mboost-dp1
Køb af Mini-ITX kort.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg overvejer kraftigt at købe / bygge en ny server, da min nuværende larmer utroligt meget og er noget nedslidt.
Jeg har i den forbindelse overvejet at købe et Mini-ITX kort da dets ringe størrelse, og mangel på blæser vil være en fordel både plads- og støjmæssigt.
Hvis nogen har erfaringer, eller råd om køb af Mini-ITX kort vil jeg derfor gerne høre fra jer, da jeg ikke ønsker at købe noget lort.
På forhånd tak
Jeg har i den forbindelse overvejet at købe et Mini-ITX kort da dets ringe størrelse, og mangel på blæser vil være en fordel både plads- og støjmæssigt.
Hvis nogen har erfaringer, eller råd om køb af Mini-ITX kort vil jeg derfor gerne høre fra jer, da jeg ikke ønsker at købe noget lort.
På forhånd tak
Jeg har et ME6000 bundkort med 600Mhz CPU uden blæser + 256MB RAM, og det kører fremragende. Til Windows er det lidt sløvt, men bestemt anvendeligt. Til en BSD eller Linux box er det helt perfekt, og hardwaren på kortet fungerer fint med både Linux og FreeBSD. Der er sikkert kommet nye modeller frem, så du bør nok lige tjekke en ekstra gang om det virker under det OS du vil køre, men ellers kan de absolut anbefales :)
mini-itx.com er et godt sted at starte, men det link kender du sikkert allerede ;)
mini-itx.com er et godt sted at starte, men det link kender du sikkert allerede ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.