mboost-dp1
Køb af IBM (Lenovo) laptop i Tyskland?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har luret lidt i gamle tråde på newz, da jeg fik tip om at kigge på IBM laptops i Tyskland.
Umiddelbart fandt jeg denne side, www.ok1.de
Det ser ok ud, men er ikke særlig god til tysk.
I hvert fald ikke nok til at handle online.
Er det bedste/billigste site i Tyskland?
Kan det stadig betale sig at handle dernede?
Er garantien stadig helt ok i DK?
Er det stadig kun til studerende og hvilket "bevis" skal man bruge for at handle hos dem?
Håber der er nogen som kan hjælpe, og gerne med egne erfaringer :)
/FwB
Hejsa. Har købt en t43 hos dem for snart et år siden. Jeg mailede lidt med dem før jeg købte den, og de er udemærkede til engelsk.
Priserne er nogenlunde de samme ved de forskellige tyske sider, og det er meget billigere end i danmark.
Hvis du har en kvittering på at du har købt din computer fra en tysk butik og selv har importeret den skulle der ikke være problemer med garantien.
Angående bevis ved jeg det ikke helt. Jeg mailede med dem og bestilte fra min uni addresse, så de spurgte ikke om noget, men det kan selvfølgeligt være en forglemmelse. Ellers skulle et studeikort vist være nok.
Priserne er nogenlunde de samme ved de forskellige tyske sider, og det er meget billigere end i danmark.
Hvis du har en kvittering på at du har købt din computer fra en tysk butik og selv har importeret den skulle der ikke være problemer med garantien.
Angående bevis ved jeg det ikke helt. Jeg mailede med dem og bestilte fra min uni addresse, så de spurgte ikke om noget, men det kan selvfølgeligt være en forglemmelse. Ellers skulle et studeikort vist være nok.
Jeg har selv købt en T60 hos www.ok1.de, ingen problemer der, jeg fik dem ovenikøbet til at sætte et dansk tastatur i maskinen :)
Min kammarat har købt en maskine præcis magen til hos www.laptops.de til ca. den samme pris.
Så alt i alt er det någenlunde det sammen med ok1 har altid de nyeste maskiner mens laptops er ca. et halvt år bagefter i modelprogrammet.
Min kammarat har købt en maskine præcis magen til hos www.laptops.de til ca. den samme pris.
Så alt i alt er det någenlunde det sammen med ok1 har altid de nyeste maskiner mens laptops er ca. et halvt år bagefter i modelprogrammet.
jeg fik dem ovenikøbet til at sætte et dansk tastatur i maskinenTog de noget for det? Hvor meget?
#6 Faktisk også en T60 jeg har kig på.
Hvordan med betaling, det er ikke Visa vel?
En del tyske online butikker bruger ikke Visa osv, men bankoverførsel. Det er jo ikke så fedt, da man ikke er dækket som ved handel med Visa.
Nu du alligevel har fundet fakturaen frem... hvad måtte du slippe for levering?
/FwB
Hvordan med betaling, det er ikke Visa vel?
En del tyske online butikker bruger ikke Visa osv, men bankoverførsel. Det er jo ikke så fedt, da man ikke er dækket som ved handel med Visa.
Nu du alligevel har fundet fakturaen frem... hvad måtte du slippe for levering?
/FwB
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.