mboost-dp1

IBM Z60m, hvad er "nit"?

Gå til bund
Gravatar #1 - kensus
16. jan. 2006 16:08
Jeg kigge ri øjeblikket på ovenstående computer. Den findes dog med forskellige skærmtyper som er noget i denne retning:
15,4 WXGA (1280x800) 200nit
15,4 WXGA (1280x800) 300nit
15,4 WSXGA+ (1680x1050) 200nit

Mit spørgsmål er hvad de "nit" er, og om man skal vælge den med 300nit, fremfor den med den bedre opløsning?
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
16. jan. 2006 16:17
Som jeg husker det er nit en eller anden obskur smadret amerikansk ikke-SI enhed, som på dansk bare oversættes til SI-enheden candela per kvadratmeter (cd/m^2).

Altså det er luminansen (lystætheden) som bliver benævnt, og her er størst værdi bedst.

edit, og for at svare på dit spørgsmål så ville jeg nok tage den med lidt bedre opløsning da den anden efter egen erfaring er for lidt.
Gravatar #3 - amokk
16. jan. 2006 17:20
nu husker du vel at købe den fra tyskland med lidt god rabat, ikke? :-)

(kig evt tilbage i dette forum for at se links til nogle butikker)
Gravatar #4 - freesoft
16. jan. 2006 17:40
#1-2
Ja, kunne se sådan ud:
Nit på wikipedia
Gravatar #5 - kensus
16. jan. 2006 21:26
Tak for den præcise forklaring :o)

Kender sidderne, men er jo ikke studerende, skal man ikke være det?
Er også bekymret for at få en computer hvorpå alt er tysk?
Og 3, er jeg usikker på om de vil sælge uden moms hvis man vil købe den igennem sit firma.
Nogle erfaringer?
Gravatar #6 - amokk
16. jan. 2006 22:00

1. Du kan nok bare bestille gennem en studerende du kender, dvs. skrive dennes navn på som bruger, men levering til dig
2. Tastaturet har tyske tegn, men kan sagtens skrive de danske også, det er bare et spørgsmål om at vælge layout - og jeg fik butikken til at sende engelske CDer med windows, sammen med maskinen
3. Mht. moms skal du nok snakke med skattekontoret... Mener der er nogle særlige regler på det område - Men studierabat og momsfradrag hænger vist ik helt sammen :-) - dog vil jeg mene at de 16% moms der er på fra tyskland, er til at leve med i betragtning af besparelsen
Gravatar #7 - buch
17. jan. 2006 07:38
#6 Hævede de ikke momsén til 20% her pr. 1 jan.?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login