mboost-dp1
Kan dette passe
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har de sidste par dage prøvet at clocke min computer. Da jeg<har en athlon xp 2400+ (2,0)ghz der kører underclocket på et Asus a7v.. Jeg ændrede så på multiplier via bundkortet så den gik fra 1500mhz til 2000mhz der er cpuens realle hastighed... Men i boot screanen viser cpuen nu athlon xp 1600+ i mod de tidligere 2400+... Men inde i Windows xp viser den 2000 mhz både i system, og diverse overclocking programmer.. Så er min cpu hastighed nu 1600 eller 2000mhz... De diverse programmer viser at multiplaieren er ændret fra 15 til 20
Jeg håber det er formuleret i et forståeligt sprog Og ønsker gerne et hurtigt svar...
Jeg håber det er formuleret i et forståeligt sprog Og ønsker gerne et hurtigt svar...
prøv at hente cpu-z (find det på google) og kontroller at den kører 100 MHz FSB og 20x multiplier....
At din BIOS genkender den som XP1600 betyder bare, at den ikke kan genkende den korrekt (ie. der er ikke lavet nogen model der kører 20x100 mhz)
Men hvis den kører stabilt er det jo godt nok :-)
At din BIOS genkender den som XP1600 betyder bare, at den ikke kan genkende den korrekt (ie. der er ikke lavet nogen model der kører 20x100 mhz)
Men hvis den kører stabilt er det jo godt nok :-)
Jeg har hentet CPU-Z Og den viser at computeren kører med 20 x 100,9 mhz dvs ca. 2018 mhz... Og den kører stabilt jeg har så senere fundet ud af at det jeg ændrede for den kunne kører med de 2 ghz hed DIP block
Men tak for svaret....
Men tak for svaret....
Jeg kan nu sige at mit problem er blevet løst. Ved at Jeg har sat fsb op på 110... Og nu kører den 2200mhz Hvilket er helt fint da 2400+eren er en 2000 mhz
#8 pas på med dette... havde selv min XP2400 til at køre 2.2 GHz (15*146) i et par mdr. så blev den meget ustabil, og nu er den faktisk mere ustabil ved standard-hastigheden, end da den var ny
#7 ja men eftersom hans board ikke er lavet til at køre 133 mhz FSB tror jeg ikke man skal regne med at finde en BIOS der kan klare en XP2400... Grunden til at den genkender en 1600, er nok pga. at de gamle durons kørte 100 mhz fsb, og den derfor kan genkende modelnummeret
#7 ja men eftersom hans board ikke er lavet til at køre 133 mhz FSB tror jeg ikke man skal regne med at finde en BIOS der kan klare en XP2400... Grunden til at den genkender en 1600, er nok pga. at de gamle durons kørte 100 mhz fsb, og den derfor kan genkende modelnummeret
Jeg kan nu sige at 2400+ arbejder stabil op 2260 på mim maskine enda op til 2300... Men jeg vel nu mene det er bedst hvis der kommer en extra køler der kan trække luften væk fra cpuen.. Som eks kan jeg tage min cpu, da den var clocket op til de 2220 mhz lå den på 57-59 grader... Men jeg satte den ned til 2000 hvilket er standert for cpuen (men ikke for mit bundkort der kun understøtter op til 1500mhz) og så satte jeg en 4x4 cm køler bare for at prøve. Der faldt temp. til 40-44 grader. Og hvis jeg lavede torture test på den i prime 95 og samtidig korte unreal tournement 2004 kom temp op på 50-53.. Efter at cpuen havde kørt i ca 1 time med begge prog på samme tid.. Da jeg prøvede at tage den op på de 2200 steg den blot til 57.. Og der skete intet med stabiliteten den kørte som den havde gjort ved 2000 mhz
#14 det som jeg prøver at fortælle, er at min CPU efter et stykke tid (nogle uger) begyndte at blive underlig, da den kørte 2200MHz... Da jeg satte den ned til 2100 blev den god igen... i et stykke tid... så lavede den samme fejl igen, og jeg satte den så ned til 2000, hvor den nu ikke er helt så stabil som den var i starten...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.