mboost-dp1

Køb af bærbar.

Gå til bund
Gravatar #1 - 4nd3r5
24. okt. 2005 14:48
Jeg går og overvejer (læs tæller påknapper) og købe en bærbar. Den jeg tænker på er:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160673

Er der nogen der har nogle erfaringer omkring Acer mærket ? godt skidt billigt plastik etc etc....

Er der noget i den acer som bare er for dårligt? jeg havde tænkt at smide 256 mere ram i.

Jeg skal primært bruge den på studiet, til notater, ppt, surfning, mail etc. Jeg har en stationær til at spille på og video redigering osv.
Gravatar #2 - mELIeha
24. okt. 2005 16:24
Den ville jeg i hvert fald ikke købe.
1. Acer :(
2. Celeron M :(

Efter hvad jeg kan se skal du bare bruge en billig bærbar til at lave småting, så vil jeg anbefale (Fordi jeg sværger til ibm :D) http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id...
Ganske udemærket bærbar, i den billige ende af skalaen - IBM's R serie er ikke så lækker som T serien, men stadig klasser over de fleste andre mærker på mange områder - Eksempelvis tastatur (Holdbarhed og feel). Og så 3 års garenti.

Men søg i forumet ellers, det er temmelig meget oppe :)
Gravatar #3 - Silentkill
24. okt. 2005 17:53
Jeg holder med #2. Fordelen ved IBM'en er også, at den ikke har shared grafikkort. Med acer'en og shared gfx så burde du minimum have 768 MB ram i efter min mening.

Men man skal være fair at sige, at Acer'ens skærmopløsning er at foretrække og at IBM bliver noget dyrere hvis du også skal have wireless og dvd/cdrw med.

Ellers ville jeg foreslå Dell. Deres maskiner når heller ikke op på siden af IBM's, men de er i hvert fald ligeså gode som Acer's. En Inspiron 6000 med meget bedre specs end Acer'en kan fås for omkring 6.800 kroner (X300 grafikkort, 512 MB RAM, , Pentium M processor etc.)
Gravatar #4 - peter_m
24. okt. 2005 18:09
#1 Enig med #2 og #3... har endnu ikke mødt en Acer der holder distancen... køb heller ikke en pc med celeron.. du bliver SÅ træt og lang i masken.. er den tilmed kombineret med en 4200 rpm disk, får du lyst til at skifte den ud efter en måned...

Er du studerende, kan du jo se på en iBook fra apple, fåes med studierabet i omegnen af 7.700,-
Gravatar #5 - wizax
25. okt. 2005 07:03
Prøv at kigge på www.dell.dk

gode bærbare til fornuftig pris.

og jeg kan kun sige Celeron er ikke lavet til at virke fornuftigt (med mindre du kun skal bruge den til Word og Hjerterfri).

Sørg for at få en Harddisk med MIN 5400 og helst 7200 RPM.
Gravatar #6 - Silentkill
25. okt. 2005 12:00
Men hvis du vælger en 7200 rpm disk så køb den selv bagefter. Dell og andre jeg har set der vil opgradere en disk til denne tager mere for denne opgradering end du kan købe den for seperat - og mig bekendt er der kun to producenter af 7200 rpm 2.5" harddiske - Seagate og Hitachi, og den mest udbredte er Hitachi 60 GB model.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login