mboost-dp1

hjælp til grafikkort..

Gå til bund
Gravatar #1 - weedoo
12. dec. 2007 01:33
skal ud og købe et geforce 8800GT men der er flere mærker eller hvad man kan sige gigabyte, asus, 3D cube osv. er det nogesom skal passe sammen med det bund kort man har?? vil hellere vide det før jeg bestiller..
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
12. dec. 2007 11:10
Det skal kunne trækkes af din PSU(strømforsyning) og matche din slot, om det er AGP eller PCI-E.
Hvis der ikke er nok knald på din PSU kan du købe en intern GPU-strømforsyning, har selv en, det virker glimrende, og den er nemmere at smide sådan en i, en at skifte PSU.

Jeg plejer at løbe igennem forskellige anmeldelser, inden jeg køber gfx-kort, og ved egentlig ikke, hvad der er bedst. Har selv et inno3d 7950Gt, det var ret billigt og med masser af ram, men til tider laver det småfejl, men det kan selvfølgelig også være et driverproblem.
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
12. dec. 2007 11:11
*det er nemmere at smide sådan en i, end at skifte PSU.
Gravatar #4 - vandfarve
12. dec. 2007 15:07

Alle nyere grafikkort uanset producenten er næsten ens, når det kommer til Nvidia-kort ligesom dit 8800GT-kort. Normalt følger pris og kvalitet hinanden, men lige præcis med grafikkort vil du ikke få forfærdelig meget mere for pengene, når prisen stiger.

Det handler i stedet i højere grad om design på kortet og det medfølgende software, så du kan trygt købe den billigste version (som for det meste kommer fra enten Inno3D eller PNY). Hvis du har råd til mere, så kan du tjekke RAMDAC-clockhastigheden og kerne-clockhastighed - jeg har selv gjort det for dig, så tjek denne side ud på edbpriser.dk.

Her kan du se, at jo højere et kort er clocket (jo højere frekvens, som kernen og rammene arbejder ved), jo dyrere er kortet. Dog leverer det en højere performance, men bruger så også mere strøm. Mine personlige favoriter er enten Asus' version eller et overclocket kort fra XFX.
Gravatar #5 - siliankaas
13. dec. 2007 09:57
#1 Skriv endelig hva du ender med, jeg følger også med i tråden her :-)

Tak til #4 for god info :-)
Et af mine spørgsmål, Chippen er jo den samme, så når f.eks Inno3D er billigere, er det så bla. blæser/køling der er sparet på?
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
13. dec. 2007 12:49
#5 Aner det ikke - køleren køler men larmer, dog ikke usædvanligt meget på mit inno. Måske er det bare indpakninge og det lort der følger med, de sparer på? Der var to DVI-adaptere med til mit, og ikke meget andet.
Gravatar #7 - siliankaas
17. dec. 2007 19:24
Nu har jeg snart mistet pusten, i følge Prcdata's hjemmeside ser det nu ud til er kommet en "ny" 8800GTS kort fraInno3D der åbenbart bygger på chippen -g92 fra 8800-gt ??

Prc-data skriver selv "Det helt nye 8800GTS kort som er baseret på den nye G92 grafikchip som også er brugt på 8800GT kortene.
Kortet yder bedre end et 8800GTX kort."

synes bare ikke rigtig Prc-data skriver noget specielt, og kan heller ikke rigtig finde noget inde på inno3ds hjemmeside

http://www.prcdata.dk/produkt/inno3d-geforce-8800gts-ny-version/77716651/
Gravatar #8 - vandfarve
17. dec. 2007 19:30

Jo, det nye GTS-kort vil være baseret på G92-chippen, hvorimod det gamle kort bygges over G80-chippen, men ignorer bare denne nyhed. Der vil nok gå lang tid, før vi almindelige dødelige vil kunne få fingre i det nye 8800GTS-kort, ligesom det koster op imod 25 % ekstra jf. TweakUp.dk. Gå efter et 8800GT, og du vil ikke fortryde det.

Ellers kan man altid vente 2 måneder til, for der kommer hele tiden nyere og bedre hardware til.
Gravatar #9 - gentox
17. dec. 2007 19:37
Kortet yder bedre end et 8800GTX kort."

Det er heller ikke korrekt, 8800GTX kortet er stadig det hurtigste(næstefter 8800Ultra selvfølgelig), men det nye 8800GTS som er let at kende da det har 512MB RAM, ligger lige mellem 8800GT og 8800GTX i ydelse (for de normale kort).

Når man så kan få et overclocked 8800GT kort, som på nogle områder slår 8800GTX, taler det jo lidt for hvad man så kan få ud af et oveclocked 8800GTS.

Det nye 8800GTS er i øvrigt med samme køler som på de andre 8800GTS kort (dvs. den store 2 slot køler).

http://www.tomshardware.com/2007/12/12/geforce_880...
Gravatar #10 - siliankaas
17. dec. 2007 19:38
Jo men Prc-data skriver jo netop at de har det på lager, eller er det mig der er en læse spasser også?

Det står på forsiden (ind imellem, det skifter vist lidt)
Gravatar #11 - siliankaas
17. dec. 2007 19:42
[quote]Det nye 8800GTS er i øvrigt med samme køler som på de andre 8800GTS kort (dvs. den store 2 slot køler).[/guote]

Men betyder det så ikke også at man får bedre køling, i forhold til et GT kort?
Gravatar #12 - vandfarve
17. dec. 2007 19:42

Jo, du har fuldstændig ret. Jamen, hvis du mener, at du har råd til det, så kan du sagtens gøre det. PRCdata.dk plejer at være fine nok, så bare bestil kortet hos dem.

Husk dog lige at læse og overveje Gentox' indlæg, før du beslutter dig endeligt.
Gravatar #13 - vandfarve
17. dec. 2007 19:44

Ikke nødvendigvis, da det nye GTS-kort også er clocket højere, men igen. Det behøver du slet ikke spekulere over, da grafikkortet under alle omstændigheder nok skal holde de år, som du regner med at bruge det. Gå efter performance, og så bagefter kan du tænke på kølingen.
Gravatar #14 - siliankaas
17. dec. 2007 19:44
Så vidt jeg kan se er prisen "kun" 400 bobs mere - men tak for råd og vejledning, også til #9 (tak for link)
Gravatar #15 - *MHJ*
17. dec. 2007 23:12
Nu har jeg fulgt lidt med i tråden og det undrer mig at ingen har nævnt Zotac amp kortet trods det faktisk er det hurtigste på markedet i middel pris klassen. Nu vil jeg ikke komme med sælger snak da jeg selv er forhandler af kortet men kan kun sige at alle der har købt et sådan kort har bestemt fået fuld valuta for sine surt tjente kroner..Prøv at læs anmeldserne på kortet for de sparker virkelig røv. Som rimelig seriøs gamer og skide nærig forretningsmand er det bestemt AMP kortet der er på min ønske liste..

Anmeldelse på Zotac geforce 8800gt Amp
Gravatar #16 - vandfarve
18. dec. 2007 08:51

Jeg er glad for, at du har undret dig over det og nu stillet spørgsmålet, men jeg kan naturligvis kun svare på mine egne vegne. Normalt anbefaler jeg kun komponenter, som jeg enten selv har prøvet/ejet, eller som andre herinde fra selv anbefaler, men siden jeg hverken kunne finde Zotac's 8800GT AMP-kort på EDBpriser.dk (Tjek selv, det største kort, som Zotac har repræsenteret blandt forhandlerne, er et 8600GT), og siden jeg aldrig har hørt om Zotac før dette review, så vil jeg ikke anbefale det.

Jeg tør simpelthen ikke lade mit "ry" komme på spil, når jeg ikke kender hardware-producenten, også selvom det har fået rigtig gode anmeldelser.
Gravatar #17 - *MHJ*
18. dec. 2007 13:07
Jeg har fuld respekt for det med dit ry, selvom du nu ikke ser gammel nok ud til at have et ry udover her på sitet..LOL
nej srry kunne bare ikke lade være oven på din lille kommentar om mit ry..

Som du sikkert har læst dig til har jeg en del mere ry at sætte på spil end de fleste andre der skriver i denne tråd og mener med rette at det er i alles interesser at der kommer så mange kvalitets forslag på bordet som muligt..

og specielt forslag der kan findes ved søgning på nettet at de hvilket er meget svært ved navnet Gentox. Men ok jeg lever jo kun af at folk køber robust kvalitets hardware, de bliver glade for. Samtidig med at jeg nok har lidt letterre ved at vælge side da jeg jo kan sammenligne mange producenterne, anmeldser og tests op imod hinanden..

Så kom med alle jeres forslag i har gode erfaringer med da det kun kan hjælpe køber til at få et større udvalg og få sat sig bedre ind i hvad der tiltaler køber mest.

Der er ingen forslag der er bedre end andres! Eller folk der sætter sit ry på spil da man på ingen måde kan gøres til ansvar for at have kommet med et forslag der var godt eller hel garderer sig i mod at et kort skulle gå i stykker da der er tale om fin elektronik der påvirkes af mange udefra kommende ting.

O<[:-) God jul og et godt og succesfuld nytår til alle (-:]>O
Gravatar #18 - vandfarve
18. dec. 2007 13:35

Jeg er dog også glad for dit indlæg, da du med din erfaringer og viden kan bringe mange ting på bordet, som vi andre ikke nødvendigvis ville have tænkt på eller over, men som du selv skriver i dit første indlæg, så er du forhandler af kortet, hvorfor du naturligt vil have en interesse i at promovere dette. Derfor er jeg også tilfreds med, at du eksplicit fremlægger dette.

Dog har jeg lidt svært ved at tyde hovedafsnittet, men jeg tror, at jeg forstår din pointe, og til dette må jeg svare, at jeg generelt sætter min lid til Newz.dk og EDBpriser.dk. Alle de gange, hvor jeg har søgt informationer om grafikkort, har jeg aldrig støt på Zotac, ingen andre har anbefalet mig kort fra denne producent, og når jeg søger på EDBpriser.dk, så vises kun kort "op" til 8800GTS (Jeg tog fejl før, da jeg skrev, at det største kort var 8800GT). Derfor ville jeg ikke umiddelbart anbefale det, da man således ikke ville kunne sammenligne priser med samme simplicitet.

Af alle de steder, som jeg har besøgt, så behandles EDBpriser.dk nærmest som en guddommelighed, så jeg vil til gengæld stærkt anbefale dig at blive medlem, så folk kan får vist, at der faktisk er nogle, som sælger Zotac 8800GT AMP-kort - og det kan kun gå for langsomt :P

Til sidst vil jeg give dig ret i, at der normalt ingen større kvalitetsforskel er på Nvidias nye grafikkort, da de alle bygges over de officielle blue prints. Jeg vil dog bibeholde retten til at være skeptisk overfor ukendte producenter. Til gengæld skal du nok slippe for en kommentar angående mit "ry", selvom jeg ikke mener, at du skal skue hunden på hårene.
Gravatar #19 - gentox
18. dec. 2007 14:13
#17 *MHJ*

Har ikke nogle specielle forkundskaber for at kunne anbefale hardware, udover en sund interesse for emnet. At jeg så har rimeligt styr på de nye grafik kort fra nVidia, hænger sammen med at jeg lige har været i gang med at bygge 4 PC'er hvoraf den ene var til mig selv.

Har dog stødt på navnet Zotac før i forbindelse med anmeldelser af nVidia kort, men har ikke haft fornemmelsen af om det var noget specielt, i forhold til de andre producenter.
De sidste jeg kan huske der virkelig skildte sig ud på Grafikkort markedet var HIS pga. deres alternative og bedre køling (men de laver jo kun kort for AMD/ATI).

Og langt de fleste kort i dag, som vandfarve også nævner, bruger jo standard print og køler fra producenten, selvom nogen producenter så udvælger de bedre chip/kort og overclocker dem på forhånd.

Har selv valgt et BFG 8800GT OC2, og må sige at jeg er ret tilfreds, selvom temperaturen er meget høj i forhold til hvad man er vandt til på tidligere grafikkort, så lader det jo til at den nye G92 chip kan holde til det.
Gravatar #20 - gentox
18. dec. 2007 14:29
Kan så se at de udover et voldsomt overclock også har hdmi udgang med lyd via S/PDIF fra ens lydkort, hvilket må siges at være smart.
http://www.zotac.com/news-071204.htm

Så kan faktisk godt se at det ER et kort lidt ud over det sædvanlige, selvom man sikkert kunne lave noget tilsvarende selv, da HDMI er via en adapter, og ikke et stik på kortet.
Gravatar #21 - Xill
20. dec. 2007 01:50
#1 har personligt et 8800 GT fra asus, og er meget positiv over køleren, efter som det ikke er standart køleren.

hvis jeg var dig ville jeg klart gå efter et uden standart blæser da den er kendt for at larme lidt for meget når du spiller
Gravatar #22 - siliankaas
20. dec. 2007 13:17
Jeg endte med at købe et Inno3D OC - det nåede at sidde i min PC under 24timer inden det røg en tur tilbage på en RMA sag - Hold jer fra fabriks OC kort!
Gravatar #23 - reefermadness2
20. dec. 2007 19:39
#22 Hehe jeg har lige fået min inno3D 8800GT OC idag og det virker heller ikke.. :'(
Gravatar #24 - siliankaas
21. dec. 2007 07:56
Nedtur!
Jeg har selv fået mit byttet til en Inno3D der IKKE er OC - men jeg har ikke nået at smide det i slæden endnu, men ud fra det jeg kan læse rundt omkring på nettet, så skulle der ikke være problemer med det kort (så længe man holder sig fra at clocke)

Desuden skulle det faktisk være muligt at få et fabriks OC kort til at virke, hvis du installere RivaTune (eller hva det hedder) og så selv skrue ned for farten - evt. smide en anden køler på. Men det vil jeg altså ikke ud i, så jeg fik mit byttet.
Gravatar #25 - terracide
21. dec. 2007 08:34
Alle kort med en NVIDIA GPU, bliver lavet af samme producent...nemlig fextronics.

Alt "producenten" gører at sammensætte bundle og klisre en stiker på kortet....
Gravatar #26 - reefermadness2
21. dec. 2007 08:44
#24 ... Jeg har prøvet at bruge nvidia nTune til at sætte clock hastigheden ned til det det normalt er på, men det fik jeg ikke noget ud af...

Det er faktisk lidt sjovt for jeg prøvede at køre 3dmark06 og der kunne den sagtens gennemføre en test, men i cs 1.6 og nTune stability test frøs den

Jeg bruger Vista... hjælp :'-(
Gravatar #27 - siliankaas
21. dec. 2007 08:59
Jeg kunne også køre 3Dmark06 med mit kort, det var først under Medal of Honor min gik i spunk - prøv evt. at læse inde på Tweak.dk der snakker de om problemet.

Der er desuden en der linker til et billede af skærmen, hvor man tydelig ser disse "røde pixel fejl" - det var samme fejl jeg oplevede. De siger desuden i den tråd, at det hjælper at bytte kortet til et ikke OC.

Jeg har som sagt selv fået mit OC kort byttet, til et alm. kort - men har ikke nået at få det sat i endnu. Men det skulle eftersigende virke.
Gravatar #28 - reefermadness2
21. dec. 2007 10:01
Måske er det ikke min grafikkort alligevel, kan det være rammene ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login