mboost-dp1
Ingen kontakt til skærm
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
Jeg har det problem med min computer, at når jeg starter den, kommer der ikke noget op på min skærm. Det er ikke fordi det er sort skærm, men at der slet ikke er nogen forbindelse.
Det lyder som om min computer starter op normalt, og jeg har indtil problemet opstod ikke haft nogle problemer. Aftenen før problemet opstod, kom der nogle sorte striber hen over min skærm når jeg tabbede imellem desktop og et spil.
Jeg har indtil videre testet følgenede:
Sat min computer til en anden skærm med andre kabler (Gjort på 2 andre skærme), og der er samme problem med at der ikke er nogen forbindelse
Udskiftet grafikkortet (Prøvet med 2 forskellige grafikkort) og der skete ikke nogen forbedring.
Har testet mit grafikkort i en anden computer og det virkede fint.
Har prøvet at fjerne rammene fra computeren. Der kom stadig ikke noget billede på skærmen. (Burde have været en BIOS menu tror jeg).
Har prøvet at tilslutte en anden strømforsyning til min computer, uden forbedring.
Har prøvet uden at have harddisk tilsluttet.
Min computer lyder umiddelbart som om den starter normalt op, og blæseren til CPU'en og grafikkortet kører som de skal.
Lidt om min computer:
Det er en Amilo Desktop LI 3420, hvor jeg har udskiftet grafikkortet og strømforsyningen i den, og er cirka 2½ år gammel.
Min konklusion indtil videre er at det kan være bundkortet som er problemet (har dog ingen måde at teste dette på). Er der nogen som har andre ideer til hvad problemet kan være?
Michael
Jeg har det problem med min computer, at når jeg starter den, kommer der ikke noget op på min skærm. Det er ikke fordi det er sort skærm, men at der slet ikke er nogen forbindelse.
Det lyder som om min computer starter op normalt, og jeg har indtil problemet opstod ikke haft nogle problemer. Aftenen før problemet opstod, kom der nogle sorte striber hen over min skærm når jeg tabbede imellem desktop og et spil.
Jeg har indtil videre testet følgenede:
Sat min computer til en anden skærm med andre kabler (Gjort på 2 andre skærme), og der er samme problem med at der ikke er nogen forbindelse
Udskiftet grafikkortet (Prøvet med 2 forskellige grafikkort) og der skete ikke nogen forbedring.
Har testet mit grafikkort i en anden computer og det virkede fint.
Har prøvet at fjerne rammene fra computeren. Der kom stadig ikke noget billede på skærmen. (Burde have været en BIOS menu tror jeg).
Har prøvet at tilslutte en anden strømforsyning til min computer, uden forbedring.
Har prøvet uden at have harddisk tilsluttet.
Min computer lyder umiddelbart som om den starter normalt op, og blæseren til CPU'en og grafikkortet kører som de skal.
Lidt om min computer:
Det er en Amilo Desktop LI 3420, hvor jeg har udskiftet grafikkortet og strømforsyningen i den, og er cirka 2½ år gammel.
Min konklusion indtil videre er at det kan være bundkortet som er problemet (har dog ingen måde at teste dette på). Er der nogen som har andre ideer til hvad problemet kan være?
Michael
Måske det er CMOS batteriet (knapcellebatteri på bundkortet) som skal skiftes hvis den er 2½ år gammel??
Kan det være dit kabel mellem computer og skærm?
Ellers har jeg kun et "long shot": Prøv at nulstille BIOS, enten via evt. knap på bundkort eller ved at pille før-omtalte batteri ud og vente et par timer.
Ellers har jeg kun et "long shot": Prøv at nulstille BIOS, enten via evt. knap på bundkort eller ved at pille før-omtalte batteri ud og vente et par timer.
BlackFalcon (6) skrev:Kan det være dit kabel mellem computer og skærm?
mbr1988 (1) skrev:Sat min computer til en anden skærm med andre kabler (Gjort på 2 andre skærme), og der er samme problem med at der ikke er nogen forbindelse
Jeg kan heller ikke se andet end, at bundkortet skulle være problemet.
Du skriver at det virker til den starter normalt op, men så burde den jo loade windows, eller indtil windows login screen. Kan du skrive dit password og så komme ind i windows, og evt. starte noget der kræver lyd. Hvis der er lyd så må alt andet på nær grafik vel virke :)
Det skal passe i størrelsen så et bilbatteri duer ikke ;D Ej, jeg har ingen ide men jeg tror ærlig talt ikke det er batteriet. Alle de gamle PCer jeg har, har aldrig krævet et nyt bios batteri. 2½ år er jo meget lidt tid. Hvis du kan skaffe et PCI grafikkort, så kan du jo teste om det er AGP/PCI-E porten der er røget.
pvt.hudson (8) skrev:Du skriver at det virker til den starter normalt op, men så burde den jo loade windows, eller indtil windows login screen. Kan du skrive dit password og så komme ind i windows, og evt. starte noget der kræver lyd. Hvis der er lyd så må alt andet på nær grafik vel virke :)
Når jeg siger den starter normalt op, mener jeg "bare" at jeg kan høre den laver ét bip som den plejer. Jeg kan ikke se om den kommer ind i windows, da jeg ikke kan se skærmen :(
Jeg prøvede lige at tænde den for at høre efter "windows"-lyde, men kunne ikke høre noget. Jeg tror dog jeg har slået dem fra, da jeg ikke kan huske om de normalt er der (baggrundsstøj).
Jeg fandt det indbyggede grafik i bundkortet, og har fået et billede frem på min computer nu.
Jeg kommer dog ikke længere end det første billede, hvor jeg enten kan vælge mellem
TAB: Switch to post
DEL: Enter BIOS setup
F12: Enter boot menu
Lige meget hvad klikker på kan jeg dog ikke komme længere end dette.
Jeg kommer dog ikke længere end det første billede, hvor jeg enten kan vælge mellem
TAB: Switch to post
DEL: Enter BIOS setup
F12: Enter boot menu
Lige meget hvad klikker på kan jeg dog ikke komme længere end dette.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.