mboost-dp1

Hvad er bedst AMD eller Pentium. Og hvad er forskellen ??

Gå til bund
Gravatar #1 - super_s
7. mar. 2005 20:41
Jeg står og skal til at investere i en amd athlon xp 3200+ der står den er en 2,2 ghz så vil jeg høre om det er en 3,2 ghz jeg får eller er det en 2,2 ghz jeg får. For når der står fx P4 3,2 ghz er det en 3,2 ghz. Er der en der kan give mig et svar så ville jeg blive glad. For jeg har simpelt hen ikke forstået forskellene på Amd og Intel...
Gravatar #2 - Cyrack
7. mar. 2005 20:59
en XP 3200+ er en 2,2 GHz CPU, men den yder som en Athlon 3,2 GHz.
Inden for CPU'er er clockfrekvensen ikke alt, hvordan CPU'en er opbygget internt har stor betydning for hvad du får ud af den.
For at finde ud af hvad du skal købe vil jeg foreslå dig at kigge på benchmarks mellem de to CPU'er, for at se hvilken der reelt yder bedst.
Hvis du alligevel skal købe en nyt bundkort vil jeg foreslå dig at købe en AMD64, da fremtiden er 64-bit systemer, og AMD64 har et lavt energiforbrug og dermed lavere støjniveau.
Jeg har selv købt en AMD64 ud fra benchmarks, da den simpelthen yder bedre end tilsvarende CPU'er (32-bit) til samme pris.
Gravatar #3 - amokk
7. mar. 2005 21:23
"en XP 3200+ er en 2,2 GHz CPU, men den yder som en Athlon 3,2 GHz."

Du mener vel at den yder som en 3.2 GHz P4 ?
Gravatar #4 - DUdsen
7. mar. 2005 21:28
#1 kommer an på windowsXP kører af råv på en AMD64 CPU men det er i høj grad windows skyld.
Gravatar #5 - amokk
7. mar. 2005 21:32
her kan du se hvor meget strøm de forskellige CPUer bruger... de nye Athlon 64 med Winchester kerne (90nm) bruger MEGET lidt strøm, hvilket betyder mindre varme og mindre blæserstøj

http://www.tomshardware.com/cpu/20041115/pentium4_...

Her kan du se hvordan de forskellige CPUer klarer sig i en række spil og programmer

http://www.tomshardware.com/cpu/20041115/pentium4_...

når du sammenligner, skal du også se på prisen af CPUen, her giver AMD langt mere for pengene

#4 det har kørt fint på de AMD64 maskiner jeg har set...

og med Windows XP x65 edition kommer det til at køre rigtig godt
Gravatar #6 - DUdsen
7. mar. 2005 21:50
#5 jeg har store problemer med dens ydelse.
Det er ikke sådan at den ikke kører, men jeg har oplevet at den har en tendens til at "fryse" hvis man kører flere tunge processer samtidigt, eller at der er forhodsvist mange processer igang samtidigt
Det kan selvfølgeligt bare Windows being windows, men...
Gravatar #7 - Cyrack
7. mar. 2005 22:58
#3 - amokk
"en XP 3200+ er en 2,2 GHz CPU, men den yder som en Athlon 3,2 GHz."

Du mener vel at den yder som en 3.2 GHz P4 ?

Nej, officelt fra AMDs side er xxxx+ defineret som forholdet til første generations Athlon CPU'er, hvis de kunne køre med den clockfrekvens.
Gravatar #8 - amokk
7. mar. 2005 23:01
#7 det var det en gang, nu er det i forhold til P4
Gravatar #9 - Cyrack
7. mar. 2005 23:03
amokk

Okay, jeg vidste ikke at de havde lavet det om :-)
Man lærer så længe man lever.... :-D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login