mboost-dp1

Hvilken universal fjernbetjening

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
17. feb. 2008 23:47
Hej,

Da jeg er godt træt af at jeg ikke kan finde min fjernbetjening til min forstærker som er den eneste lydkilde til mit tv og derfor er nødt til at bevæge mig hvergang jeg skifter kanal, fordi lyden aldrig er samme niveau; har jeg tænkt mig at anskaffe mig en universal fjernbetjening.

Jeg har kigget lidt på logitech's modeller og de er da meget fristende i prisklassen 1000,- men er de virkelig 1000,- værd?

Jeg har 2 enheder den skal fungere sammen med.

Diboss fladskærm
Kenwood forstærker

Det er ikke noget krav, men en med en lille skærm på ville være lækkert. Det er det der specielt tiltrækker mig ved logitech's modeller og deres design.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?...

Kom frisk hvilke anbefales, og hvilke skal jeg holde mig fra.
Gravatar #2 - amokk
17. feb. 2008 23:57
hvis du hiver lyden ud af TVets hovedtlf udgang kan du justere lydstyrken via TVets remote
Gravatar #3 - buch
18. feb. 2008 00:35
Det er selvfølgelig en mulighed jeg ikke havde tænkt på.

Dog skal jeg stadig bevæge mig hvis jeg skal tænde eller slukke forstærkeren.

Nogen gange vil jeg gerne ligge i min seng og se tv og så kunne slukke for det hele uden at rejse mig.

Jeg lyder muligvis lidt doven, men ja det er ikke sjovt at flytte sig hvis man er super tæt på at falde i søvn.
Gravatar #4 - buch
18. feb. 2008 02:07
Jeg har nu siddet og læst lidt og har set mig lun på den her Harmony® 785

http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universa...

Hvis der ikke kommer nogen foreslag inden i mandag aften bliver det nok den.

Men kom stadig gerne med et alternativ.
Gravatar #5 - buch
18. feb. 2008 15:47
Nå eftersom det ser ud til at jeg er den eneste på newz.dk der tænker på at købe sådan en nymodens fjernbetjening, har jeg besluttet mig for at købe den logitech i #4
Gravatar #6 - MiniatureZeus
18. feb. 2008 15:50
#5 Den er da godt nok noget overratede til kun to simple enheder... Gå ned og køb en til 200 kr i bilka, den burde kunne klare jobbet til UG :D
Gravatar #7 - buch
18. feb. 2008 15:58
Men den har farveskærm :p

Desuden er jeg lidt i tvivl om en billig en ville kunne finde mit tv da det jo ikke er så kendt igen.
Gravatar #8 - amokk
18. feb. 2008 22:44
jeg købte en gang en medion remote i aldi til 49 kr, og den har da auto learn funktion - ikke at jeg nogen sinde har fundet ud af at få den til at virke men det burde kunne lade sig gøre uden at bruge så mange penge.

prøv qat se om i ikke har nogle andre mærker TV i husket med en remote som også kan styre dit Tv, så har du da en ide om at fx sony eller philips eller hvad i nu har, kan styre det TV, så hvis du finder en universal der understøtter disse, kan den bruges til dit TV

Ang. det med at slukke forstærkeren, kan du vel bare lade den stå tændt natten over og slukke den når du står op af sengen...
Gravatar #9 - fidomuh
18. feb. 2008 23:24
#5/7

Jeg vil maaske gerne saelge min Harmony 885.. :)
http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universa...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Jeg er ikke just imponeret over Logitechs manglende intelligens og generelt finder jeg det ikke saerligt brugbart at de har fucked kommandoerne til at styre min Harman Kardon Signature 1.0 op..

Det er vaerd at naevne, at logitech ikke har haft saerligt mange hjerneceller igang da de designede laderen, saa jeg har skaaret rundt om "poderne" som den lader igennem. Plastikken var ivejen saa det var praktisk talt umuligt at faa den til at lade ordentligt. ( Google det, det er meget kendt problem )
Det er dog ikek noget man kan se medmindre man ynder at studere plastikdutten rundt om ladepoderne paa undersiden :)

Saa jeg overvejer lidt at saelge den, da den alligevel bare ligger og laver ingenting i sin lille dock.

Giv mig et bud hvis du er interesseret, jeg har vist USB kablet til den et sted, men aesken har jeg vist smidt ud for lidt tid siden :)
Gravatar #10 - fidomuh
18. feb. 2008 23:25
Ehm, og lige for at kommentere din efterspoergsel, saa fungerer remoten ret godt og deres program til at lave "makroer" er super nemt.

Det er bare ikek saa brugbart naar de sletter kommandoerne til mit produkt -.-
Gravatar #11 - buch
19. feb. 2008 02:16
Uuh det er et fristende tilbud, hvis ikke det var fordi den ikke er blevet omtalt så godt nogen forskellige steder :/

Jeg har bestilt den anden nu og vender da meget gerne tilbage for lige at fortælle om min oplevelse med den.
Gravatar #12 - buch
23. feb. 2008 16:59
Det er da fandens med de netbutikker!

jeg bestilte den den 19 om morgenen, og den 21 var den endnu ikke afsendt fra proshop. Så bestilte jeg den hos PRC Data den 21 og der var den på lager, ligesom med proshop.

Den er endnu heller ikke afsendt, men ens for begge butikker så er prisen steget siden jeg bestilte den.
Gravatar #13 - MiniatureZeus
23. feb. 2008 17:10
#12 Du har vel ikke betalt for en eventuelt prisstigning hos Proshop, når du allerede har bestilt den?

Men synes helt klart, at du skal købe den hos Fona! Har hørt at deres kundeservice skulle være kanon, og specielt Forbrugerstyrelsen er meget glad for dem! :P
Gravatar #14 - buch
23. feb. 2008 17:26
http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article977635.e...

Behøver jeg at gentage det hver gang at fona er en samling af lorte butikker, der ikke kører med underskud for sjov de sidste mange år?

Nej jeg betalte ikke en prisstigning, jeg skrev til dem at jeg ikke ville have den da det var lidt underligt at de brugte så lang tid på at afsende den.

Hmm nå nu har jeg lige fået en mail fra PRC Data om at pakken er afsendt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login