mboost-dp1

Indkøb af bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
17. jul. 2005 13:46
Min kæreste står og skal bruge en bærbar til skolebrug, men vi kan ikke rigtig finde nok oplysninger om dem (mest fra edbpriser.dk).

Hun skal bruge en bærbar med følgende features:

o Støjsvag (meget vigtigt, da det er til brug i alm. klasselokale).
o Stor batterikapacitet (helst 120 min +)
o Ordentlig opløsning på skærmen (1024 x 768 irriterer simpelthen øjenene i længere tid)
o Helst 512 MB ram
o Gerne en 1.5 ghz CPU eller hurtigere, men vigtigst er dog at den kan køles uden det støjer som en MIG-jærger med efterbrænder.

Sædvanlige gejl med cd/dvd combidrev.

Så hvis nogen kender til en bærbar der matcher disse ønsker (eller selv lige har købt en skole-bærbar som de er meget glade for) så smid en besked (evt. med lidt teksniske specifikationer som jeg kan savle over :-D).

Pris-leje: ca. 10.000 danske gylden.
Gravatar #2 - amokk
17. jul. 2005 14:14
tag en IBM, de kan holde til at blive slæbt frem og tilbage mellen skole og hjem hver dag (det kunne min gamle Dell ikke)

Jeg har lige købt mig en IBM T43 2668-74G hos www.ok1.de - den kostede mig ca 14000 kr inkl porto, samme maskine koster 24000 på edbpriser, længe leve studierabat :-)

kig lidt på www.nofost.de, www.ok1.de og campuspoint.de de yder studierabat, man skal bare sende dem en mail med kopi af studiekort og evt kørekort

maskinerne har også support hos IBM i DK, og selv om der er tysk tastatur kan man sagtens skrive dansk på den ved at vælge dansk layout i windows (tasterne sidder ens).
Gravatar #3 - dkbooster
18. jul. 2005 16:06
Jeg kan klart anbefale Zepto 4200
Zepto.dk

Har haft den med i gym i et år og der har ikke været problemer.

Rigtig god support; Grafik kortet var defekt(ikke selvforskyld:) og blærbaren blev sendt ind til rep. onsdag. Den kom efterfølgende med posten igen fredag. Meget venlige mennesker ved support.

Kan klarer 3+ timers word, og er meget lydsvag, blæser næsten kun ved spil

Og ekstra gejl, tjo, et Ati Radeon 9700 128mb grafik kort + centrino processor.
Gravatar #4 - KaW
21. jul. 2005 00:06
Jeg venter selv en Zepto Znote 2314W, seneste udmelding fra Zepto var at de tastature som mangler skulle komme med fly i dag (igår) om aftenen.

Jeg har givet 10.310,- købt hos PC-Direct.dk som Zepto har et mærkværdigt samarbejde med, da PC-Direct ofte giver meget rabat og generelt kan holde lavere prisleje end Zepto selv. PC-Direct yder bedre support end Zepto, det er ihvertfald min oplevelse.

Men jeg melder tilbage, og jeg ved også at http://www.notebookworld.dk/ lige har modtaget en Zepto 2314W og testen vil være oppe i løbet af ugen.

Link: Zepto.dk
Den ser dog ikke så fed ud på billederne, men jeg har mailet med en nordmand som har samme bærbare og de billeder han har af den er fede. Kan lige smide links senere.
Gravatar #5 - Miphisto
22. jul. 2005 06:49
Dem her har en ret billig en tilsalg.
http://www.elibitum.com/Default.aspx

Er der nogen der kender til den, dur den etc?
Gravatar #6 - amokk
22. jul. 2005 09:42
#5 tja, det er en IBM så kvaliteten er i orden... Når det er sagt, vil jeg dog sige at det er en G-model, så den er ik egnet som en maskine man slæber rundt i 1 hånd og sidder med på skødt i et tog, men mere som en maskine man har stående på et bord, og flytter fra sted til sted en gang i mellem. læg mærke til hvor tyk den ser ud.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login