mboost-dp1

Ipod og tynd luft!

Gå til bund
Gravatar #1 - dr_bindegal
23. nov. 2005 05:13
Har lige vaeret et par uger i Tibte, hvor jeg oplevede at min Ipod (20gb version) crashede hvis jeg tog den over ca. 4000m, nu virker den dog tilsyneladende fint ved havets overflade. Jeg har sidenhen laest paa Apple's site, at man ikke kan bruge sin Ipod over 3000m, nogen der kan give en forklaring paa hvorfor den ikke virker i "tynd luft"? Umiddelbart loed det som om at den ikke kunne laese fra HD'en?
Gravatar #2 - 4nd3r5
26. nov. 2005 20:07
det kunne være overophedning... tynd luft køler mindre.. bare et skud fra hoften.
Gravatar #3 - carb
26. nov. 2005 21:22
Kunne også være at det hele bare var varm luft???
Gravatar #4 - mrmorris
26. nov. 2005 21:31
#1 De store iPods bruger traditionelle mekaniske harddiske, som modsat hvad mange tror, ikke er lufttomme. På en elektromekanisk harddisk placeres læsehovedet få mikrometer over det roterende magnetiske medie. Dette sker bl.a. via en trykudligningsmekanisme, som på enhver harddisk vil ligne et lille hul med en gummikant omkring. De 3000 meter er normalt ikke noget problem, da trykket i et fly's kabine altid holdes på 2500 meters højde. Du er faktisk heldig at læsehovedet ikke har ødelagt dataene, så næste gang du skal op i høje bjerge, så tag en Nano med istedet som bruger flash ram.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login