden blæser, men der er skinner med så der kan monteres en 120mm fan på den hvis der er behov for mere køling.
For mig er køleren genial, da jeg kan køre uden andet end min PSU blæser.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.