mboost-dp1
Hvilke RAM?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej, overvejer at investerer i nogle nye ram til min comp.
iforvejen har 2x512 Legacy PC-3200 DDR SDRAM.
disse er så for dyre til at jeg vil investere i flere.
Men kan jeg godt putte disse
(Nanya 1GB PC-4200 DDR II SDRAM) i samtidig med de andre eller skal jeg istedet købe to Nanya blokke?
min comp har flg specs:
- AMD 3200 cpu S939
- DFI nForce nF4 AMD HAMMER motherboard
- win xp
Venlig hilsen
Daniel
iforvejen har 2x512 Legacy PC-3200 DDR SDRAM.
disse er så for dyre til at jeg vil investere i flere.
Men kan jeg godt putte disse
(Nanya 1GB PC-4200 DDR II SDRAM) i samtidig med de andre eller skal jeg istedet købe to Nanya blokke?
min comp har flg specs:
- AMD 3200 cpu S939
- DFI nForce nF4 AMD HAMMER motherboard
- win xp
Venlig hilsen
Daniel
Du kan evt. sælge dine 2x512 MB RAM og så købe 2x1 GB Kingston Value RAM som er ganske udmærket hvis du ikke overclocker.
Grunden til, at 2x1 GB er bedre end 4x512 MB er, at AMD er kendt for ikke at være ret glad for mere end 2 RAM stænger. De vil nok kun køre i 2T og ikke 1T og løsere timings kan der også blive brug for.
Grunden til, at 2x1 GB er bedre end 4x512 MB er, at AMD er kendt for ikke at være ret glad for mere end 2 RAM stænger. De vil nok kun køre i 2T og ikke 1T og løsere timings kan der også blive brug for.
#2 det var modellerne fra Winchester og bagud der kun kunne køre 166 MHz på RAM ved mere end 2 moduler...
#1 #3 DDR og DDR2 er 2 forskellige typer RAM, og en socket 939 maskine kan IKKE bruge DDR2 RAM
Hvis I nu læste motherboard manualen ville I også vide at boardet bruger 184 pins RAM og på linket til EDBpriser kan det ses at DDR2 Rammene har 240 pins
#1 hvilken revision er din CPU? kig med cpu-z på www.cpuid.com
#1 #3 DDR og DDR2 er 2 forskellige typer RAM, og en socket 939 maskine kan IKKE bruge DDR2 RAM
Hvis I nu læste motherboard manualen ville I også vide at boardet bruger 184 pins RAM og på linket til EDBpriser kan det ses at DDR2 Rammene har 240 pins
#1 hvilken revision er din CPU? kig med cpu-z på www.cpuid.com
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.