mboost-dp1
Hjælp til en meget sløv Nokia N73
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har en 14 måneder gammel Nokia N73 med 2 GB memorykort, som de seneste måneder er blevet meeeeeeeget langsom m.h.t. betjeningen.
Det meste af tiden tager det f.eks. 3-4 sekunder fra jeg vælger et menupunkt/program, til der sker noget som helst.
Det sker også cirka hver femte gang, at jeg videofilmer, at telefonen simpelthen fryser og ikke kan lagre optagelsen.
Kort sagt er telefonen blevet møgirriterende at bruge, fordi den fryser og er blevet så langsom.
Jeg tømte telefonen for data for 2 uger siden, så der nu kun er brugt onkring 20 MB på ringetoner og andre småting, men det hjælper ikke - telefonen er lige så langsom i optrækket stadigvæk.
Hvad kan der være galt? Og endnu vigtigere: Hvad kan jeg gøre, så telefonen bliver til at leve med igen?
Det meste af tiden tager det f.eks. 3-4 sekunder fra jeg vælger et menupunkt/program, til der sker noget som helst.
Det sker også cirka hver femte gang, at jeg videofilmer, at telefonen simpelthen fryser og ikke kan lagre optagelsen.
Kort sagt er telefonen blevet møgirriterende at bruge, fordi den fryser og er blevet så langsom.
Jeg tømte telefonen for data for 2 uger siden, så der nu kun er brugt onkring 20 MB på ringetoner og andre småting, men det hjælper ikke - telefonen er lige så langsom i optrækket stadigvæk.
Hvad kan der være galt? Og endnu vigtigere: Hvad kan jeg gøre, så telefonen bliver til at leve med igen?
Nope, så jeg står med en TOM telefonbog, som ellers var samlet gennem flere år. Jeg burde dog have tænkt mig lidt bedre om før jeg gjorde det, men nu er der åbenbart ingen vej tilbage.
Det er ikke særlig mærkbart, at den er blevet hurtigere tror jeg. Måske en lille, lille smule, men så heller ikke mere end det.
Nope, så jeg står med en TOM telefonbog, som ellers var samlet gennem flere år. Jeg burde dog have tænkt mig lidt bedre om før jeg gjorde det, men nu er der åbenbart ingen vej tilbage.
Det er ikke særlig mærkbart, at den er blevet hurtigere tror jeg. Måske en lille, lille smule, men så heller ikke mere end det.
Har selv haft en n73... Den kørte fint i starten, men efterhånden blev den langsommere... man kan ikke gøre ret meget. Jeg fandt nogle opdateringer til sms og en anden lille een som gjorde, at den blev hurtigere... men det hjalp slet ikke.... sælg den og køb dig en anden ;)
Du kan intet gøre.....
jeg mistede så min i en bus :-/
Du kan intet gøre.....
jeg mistede så min i en bus :-/
1 skrev:Jeg har en 14 måneder gammel Nokia N73 med 2 GB memorykort, som de seneste måneder er blevet meeeeeeeget langsom m.h.t. betjeningen.
Give den en med en hammer og køb en ny ..
kort slut den på en eller anden måde, så dækker den :) de finder ikke fejlen.. kender en der har gjort det ca 5 gange nu.. men han har så fået den samme (n73) hvergang
kort slut den på en eller anden måde, så dækker den :) de finder ikke fejlen.. kender en der har gjort det ca 5 gange nu.. men han har så fået den samme (n73) hvergang
Jeg er så træt af telefonen, at jeg snart i ophidselse "kommer til" at smide den rigtig langt væk (i bogstavelig forstand). Så må jeg bare se, hvorvidt forsikringen dækker eller ikke.
Et er helt sikkert: Telefonen skal ud!
Et er helt sikkert: Telefonen skal ud!
#20 Lige netop.
#19 Som led i overvågningen af din søn, kunne i jo deles om hans telefon.
Så sparer du dig selv for at begå forsikrings svindel, og får ham overvåget som du gerne vil jævnfør denne tråd: http://newz.dk/forum/software/software-til-logning...
#19 Som led i overvågningen af din søn, kunne i jo deles om hans telefon.
Så sparer du dig selv for at begå forsikrings svindel, og får ham overvåget som du gerne vil jævnfør denne tråd: http://newz.dk/forum/software/software-til-logning...
20 skrev:Altså drop det der forsikringssvindel!
Det er os andre der betaler for at du er nærrig. Desuden er det også strafbart hvilket nok ikke er uden grund!
Jeg vil give dig 100% ret, jeg vil aldrig sige han skulle begå forsikringssvindel.
bare jeg har haft en N73 men den ville ikke mere end 7 mdr og der blev jeg så sur at den ikke ville noget jeg tog simkortet ud og nu ligger den muret inden i et lagerhal's gulv nok den dårligste telefon man kan få
Jeg har selv en Nokia N73 og den er det langsommeste bras jeg nogensinde har haft fingrene i! Den er fed, men den er langsom, stor, klodset og dårlig til at spille spil. Når man skriver en sms tager det evigheder at skrive + sende, da det tager op til 3 sekunder alene at gå ind i telefonbogen.
Jeg anbefaler at anskaffe sig en ny hurtigst muligt, og jeg kan anbefale Nokia 5310 Expressmusic; den er lille, smart, kompakt, godt kamera (og hurtigt), perfekt til spil, ekstrem god musik (siger næsten sig selv) og så ser den ret cool ud. Det er selvfølgelig hvis man er hardcore Nokia-fanatiker
Jeg anbefaler at anskaffe sig en ny hurtigst muligt, og jeg kan anbefale Nokia 5310 Expressmusic; den er lille, smart, kompakt, godt kamera (og hurtigt), perfekt til spil, ekstrem god musik (siger næsten sig selv) og så ser den ret cool ud. Det er selvfølgelig hvis man er hardcore Nokia-fanatiker
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.