mboost-dp1
Kan du anbefale en god DVR maskine eller kort ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Nu har jeg i længere tid kigget efter en god DVR maskine (Harddisk video optager, som det så flot er blevet kaldt her), men har endnu ikke fundet en som er ordentlig.
Det jeg leder efter er en enhed der:
- Er hurtig til at starte op (20 sekunder er for lang tid).
- Starter en optagelse med det samme (Og ikke 5 sekunder efter der er trykket på optage knappen).
- Ikke kommer ud af billed/tale synkronisering.
- Kan overføre de optagede udsendelser til og fra en PC via LAN.
- Kan afspille MPG og AVI filer der er overført fra en PC (MPEG1 og MPEG2 Codec er minimums krav).
- Har en fjernbetjening.
- Ikke går ned... NOGENSINDE...
Jeg kiggede mest på en Kiss optager, men den havde problemer med både billed/tale synkronisering og stabiliteten. Jeg har hørt at mange af de andre mærker er længe om at starte op.
Er der nogen af jer som kan anbefale en DVR maskine som opfylder ovenstående krav ?
Det jeg leder efter er en enhed der:
- Er hurtig til at starte op (20 sekunder er for lang tid).
- Starter en optagelse med det samme (Og ikke 5 sekunder efter der er trykket på optage knappen).
- Ikke kommer ud af billed/tale synkronisering.
- Kan overføre de optagede udsendelser til og fra en PC via LAN.
- Kan afspille MPG og AVI filer der er overført fra en PC (MPEG1 og MPEG2 Codec er minimums krav).
- Har en fjernbetjening.
- Ikke går ned... NOGENSINDE...
Jeg kiggede mest på en Kiss optager, men den havde problemer med både billed/tale synkronisering og stabiliteten. Jeg har hørt at mange af de andre mærker er længe om at starte op.
Er der nogen af jer som kan anbefale en DVR maskine som opfylder ovenstående krav ?
Nej jeg kender ikke MythTV+lirc i forvejen, men så vidt jeg kan se på deres websider så er det ikke en DVR maskine, men blot DVR software til et eksisterende TV kort.
Ulempen ved det er at det aldrig kan blive bedre end det TV kort som den kræver og der er netop mange TV kort som lider af flere af de problemer jeg ønsker at undgå.
Nej jeg kender ikke MythTV+lirc i forvejen, men så vidt jeg kan se på deres websider så er det ikke en DVR maskine, men blot DVR software til et eksisterende TV kort.
Ulempen ved det er at det aldrig kan blive bedre end det TV kort som den kræver og der er netop mange TV kort som lider af flere af de problemer jeg ønsker at undgå.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.