mboost-dp1
Installeret ny hardware - Hvor er fejlen?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej, jeg har lige installeret mit nye bundkort, Intel Duo Core 2, 8600GT og 4 GB, men når jeg starter computeren op og computeren skal til at gå ind i windows kommer der en blå skærm der siger at windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren. Derefter siger den at jeg skal fjerne nyligt installerede harddiske eller harddiskcontrollere.
Men jeg har altså ikke ændret noget ved min harddisk, og den har kørt upåklageligt indtil jeg installerede den nye hardware, så kan det virkeligt være den det er galt med? Kan jeg have lavet en eller anden Dummy fejl undervejs?
Den siger også jeg skal køre Chkdsk /f, men hvordan kommer jeg lige ud i en dospromt så dette er muligt?
Håber i har nogle ideer!
Men jeg har altså ikke ændret noget ved min harddisk, og den har kørt upåklageligt indtil jeg installerede den nye hardware, så kan det virkeligt være den det er galt med? Kan jeg have lavet en eller anden Dummy fejl undervejs?
Den siger også jeg skal køre Chkdsk /f, men hvordan kommer jeg lige ud i en dospromt så dette er muligt?
Håber i har nogle ideer!
Hvis det tidligere bundkort var markant anderledes end det nye, kan Windows ikke starte op uden den får en driver til det nye bundkort. Og det er jo lidt svært når den ikke kan starte op...
Men prøv at starte op på Windows Install CD'en, og kør en repair installation.
Eller safe mode ved at trykke F8 under boot.
/3214n
Men prøv at starte op på Windows Install CD'en, og kør en repair installation.
Eller safe mode ved at trykke F8 under boot.
/3214n
Det nye bundkort er vist en generation eller 4 over det gamle, så det er nok en markant ændring. Fejlsikret tilstand har jeg prøvet uden succes, men prøver at reparere windows nu. Hvis det ikke virker, er næste trin så at geninstallere?
Så ved jeg da til næste gang at det er en god idé at installere motherboard driverene inden man sætter det i :/. Men tak for hjælpen ! :)
#6:
Dette er altid den bedste metode.
Der er en grund til at din Windows CD Key ikke virker efter du skifter en så vigtig stykke hardware som motherboardet. Der er en god grund til at man altid deler Windows drevet op fra alt andet - så man kan formatere uden at miste vigtig data.
Dette er altid den bedste metode.
Der er en grund til at din Windows CD Key ikke virker efter du skifter en så vigtig stykke hardware som motherboardet. Der er en god grund til at man altid deler Windows drevet op fra alt andet - så man kan formatere uden at miste vigtig data.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.