mboost-dp1

iPod, Itunes tag og album art

Gå til bund
Gravatar #1 - Azjo
5. dec. 2005 21:32
Problemet omhandler tags som som iTunes ikke kan finde ud af, jeg har skrevet om det før, her
Grunden til at jeg gerne vil have dette fixet er at jeg har Ipod photo og gerne vil have det ordentligt selvfølgelig.

Jeg ved Anapod Explorer også kan album art men det får ml_ipod til at crashe desværre, nogen der kender andre programmer der understøtter album art?
Gravatar #2 - Fjolle
5. dec. 2005 21:42
øh... Har du prøvet at ændre tagsne i itunes?
Gravatar #3 - Azjo
6. dec. 2005 09:54
Nej, da jeg ikke vil ødelægge mine originale tags.
Det burde da kunne fixes sådan at den læser tags som hvad det ER sat til.
Gravatar #4 - Fjolle
6. dec. 2005 10:59
Ja, men for mig lyder det som om at der er fejl i dine tags..

Du kunne starte med at finde ud af, hvad der går galt for de filer som den læser forkert.
Gravatar #5 - Azjo
6. dec. 2005 17:59
Du har vel læst mit link? Der forklarer jeg præcist hvad problemet er.
Det er kun det komma som iTunes hele tiden har forskellige meninger om, men hvorfor.. :/
Desuden gør wmp10 det osse faktisk :)
Gravatar #6 - Fjolle
6. dec. 2005 19:15
ja.. har læst det, og det lyder som om at der er problemer med nogle få filer, og derfor troede jeg at der var forskel på de filer som den læser forskelligt..
Gravatar #7 - Azjo
7. dec. 2005 10:44
Der er slet ikke forskel, så.. :/
Gravatar #8 - fidomuh
7. dec. 2005 11:14
Azjo:

Apple har valgt at "tillaegs betydninger" som "the" i fx. The Prodigy, bliver valgt fra. Baade i sang navne og i kunstnere og albums.

Det vil jeg tro er for at slippe for at man har 200 kunstnere der starter med "The xxxxxx".
Men usmart at man ikke kan fravaelge denne "feature".. Dog ikke noget der generer mig overhovedet..

Hvordan er dine "year tags" angivet?
Mine virker helt fint i iTunes..?
Gravatar #9 - gentleman_finn
7. dec. 2005 15:10
Sådan går det når man downloader filer fra nettet, der ikke er ordentligt tagget :)

Problemet ligger sikkert i, at dine filer har flere ID3 tags på en gang. Altså filerne er tagget med hhv ID3 tag v1 og v2 samtidig.
iTunes læser kun fra v2.1 og op(mener jeg, måske fra v2.2 og op)
Det kan også værefordi der mangler et ID3tag eller iTunes ikke kan finde det, og derfor tager filens fysiske navn.

Det kan så diskuteres om iTunes er noget lort fordi det ikke kan læse ID3 v1!

For at løse dit problem kan du eventuelt bruge MusicBrainz til at tagge ALLE dine filer, ordentligt, med v2.
MusicBrainz tagger de fleste af dine filer automatisk, hvis de kan læses!

http://musicbrainz.org/
Gravatar #10 - Azjo
8. dec. 2005 01:36
Jeg tagger skam alt selv, ved hjælp af tag&rename.
Finn, det program er slet ikke godt, da ikke i forhold til tag&rename, prøv det lige selv :)
Tager 20 secs at få tagget alt + cover art.

Det sjove i dette problem i iTunes er jo at selvom tag er præcist det samme så kommer der lige en eller 2 MED "The" mens andre stadig har , og nogen så ignorerer. totalt tåbeligt.
Gravatar #11 - gentleman_finn
8. dec. 2005 21:45
#10 ok, nu kender jeg ikke tag&rename og bruger mest kun Musicbrainz, så mine filer bliver tagget efter standarter, dog er der ikke cover med der :)
Men en anden grund til at bruge MsicBrainz er at den først sletter alle dine gamle tags på dine filer og derefter tagger med helt friske tags og dermed undgår man, at der stadig er gamle tags (wow der sagde jeg vist tag ret mange gange :) )

Men hvis du ikke har prøvet Musicbrainz endnu på et album du har problemer med, fx a perfect cirkle, så synes jeg lige du skulle det, bare for at se om det hjælper, så er du sød!
Hvis det ikke hjælper så ved jeg ikke lige hvad du kan gøre, eventuelt kig rundt på apple suppert forum og skriv et indlæg, de kan sikkert hjælpe dig!

Happy tagging *<:)

edit:
Jeg kom lige til at tænke på at du sikkert også kan bruge tag&rename til at fjerne de gamle ID3v1 tags eller bare rette dem :)

se også dette link:
Altså dette link :D
Gravatar #12 - NFX
8. dec. 2005 21:52
Jeg har et lidt lignende problem, som jeg dog finder yderst besynderligt.
Jeg har et par håndfulde numre med AC/DC, og de står også som sådan i ID3-tagget (v2). Filnavnene starter bare med "AC DC" da Windows ikke er ret glad for streger :)
Men i Windows Media Player sker det at den omdøber de fleste (ikke alle!) af AC/DC numrene til "AC; DC". Nogen der ved hvad dette skyldes?

(Og inden i flamer: Bruger WMP til min Zen Micro - det er trods alt bedre end Creative Media Source).
Gravatar #13 - Azjo
10. dec. 2005 13:07
btw #8 Fidomuh
ja, man kan sætte tag til men det er ikke noget der kommer i betragtning når man man skal vælge kunstner > album osv.
Og heller ikke på iPoden, og det irriterer mig faktisk meget da jeg gerne vil høre bands kronologisk.

og finn, jeg prøvede at remove alle tags og retagge igen med tag&rename.. og nu gør iTunes det perfekt. Mystisk.
Måske pga. en gammel tag&rename.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login