mboost-dp1
Hvorfor hedder 16:10 ikke 8:5?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
#9: De fleste 15,4" er 16:10 (laver man overhovedet 15,4" i andet?)
#1: Det er vel for at kunne forholde sig til 16:9
Sidst jeg forlod en Zitech-butik med et Zitech-katalog i hånden kunne jeg læse at man med en 16:10-skærm kunne se "bredformatfilm uden sorte kanter for oven og neden" (sådan ca). Yes yes.
#1: Det er vel for at kunne forholde sig til 16:9
Sidst jeg forlod en Zitech-butik med et Zitech-katalog i hånden kunne jeg læse at man med en 16:10-skærm kunne se "bredformatfilm uden sorte kanter for oven og neden" (sådan ca). Yes yes.
"The 16:10 aspect ratio (as opposed to the 16:9 used in widescreen televisions) was chosen because this aspect ratio is appropriate for displaying two full pages of text side by side. [1] It also allows viewing of 16:9 video on a computer with player controls visible".
#14 Tror det han mener er at vi ser i bredformat, da vores øjne er placeret horisontalt i forhold, og altså ikke vertikalt. Des do mere grund til at se film i bredformat, så kan vi jo fylde vores synsfelt op med endnu mere virtuel virkelighed.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.