mboost-dp1

Hvilke dvd skiver anbefales, har mistet backup.

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
30. jul. 2006 14:48
Ja, så skete det. Jeg skulle bruge en gammel backup dvd, som ikke ville læses. Den har i den ene side af kanten nogen små blå prikker, men udover det har den næsten ingen ridser, kun små "usynlige" ridser.

Det er sket med en gul datawrite skive 4,7 gb 8x.
Mine dvdér bliver opbevaret i plastiklommer, med filt ind mod dataen, gemt ned i en dvd kuffert uden lys.

Har altid brugt datawrite skiver, både de grå, gule og 2 forskellige slags røde. Da jeg altid har følt det var kvalitets skiver.
Det er sket for mig et par gange her på det sidste, men nu er det nok. Skiven jeg specifikt omtaler er omkring 1½ år gammel, og er kun blevet brændt men ikke læst på siden den er blevet brændt.

Vil godt høre hvilke i bruger, og som i har brugt bagefter også selvom de er 1½-2 år gamle.
Er også meget intresseret i at høre om hvilke skiver man helt sikkert ikke skal købe, udover noname skiver.
Gravatar #2 - ztyle
30. jul. 2006 15:03
Gå ind på poducentens hjemmeside, og se hvad de anbefaler, da det er forskelligt fra mærke til mærke, det er derfor jeg stadig har min Lite-on DVD-ROM, den kan læse næsten alt
Gravatar #3 - buch
30. jul. 2006 15:09
Mine dvd skiver skal gerne kunne læses på flere forskellige producenters drev.

Originale dvd film, og andre ting der er brændt fra firmaér, deres skiver holder altid meget langt, mon det er muligt at få fat på sådan nogen?
Gravatar #4 - ztyle
30. jul. 2006 15:15
Jeg bruger TDK og har aldrig haft problemer, og cd'er Kodak, har ikke prøvet Kodak DVD medier, da de er dyre end TDK
Gravatar #5 - Knightmare
30. jul. 2006 15:27
DVD-film og spil på DVD er ike brændt. De produceres efter en masterskive og bliver trykt på film hvorefter det indkapsles i 2 plastskiver. Derfor er de meget mere holdbare.

Jeg benytter ikke DVD'er, men med CD'er plejer jeg at holde mig til de kendte mærker, Fuji, Kodak osv. De har et brand at passe på, så de har ikke råd til at levere noget skidt. De andre skifter bare navn når de ikke sælger nok mere.
Gravatar #6 - BurningShadow
30. jul. 2006 16:24

"De har et brand at passe på, så de har ikke råd til at levere noget skidt."

De lever da ellers fint, selvom deres CD'er er det arveste lort, der kan skrabes sammen.

Fuji har aldrig holdt mere end en måned til halvanden, hvilket er "lidt" træls, når man ar brændt tæt på 100 skiver.
Kodak... Den ene uge de holder, er end ikke værd at spilde ord på (men nu gjorde jeg det så alligevel) ;(

Nææ, Mr. Platinum, det holder. Mindre end 1% af de CD'er jeg brændte i 2001 er blevet ulæselige.
Gravatar #7 - buch
30. jul. 2006 16:29
Hvor køber du dine skiver, hos nierle får man dem til 2,23,- pr. skive?

Er det cdér eller dvdér du omtaler?
Gravatar #8 - BurningShadow
30. jul. 2006 16:33

Skovbjerg og Expert, men er vi enige om at en Kodak er en Kodak, uanset hvor den er købt. De er jo både i plastic, og pap, så det kan næppe være dét der er galt.
Gravatar #9 - buch
30. jul. 2006 16:37
Ja kodak er en kodak, men sagde du ikke lige du brugte platinum?
Gravatar #10 - BurningShadow
30. jul. 2006 16:42

Jo, men det jeg forsøgte at nå frem til, er at det ikke betyder noget om det er købt det ene eller det andet sted, og hvad de koster. At nierle sælger dem til 2,33 gør dem hverken være eller bedre end de skiver (af samme brand, om det så er Kodak, Fuji, eller Mr. P.) der koster det halve, eller det dobbelte :)

Og det var så CD'er jeg omtalte, da det var dem Knightmare mente var så gode.

Og jeg køber mine skiver i Tyskernes land, da jeg ikke vil betale pirat-afgift, når jeg alligevel ikke må kopiere piraterne ;)
Gravatar #11 - BurningShadow
30. jul. 2006 16:52

Forresten, har jeg læst #7 forkert? Du forsøger ikke at sige, at de er købt det forkerte sted, eller hvad?
Gravatar #12 - hgul
30. jul. 2006 17:10
Intet over, intet ved siden af Verbatim. Og de skal naturligvis købes ved burnalot.dk
Gravatar #13 - buch
30. jul. 2006 18:03
Netop, jeg forsøger at finde det bedste/billigste sted at købe dvd skiver, af god kvalitet. Jeg ved skam godt at skiverne er ens, ligemeget hvor de er købt.
Gravatar #14 - DiZaster
30. jul. 2006 19:47
Jeg har nogle Delphi cd'er tilbage fra 1999/2000 som ikke ser ud til at have det godt. Nogle er helt gule af sollys, sprut og hvad de ellers kan have været udsat for... Det mærkeligste er at de stadigt fungerer som de skal. Jeg har nyere Verbatim, Samsung og TDK skiver, som har været udsat for det samme som mine Delphi. Disse skiver oplever jeg desværre jævnligt fejl på.

Men ved faktisk ikke om Delphi skiver overhovedet kan købes mere???
Gravatar #15 - BurningShadow
30. jul. 2006 19:58

"Men ved faktisk ikke om Delphi skiver overhovedet kan købes mere???"

Jeg så dem i en grænsebutik, i tyskernes land, sidste sommer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login