mboost-dp1

Hvad laver fn hvor crtl skal sidde?

Gå til bund
Gravatar #1 - ParusMajor
11. aug. 2007 22:06
Kender i det? I sidder og skriver noget, i får klikker crtl+c og skal så ind i et andet vindue og indsætte med crtl+v. Når i så kommer ind og skal indsætte finder i ud af at det faktisk ikke er crtl men F***** fn der sidder nede i venstre hjørne af jeres bærbar!?!

Jeg står og skal til at købe en ny bærbar, men når jeg endelig finder en bærbar med de ønskede stats, så er der fn nede i venstre hjørne og jeg nægter at købe en sådan bærbar. Jeg fatter ikke hvem der nogensinde har fået ideen til at placere den knap der hvor crtl hører hjemme.

Hvad laver fn i hjørnet? Kender i det og vil i have det ændret, så skriv under, der er startet en undskriftsindsamling: http://www.flyt-fn.skrivunder.dk/index.php
Gravatar #2 - Cloud02
11. aug. 2007 22:16
Jeg mener at FN bør flyttes fra New York til Geneve.
Gravatar #3 - Kisbye
11. aug. 2007 22:27
Underskriftindsamling mod underskriftindsamlinger

De kan flytte det til månen.
Amerikanerne skal jo alligevel derop inden de tager vidre til Mars.
Gravatar #4 - Hånter
11. aug. 2007 22:58
Amen for helvede da... Det har været sådan på bl.a. IBM ThnikPads meget længe, og det er blot noget man skal vende sig til ;)

Jeg har vendt mig til det, og det er da en lille ofring at lave, for at have så nice en maskine :D
Gravatar #5 - Ronson ⅍
11. aug. 2007 23:02
Dell har ctrl i hjørnet
Gravatar #6 - I.F.F.
12. aug. 2007 00:07
Koeb en Vaio TX
Gravatar #7 - I.F.F.
12. aug. 2007 00:10
og der skulle saa have staaet TZ
Gravatar #8 - TullejR
12. aug. 2007 01:28
Hvad laver Caps Lock hvor ctrl skal sidde? (Det er seriøst lækkert at have ctrl hvor caps lock normalt ellers er..)
Gravatar #9 - Jensen
12. aug. 2007 07:34
Toshiba har også Ctrl på den rigtige plads. Så har den bare så mange andre problemer, men det handler den her tråd jo heldigvis ikke om :).
Gravatar #10 - myplacedk
12. aug. 2007 08:50
Min (gamle) HP pavilion har CTRL på sin plads. CTRL, FN, OS, ALT, SPACE...
Gravatar #11 - Norrah
12. aug. 2007 13:29
Både min laptop og min desktops keyboard har fn. De sidder dog ordentligt. Men jeg kan helt sikkert følge dig, flipper fuldstændigt ud når jeg bruger en andens pc med det. Det er så irriterende.
Gravatar #12 - Acro
12. aug. 2007 15:34
Det værste er da de modeller, hvor <>/-tasten ikke ligger ordentligt. Man kan vænne sig til, at Fn og Ctrl er byttet om, men hvis <>/-tasten er flyttet til den modsatte side, så er der altså mange ting, der bliver næsten umulige.
Gravatar #13 - Cloud02
12. aug. 2007 16:00
Jeg hader også engelske keyboards med danske tegn på :/
Gravatar #14 - ParusMajor
12. aug. 2007 20:40
Der er mange der siger at det og det og det mærke har knapperne på de rigtige steder. Jeg tror dog der er flere producenter der på det seneste har valgt at flytte knapperne.

Jeg forstår ikke argumentet "Det er bare noget du skal vænne dig til". Hvorfor er det man skal vænne sig til noget der er dårligere? Hvorfor kan producenterne ikke tænke sig om? Både med <>\ tasten, fn m.fl. generelt er der nogle utroligt underlige bærbare tastature.
Gravatar #15 - Xill
13. aug. 2007 01:04
.. jeg kan ikke helt følge at man skulle købe en PC ud fra hvordan tasterne sider, man kan da bare lave om på det (med fx KeyTweak) hvis ikke man kan leve med det ....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login