mboost-dp1

IBM T61 og tv-udgang - smarteste løsning?!

Gå til bund
Gravatar #1 - Bobben
27. okt. 2007 21:37
Hej, jeg har mig en T61, hvor de har fjernet muligheden for S-VHS (hvilket jeg på ingen måder kan forstå, men nok om det). Der er stadig en VGA-udgang og firewire udgang. Er der nogen der ved, hvad alternativet i deres hoveder, skal være? Om det er så enkelt, som at købe VGA -> TV kabel, eller en firewireboks->tv? Jeg er lidt i vildrede... Savner en s-vhs udgang! :-(
Gravatar #3 - Bobben
30. okt. 2007 09:55
Tak for svaret, men jeg er stadig i tvivl om mange ting, for trods af at jeg har kigget på de tre sider du har linket til.

Kan man uden problemer, købe et VGA -> S-VHS/SCART og være køreklar? Er det noget med at man kan bruge FireWire i stedet, og at det tilmed er bedre - og hvilken løsning er billigst og "nemmest"? På forhånd tak, og god tirsdag :-)
Gravatar #4 - Jonasee
30. okt. 2007 10:00
Firewire er til dataoverfølser, i stil med usb
Gravatar #5 - MiniatureZeus
30. okt. 2007 10:35
#4 Man kan så vidt jeg ved godt bruger fw men det er vidst en noget dyrere løsning.

#3 Jeg ved det ærligt ikke, da jeg ikke har prøvet sådan nogle før :) Google dem bare lige :)
Gravatar #6 - Azuria
30. okt. 2007 10:37
#4 Ja/Nej. Bruges primært til video/lyd transfer.
Min minidv camcorder og dvd-optager har begge firewire.
Mener dog ikke du kan bruge det som en decideret skærmudgang.
Gravatar #7 - Jonasee
30. okt. 2007 11:34
der kan man se, jeg kan stædig lære ny ting :P
Gravatar #8 - Bobben
31. okt. 2007 18:56
Så altså bare VGA -> S-VHS/SCART? Det er konklusionen?
Gravatar #9 - Bobben
31. okt. 2007 18:56
Gravatar #10 - Bobben
31. okt. 2007 18:57
Gravatar #11 - MiniatureZeus
31. okt. 2007 18:58
#8 Lyder som en god ide!
#9 Ja det ville jeg nok også sige
#10 Hmm er jeg ikke helt sikker på, men ville nok overveje at gøre det på den måde! :P
Gravatar #12 - coday
31. okt. 2007 20:00
Nu stjæler jeg lige tråden.....

Kan man ikke få en løsning med lyd incl også?
Gravatar #13 - Ronson ⅍
31. okt. 2007 20:08
#12: Nej du kan sgu ikke få VGA -> TV med lyd...

Men har du overvejet at købe et "stereo-kabel" (aka 3,5mm jack til RCA/phono-stik) i en passende længde? Kabler er ikke ret tykt.

Om der skal 1 eller 2 kabler til er vel ligemeget, strips, tape, sæd og lim er opfundet.
Gravatar #14 - Bobben
1. nov. 2007 00:42
Jeg ved ikke hvad der gik galt, men undskylder da lige for 2x dobbeltpost. Tak for svarene - nu bliver kæresten glad over at hun ikke skal se alle serierne på min laptop :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login