mboost-dp1
køb af nyt grafikkort - råd søges
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Det var da rart der var en som kom med sådan et spørgsmål...
Står også og skal ha' mig et nyt AGP kort.
Så var det her indlæg jo helt perfekt.
Hvis nogen har andre forslag i kr. 800-1000 klassen i AGP kort så må de da gerne smide lidt links.
Står også og skal ha' mig et nyt AGP kort.
Så var det her indlæg jo helt perfekt.
Hvis nogen har andre forslag i kr. 800-1000 klassen i AGP kort så må de da gerne smide lidt links.
#5 -
Du kan jo se om du kan finde lidt hjælp her:
http://www23.tomshardware.com/graphics.html
Selvom de fleste tests er lavet på PCI-E, så giver det stadig et meget godt billed af hvilken GPU der er hurtigst.
Du kan jo se om du kan finde lidt hjælp her:
http://www23.tomshardware.com/graphics.html
Selvom de fleste tests er lavet på PCI-E, så giver det stadig et meget godt billed af hvilken GPU der er hurtigst.
Jeg ville vælge dette Club 3D 7600GS til 920 kr.
men hvis du er besluttet for at det skal være en af de 2 kort, ville jeg vælge Sapphire, da det er det billigste af de 2, for med din skærmopløsning vil du ikke kunne mærke forskel om det er det ene eller det andet
er den nye comp du har givet 4600,- for med AGP, eller er det en vens maskine
edit:
man kan ikke bruge PCI-E test til noget, hvis det er AGP, man skal bruge, da det er 2 forskellige arkitekture, både angående kortets opbygning og selve GPU'en
Jeg ville vælge dette Club 3D 7600GS til 920 kr.
men hvis du er besluttet for at det skal være en af de 2 kort, ville jeg vælge Sapphire, da det er det billigste af de 2, for med din skærmopløsning vil du ikke kunne mærke forskel om det er det ene eller det andet
er den nye comp du har givet 4600,- for med AGP, eller er det en vens maskine
edit:
man kan ikke bruge PCI-E test til noget, hvis det er AGP, man skal bruge, da det er 2 forskellige arkitekture, både angående kortets opbygning og selve GPU'en
#10 hvis du køber hardware efter specifikationer såsom typen af RAM eller lign. frem for ydelsen i det formål du skal bruge den til, risikerer du da at købe katten i sækken
Det er jo lige meget om det ene eller andet kort har en anden type ram eller mere ram, det som er afgørende er ydelsen i det spil som du nu vil spille med kortet...
Det er jo lige meget om det ene eller andet kort har en anden type ram eller mere ram, det som er afgørende er ydelsen i det spil som du nu vil spille med kortet...
#12 det ENESTE jeg prøver at få dig til at forstå, er at man skal kigge på ydelsen frem for specifikationerne.
#6 har smidt et fint link hvor du kan se kortenes ydelse i diverse spil.... så vidt jeg kan se ligger GF kortet et stykke over radeon kortet hele vejen igennem... Og når nu GF kortet yder bedre, er det vel ligegyldigt hvad der står på de RAM der sidder på?
Men fair nok, der er jo også tumper der køber pentium 4 fordi de har højere clockfrekvens end athlon til samme pris (men reelt yder ringere)
#6 har smidt et fint link hvor du kan se kortenes ydelse i diverse spil.... så vidt jeg kan se ligger GF kortet et stykke over radeon kortet hele vejen igennem... Og når nu GF kortet yder bedre, er det vel ligegyldigt hvad der står på de RAM der sidder på?
Men fair nok, der er jo også tumper der køber pentium 4 fordi de har højere clockfrekvens end athlon til samme pris (men reelt yder ringere)
640kb, okay... Hvorfor er det så at producenterne sælger dem med f.eks. 512 mb? hvis 640/1024 = 62,5% af 1024kb/1 mb og hvis et kort f.eks har af 512 mb. Så sælger producenten et kort, hvor der reelt kun er brug for 62,5% af 1/512 = ca 1,2 promille af hukommelsen. Det virker underligt på mig.
(Ret mig hvis der er nogle regnefejl)
(Ret mig hvis der er nogle regnefejl)
#14 Jeg synes slet ikke at jeg kan se nogen af de nævnte kort (med de specifikationrer #1 nævner) i #6's link. Så jeg kan ikke se at GF kortet yder bedre. Men jeg vil da ikke afvise at du har ret...
Edit: Nu fandt jeg det, tror jeg. Hvis du mener der hvor GF kortet kører 68 fps og radeon'et kører 59.
Edit: Nu fandt jeg det, tror jeg. Hvis du mener der hvor GF kortet kører 68 fps og radeon'et kører 59.
#15 Du skal nok se det var en joke... Ret indlysende IMHO...
#14 På den fine side der linkes til, vælger du de 2 kort der skal sammenlignes, herefter er der en række tests... I den test du taler om (formentlig den første) får Radeon kortet altså kun 49 FPS, det kort der får 59 er x1600XT (som er en del hurtigere end Pro)
Det skal i øvrigt bemærkes at det Geforce kort der er sammenlignet med, er en 256 MB udgave...
#14 På den fine side der linkes til, vælger du de 2 kort der skal sammenlignes, herefter er der en række tests... I den test du taler om (formentlig den første) får Radeon kortet altså kun 49 FPS, det kort der får 59 er x1600XT (som er en del hurtigere end Pro)
Det skal i øvrigt bemærkes at det Geforce kort der er sammenlignet med, er en 256 MB udgave...
Det er jo ligegyldigt om XT'eren er hurtigere end Pro'eren p.g.a. RAM - fidusen er at begge er langsommere end GF-kortet.Det jeg mener er: Hvorfor er det ikke muligt at x1600 pro med gddr3 ram er hurtigere en GF kortet? Når det eksakte kort ikke er i testen, så synes jeg at det er usikkert at konkludere noget.
Det skal så siges at min tvivl skyldes at jeg ikke ved at x1600xt'eren er bedre en x1600 pro. Det har jeg ikke set tests af. Altså en test hvor de to kort har sammen mægde ram, og samme ram, altså gddr3.
#22 -
Først og fremmest, er XT en hurtigere model end Pro, sådan har det været i årevis hos ATi.
Hvis du kigger på den chart jeg linker til i #6, så kan du se en masse information om de enkelte kort, bl.a. at GPU'en kører med en højere clockfrekvens i XT-udgaven i forhold til Pro-udgaven.. altså samme GPU på begge kort, hvor GPU'en arbejder hurtigere på XT-udgaven, hvilket du også kan læse på edbpriser på de enkelte kort.
Selvom man smider hurtigere RAM på kortet, gør jo ikke at kortet på magisk vis kommer til at høre sindsygt meget hurtigere, når GPU'en stadig kører ved samme clockfrekvens som hidtil.
Og RAM-mængden gør ikke et kort hurtigere, det giver bare nogle andre muligheder.
Først og fremmest, er XT en hurtigere model end Pro, sådan har det været i årevis hos ATi.
Hvis du kigger på den chart jeg linker til i #6, så kan du se en masse information om de enkelte kort, bl.a. at GPU'en kører med en højere clockfrekvens i XT-udgaven i forhold til Pro-udgaven.. altså samme GPU på begge kort, hvor GPU'en arbejder hurtigere på XT-udgaven, hvilket du også kan læse på edbpriser på de enkelte kort.
Selvom man smider hurtigere RAM på kortet, gør jo ikke at kortet på magisk vis kommer til at høre sindsygt meget hurtigere, når GPU'en stadig kører ved samme clockfrekvens som hidtil.
Og RAM-mængden gør ikke et kort hurtigere, det giver bare nogle andre muligheder.
#20 læs nu #19 igen: "det kort som fik 59 FPS (som du selv nævnte) er et X1600XT med GDDR3 RAM - dvs. et kort som uanset hvad er hurtigere end et X1600PRO med GDDR3 - og stadig langsommere end GF kortet i Tom's tests."
#23 lige præcis... Ud over clockfrekvens er der ofte også forskel i antallet af aktive pipelines i XT og Pro modellerne,
#23 lige præcis... Ud over clockfrekvens er der ofte også forskel i antallet af aktive pipelines i XT og Pro modellerne,
#25 "det kort som fik 59 FPS (som du selv nævnte) er et X1600XT med GDDR3 RAM - dvs. et kort som uanset hvad er hurtigere end et X1600PRO med GDDR3 - og stadig langsommere end GF kortet i Tom's tests."
Hvad fortæller det? Det fortæller mig ikke hvorfor at det er hurtigere. Jeg læser det ikke som andet end en påstand.
Derimo: "GPU'en kører med en højere clockfrekvens i XT-udgaven i forhold til Pro-udgaven.. altså samme GPU på begge kort, hvor GPU'en arbejder hurtigere på XT-udgaven"
Det kan jeg bruge til noget. Han forklarer hvad det er der gør XT udgaven bedre end pro.
Hvad fortæller det? Det fortæller mig ikke hvorfor at det er hurtigere. Jeg læser det ikke som andet end en påstand.
Derimo: "GPU'en kører med en højere clockfrekvens i XT-udgaven i forhold til Pro-udgaven.. altså samme GPU på begge kort, hvor GPU'en arbejder hurtigere på XT-udgaven"
Det kan jeg bruge til noget. Han forklarer hvad det er der gør XT udgaven bedre end pro.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.