mboost-dp1
Hjælp til indkøb af ny PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Intel eller AMD - jeg har svært ved at vælge!
Jeg skal til at have mig en ny PC, som gerne må være:
- støjsvag
- kabinet skal være robust og ikke så stor som mit nuværende kabinet (Se her!) . Design er ikke så vigtig, men må selvfølgelig gerne være pæn at se på. Vigtigst er at det er kvalitet :)
- PCI-E (er "PCI-E 2" noget man skal satse på?)
Brug:
- Både gaming og normalt arbejde ved PC'en
Jeg har i forvejen:
MB: MS-6590 KT4-Ultra, VIA KT400, ATA133
CPU: Athlon Thoroughbred XP 2400+ 2.0GHz, bulk
GFX: MS-8870 Geforce4 Ti-4200, 128MB DDR, TV-OUT/DVI, retail
Lyd: SB Live! Player 5.1, bulk
RAM: Samsung 768 MB PC3200 DDR400
Kabinet: Chieftec - DX-01B-D Dragon, Miditower Workstation, Black, 340W
Monitor: ViewSonic VP171-s (2x VGA, 1X DVI)
Raid: Promise FastTrack TX2000 PCI (sidder i min server pt. - mirror raid)
Keyboard, mus og ATA133 diske har jeg.
------------------------------------------------------
Det vil selvfølgelig være en fordel hvis jeg kunne genbruge noget fra min gamle comp, men det er helt sikkert at jeg skal have nyt:
- MB
- CPU
- GFX
- kabinet
- muligvis nye diske
Tænkte mig at det måtte koste en [b]5-7000 kr.[b] Kan i give nogle gode forslag til hvad jeg skal have fat i? Jeg har ikke fulgt så meget med på HW-markedet siden jeg fik min første comp - det går for stærkt :)
Det er ret vigtig at min system disk(e) yder en rigtig god performance. (Jeg har lige nu et par WD ATA133). Tænkte at mit raidkort kunne bruges til noget her?
Jeg skal til at have mig en ny PC, som gerne må være:
- støjsvag
- kabinet skal være robust og ikke så stor som mit nuværende kabinet (Se her!) . Design er ikke så vigtig, men må selvfølgelig gerne være pæn at se på. Vigtigst er at det er kvalitet :)
- PCI-E (er "PCI-E 2" noget man skal satse på?)
Brug:
- Både gaming og normalt arbejde ved PC'en
Jeg har i forvejen:
MB: MS-6590 KT4-Ultra, VIA KT400, ATA133
CPU: Athlon Thoroughbred XP 2400+ 2.0GHz, bulk
GFX: MS-8870 Geforce4 Ti-4200, 128MB DDR, TV-OUT/DVI, retail
Lyd: SB Live! Player 5.1, bulk
RAM: Samsung 768 MB PC3200 DDR400
Kabinet: Chieftec - DX-01B-D Dragon, Miditower Workstation, Black, 340W
Monitor: ViewSonic VP171-s (2x VGA, 1X DVI)
Raid: Promise FastTrack TX2000 PCI (sidder i min server pt. - mirror raid)
Keyboard, mus og ATA133 diske har jeg.
------------------------------------------------------
Det vil selvfølgelig være en fordel hvis jeg kunne genbruge noget fra min gamle comp, men det er helt sikkert at jeg skal have nyt:
- MB
- CPU
- GFX
- kabinet
- muligvis nye diske
Tænkte mig at det måtte koste en [b]5-7000 kr.[b] Kan i give nogle gode forslag til hvad jeg skal have fat i? Jeg har ikke fulgt så meget med på HW-markedet siden jeg fik min første comp - det går for stærkt :)
Det er ret vigtig at min system disk(e) yder en rigtig god performance. (Jeg har lige nu et par WD ATA133). Tænkte at mit raidkort kunne bruges til noget her?
Hvis det var mig, ville jeg selv købe følgende:
* Athlon 64 CPU (3000+ og opefter)
* ASUS Nforce4 Bundkort (eksempelvis A8N-E eller A8N-SLI, jeg har selv førstnævnte og det fungerer upåklageligt)
* ATI Radeon X800XL (det kort hvor jeg syntes man får mest for pengene, hvis du går meget op i gaming skal du måske have et i en højere prisklasse)
* Kabinet - tjahh, det er i sidste ende en smagssag, så det må være op til dig selv.
* Harddiske. Hvis du vil have nye diske for kapacitetens skyld vil jeg anbefale Maxtor Diamondmax 10 serien med 16 MB cache. Hvis det er for hastighedens skyld skal du vælge Western Digitals Raptor serie.
* RAM. Smid mindst 512 MB mere i, udover dem du allerede har.
Det skulle sagtens kunne gøres for omkring 5000 kroner, det er primært en bedre grafikkort der vil trække prisen opad.
Hvis du sælger dit gamle system samlet (ekslusiv skærm etc.) kan du nok også få 2-3000 kroner for det, hvis du vel og mærke sælger det det rigtige sted.
* Athlon 64 CPU (3000+ og opefter)
* ASUS Nforce4 Bundkort (eksempelvis A8N-E eller A8N-SLI, jeg har selv førstnævnte og det fungerer upåklageligt)
* ATI Radeon X800XL (det kort hvor jeg syntes man får mest for pengene, hvis du går meget op i gaming skal du måske have et i en højere prisklasse)
* Kabinet - tjahh, det er i sidste ende en smagssag, så det må være op til dig selv.
* Harddiske. Hvis du vil have nye diske for kapacitetens skyld vil jeg anbefale Maxtor Diamondmax 10 serien med 16 MB cache. Hvis det er for hastighedens skyld skal du vælge Western Digitals Raptor serie.
* RAM. Smid mindst 512 MB mere i, udover dem du allerede har.
Det skulle sagtens kunne gøres for omkring 5000 kroner, det er primært en bedre grafikkort der vil trække prisen opad.
Hvis du sælger dit gamle system samlet (ekslusiv skærm etc.) kan du nok også få 2-3000 kroner for det, hvis du vel og mærke sælger det det rigtige sted.
bare for at starte lidt religionskrig:
Jeg synes du burde købe en seagate i stedet for en maxtor. Mine maxtor diske larmer meget, meget mere end min seagate disk. Faktisk fortryder jeg lidt at jeg valgte maxtor. :(
Men seagete er supergode - og meget, meget støjsvage
Jeg synes du burde købe en seagate i stedet for en maxtor. Mine maxtor diske larmer meget, meget mere end min seagate disk. Faktisk fortryder jeg lidt at jeg valgte maxtor. :(
Men seagete er supergode - og meget, meget støjsvage
Jeg har både Seagate og Maxtor - begge er gode diske, og jeg syntes ikke den ene larmer mere end den anden.
Hvor nye er din Maxtor disk drbravo?
Hvor nye er din Maxtor disk drbravo?
Jeg har begge type diske som du har, plus den nye diamondmax10 serie. Jeg syntes ikke de larmer specielt meget nogen af dem, men der kan selvfølgelig være forskelle på forskellige eksemplarer.
Jeg kan sagtens høre når min Seagate disk arbejder, men det er minimalt.
Jeg har aldrig haft problemer med min Seagate :)
Jeg har aldrig haft problemer med min Seagate :)
jeg går selv og overvejer en ny computer, men med SLI - to Nvidia 7800 GTX grafikkort og vandkøling skal det nok blive dyrt.
hvis bare jeg havde nogen penge. nogen her der vil give støtte hvis jeg nu går dør til dør? :D
hvis bare jeg havde nogen penge. nogen her der vil give støtte hvis jeg nu går dør til dør? :D
Start da med at købe et 7800.. det er jo rigeligt indtil videre. Når du så får nogle flere penge, så køb et mere.
Start da med at købe et 7800.. det er jo rigeligt indtil videre. Når du så får nogle flere penge, så køb et mere.
ASUS A8N-SLI (Zalman Northbridge Heatsink ZM-NB47J)
edbpriser.dk
Athlon 64 3500+
edbpriser.dk
Lian Li PC-65B
edbpriser.dk
Chill Innovation CP-510A
edbpriser.dk
Hvad siger i til det? Er der noget af det, som får jer til at rynke på panden?
Så mangler jeg bare lige grafikkortet. Det er jeg lige ved at undersøge.
edbpriser.dk
Athlon 64 3500+
edbpriser.dk
Lian Li PC-65B
edbpriser.dk
Chill Innovation CP-510A
edbpriser.dk
Hvad siger i til det? Er der noget af det, som får jer til at rynke på panden?
Så mangler jeg bare lige grafikkortet. Det er jeg lige ved at undersøge.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.