mboost-dp1

Hvad sker der for underlige access-point navne?

Gå til bund
Gravatar #1 - Dica
7. dec. 2006 22:06
Hejsa

Jeg har bemærket at nogle af de navne man kan se på trådløse access-points rundt omkring har nogle totalt blæste navne, men alligevel med et mønster. Som f.eks:

alvor58party88konge
eller
parat19debat67hofte
osv.

Nogen der ved hvad der foregår?
Gravatar #2 - buch
7. dec. 2006 22:12
folk ønsker vel bare et unikt navn på deres accespoint.

Har du i øvrigt bemærket nogen mystiske navne på styresytemer fra microsoft, det har jeg- og jeg kan se et mønster

windows xp
windows me
windows vista
windows nt

og

windows 3.11
windows 95
windows 98
windows 2000

Skræmende
Gravatar #3 - kinaholm
7. dec. 2006 22:25
nej, jeg tror seriøst ikke det er noget folk lige finder på, for jeg har set utallige med samme mønster ..
Gravatar #4 - MiniatureZeus
8. dec. 2006 08:28
D' fandme uhyg'ligt du! ;P
Gravatar #5 - Dica
8. dec. 2006 10:10
#2 ja du er sjov....

som #3 siger så findes der utallige med det mønster:

random ord på 5 bogstaver|random 2-cifret tal|random ord på 5 bogstaver|random 2-cifret tal|random ord på 5 bogstaver

hvorfor skulle "folk" lige præcis vælge den samme type mønster...? jeg tænker lidt at det er en bestemt producent der laver det nummer, så man ikke hedder "default" pr. default....

Men det kunne jo være der var nogen der vidste det.
Gravatar #6 - I.F.F.
8. dec. 2006 13:30
jeg har osse et par stykker i naerheden med samme moenster.
Gravatar #7 - Malthe-man
8. dec. 2006 19:02
Jeg har en kammerat som også have sådan et åndsvagt navn, og jeg spurgte ham hvorfor. Han sagde at det var Stofanet teknikeren som havde lavet det. (kunne man forestille sig at de skrev navn og WEP ned?)
Gravatar #8 - Zehnox
17. dec. 2006 16:55
Umiddelbart er det jo meget smart med sådan nogle navne, så kan man ikke med det samme identificere hvem der har ap'et

Håber sgu da ikke at de bruger WEP kryptering på deres AP's! Så kan de jo ligeså godt lade være med at beskytte det....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login