mboost-dp1
K7S5A
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Er det muligt at bruge en xp2000+ i dette board(ECS K7S5A) selv om det kun understøtter op til 1400mhz, jeg ved man kan hvis man opdater BIOS'en til den nyeste, men er det muligt at bruge en 2000+ med den bios der er på som standard. ville den evt. ikke bare underclocke cpu'en?
#1 swanz:
Jeg er ikke lige nogen ekspert i bundkort, og derfor heller ikke dette bundkort; jeg er dog ret sikker på følgende:
Den eneste måde, bundkortet kan underclocke cpu'en er følgende:
1) Ved ikke at kunne køre men den påkrævede bus-frekvens (133MHz).
2) Ved at cpu'en ikke er multiplier-låst.
Jeg er ikke lige nogen ekspert i bundkort, og derfor heller ikke dette bundkort; jeg er dog ret sikker på følgende:
Den eneste måde, bundkortet kan underclocke cpu'en er følgende:
1) Ved ikke at kunne køre men den påkrævede bus-frekvens (133MHz).
2) Ved at cpu'en ikke er multiplier-låst.
Problemet stammer fra at en af mine venner har købt dette board, og ved et uheld en 2000+ istedet for en som bordet med sikker hed kan klare. efter at havde samlet det vil "spanden" ikke vise noget på skærmen, og nu er jeg ved at finde ud af om der er noget galt med bordet eller om det bare ikke kan køre med en så stor cpu. ps. jeg har prøvet med en tb12000 og det virkede heller ikke, det sjove er så at denne cpu nu ikke virker mere efter en tur i dette board<STRONG>.</STRONG>
Hej
Jeg kører selv med k7s5a motherboarded med en 1900+ MHz XP. Det virker fint. Hvis du køber boarded skal du være opmærksom på at der er en masse problemmer med rammene. Hvis man kører med 2 SDram moduler eller lavkvali ram, er der ret mange problemer med skidtet. Se evt. følgende debatforum for mere info om problemerne med k7s5a boarded.
http://pub65.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm...
Moo
Jeg kører selv med k7s5a motherboarded med en 1900+ MHz XP. Det virker fint. Hvis du køber boarded skal du være opmærksom på at der er en masse problemmer med rammene. Hvis man kører med 2 SDram moduler eller lavkvali ram, er der ret mange problemer med skidtet. Se evt. følgende debatforum for mere info om problemerne med k7s5a boarded.
http://pub65.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm...
Moo
"Er det muligt at bruge en xp2000+ i dette board(ECS K7S5A) selv om det kun understøtter op til 1400mhz"
Kun understøtter op til 1400MHz?...
Mit ECS K7S5A kører nu fint med en XP1800+ (1533MHz)Tror du blander nogle frekvenser sammen?
[email protected]
Kun understøtter op til 1400MHz?...
Mit ECS K7S5A kører nu fint med en XP1800+ (1533MHz)Tror du blander nogle frekvenser sammen?
[email protected]
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.