mboost-dp1

Hjælp til en meget sløv Nokia N73

Gå til bund
Gravatar #1 - Ratata
24. mar. 2008 09:07
Jeg har en 14 måneder gammel Nokia N73 med 2 GB memorykort, som de seneste måneder er blevet meeeeeeeget langsom m.h.t. betjeningen.

Det meste af tiden tager det f.eks. 3-4 sekunder fra jeg vælger et menupunkt/program, til der sker noget som helst.
Det sker også cirka hver femte gang, at jeg videofilmer, at telefonen simpelthen fryser og ikke kan lagre optagelsen.
Kort sagt er telefonen blevet møgirriterende at bruge, fordi den fryser og er blevet så langsom.

Jeg tømte telefonen for data for 2 uger siden, så der nu kun er brugt onkring 20 MB på ringetoner og andre småting, men det hjælper ikke - telefonen er lige så langsom i optrækket stadigvæk.

Hvad kan der være galt? Og endnu vigtigere: Hvad kan jeg gøre, så telefonen bliver til at leve med igen?
Gravatar #2 - Azuria
24. mar. 2008 09:21
Kan du ikke master-nulstille sådan en telefon?
Gravatar #3 - Ratata
24. mar. 2008 09:27
#2:

Jeg har tidligere ledt efter en sådan funktion, men kan ikke se, at den har sådan en funktion.
Gravatar #4 - myplacedk
24. mar. 2008 09:28
Er den hurtigere hvis du tager memory-cardet ud?
Gravatar #5 - buch
24. mar. 2008 09:29
Jeg ved at telefonen har en "gendan til fabriks indstillinger" funktion, men hvor kan jeg ikke hjælpe med.

Der er nogen ret skræppe mobil eksperter på mobilforum.dk

En anden løsning er at opdatere fimwaren
Gravatar #6 - Ratata
24. mar. 2008 09:35
#4:

Jeg har ikke prøvet uden memorykort.

#5:

Jeg må prøve at se, om jeg kan finde den der "gendan fabriksindstillinger", som du snakker om.
Tilslutningskablet kan jeg ikke finde længere, så jeg kan desværre ikke komme til at opdatere firmware.
Gravatar #7 - Ratata
24. mar. 2008 10:34
#4:

Nu har jeg prøvet den uden memorykort, og der er ikke den helt store forskel. Den virker næsten lige så langsom.
Gravatar #8 - Ratata
24. mar. 2008 11:56
#2:

Og nu prøvede jeg så også at masternulstille telefonen.

Desværre er også hele telefonbogen og alle kontaktoplysningerne VÆK.

Aarrgghh.
Gravatar #9 - Azuria
24. mar. 2008 12:01
#8 Ja, det ligger jo ligesom i en masternul-stilling.
Alt tilbage til udganspunkt.
Du har vel taget backup af skidtet?
Gravatar #10 - trylleklovn
24. mar. 2008 12:05
Har haft held med, at speede symbian telefoner gevaldigt op ved, at tømme sms indbakken.
Gravatar #11 - Azuria
24. mar. 2008 12:07
#8 Forresten, Udover #9. Blev den så ikke hurtigere?
Gravatar #12 - Ratata
24. mar. 2008 12:08

Nope, så jeg står med en TOM telefonbog, som ellers var samlet gennem flere år. Jeg burde dog have tænkt mig lidt bedre om før jeg gjorde det, men nu er der åbenbart ingen vej tilbage.

Det er ikke særlig mærkbart, at den er blevet hurtigere tror jeg. Måske en lille, lille smule, men så heller ikke mere end det.
Gravatar #13 - Xill
24. mar. 2008 14:45
altså .. nu er det jo også kun en ARM 9 220 MHz processor.

Jeg mener bare at du ikke skal forvente at den bliver hurtigere end den var da du købte den.
Gravatar #14 - Svindleren
24. mar. 2008 18:45
Har selv haft en n73... Den kørte fint i starten, men efterhånden blev den langsommere... man kan ikke gøre ret meget. Jeg fandt nogle opdateringer til sms og en anden lille een som gjorde, at den blev hurtigere... men det hjalp slet ikke.... sælg den og køb dig en anden ;)

Du kan intet gøre.....

jeg mistede så min i en bus :-/
Gravatar #15 - stargate
24. mar. 2008 19:22
1 skrev:
Jeg har en 14 måneder gammel Nokia N73 med 2 GB memorykort, som de seneste måneder er blevet meeeeeeeget langsom m.h.t. betjeningen.

Hvad kan der være galt? Og endnu vigtigere: Hvad kan jeg gøre, så telefonen bliver til at leve med igen?

Give den en med en hammer og køb en ny ..
Gravatar #16 - TullejR
24. mar. 2008 20:41
#ratata: zyb.com - backup af din telefonbog.. Så har du den til næste gang ;-)
Gravatar #17 - Ratata
24. mar. 2008 21:56

Kommer forsikringen at dække...?
Gravatar #18 - Svindleren
24. mar. 2008 22:05
kort slut den på en eller anden måde, så dækker den :) de finder ikke fejlen.. kender en der har gjort det ca 5 gange nu.. men han har så fået den samme (n73) hvergang
Gravatar #19 - Ratata
24. mar. 2008 22:09
Jeg er så træt af telefonen, at jeg snart i ophidselse "kommer til" at smide den rigtig langt væk (i bogstavelig forstand). Så må jeg bare se, hvorvidt forsikringen dækker eller ikke.

Et er helt sikkert: Telefonen skal ud!
Gravatar #20 - buch
24. mar. 2008 22:30
Altså drop det der forsikringssvindel!

Det er os andre der betaler for at du er nærrig. Desuden er det også strafbart hvilket nok ikke er uden grund!
Gravatar #21 - Azuria
24. mar. 2008 23:16
#20 Lige netop.
#19 Som led i overvågningen af din søn, kunne i jo deles om hans telefon.
Så sparer du dig selv for at begå forsikrings svindel, og får ham overvåget som du gerne vil jævnfør denne tråd: http://newz.dk/forum/software/software-til-logning...
Gravatar #22 - buch
24. mar. 2008 23:18
Ja det var faktisk heldigt at du mistede hele din telefonbog, så skal din søn ikke gå og spekulere på hvem du snakker med!
Gravatar #23 - stargate
25. mar. 2008 07:41
20 skrev:
Altså drop det der forsikringssvindel!

Det er os andre der betaler for at du er nærrig. Desuden er det også strafbart hvilket nok ikke er uden grund!

Jeg vil give dig 100% ret, jeg vil aldrig sige han skulle begå forsikringssvindel.

bare jeg har haft en N73 men den ville ikke mere end 7 mdr og der blev jeg så sur at den ikke ville noget jeg tog simkortet ud og nu ligger den muret inden i et lagerhal's gulv nok den dårligste telefon man kan få
Gravatar #24 - Hades Silvertongue
25. mar. 2008 09:52
Jeg har selv en Nokia N73 og den er det langsommeste bras jeg nogensinde har haft fingrene i! Den er fed, men den er langsom, stor, klodset og dårlig til at spille spil. Når man skriver en sms tager det evigheder at skrive + sende, da det tager op til 3 sekunder alene at gå ind i telefonbogen.

Jeg anbefaler at anskaffe sig en ny hurtigst muligt, og jeg kan anbefale Nokia 5310 Expressmusic; den er lille, smart, kompakt, godt kamera (og hurtigt), perfekt til spil, ekstrem god musik (siger næsten sig selv) og så ser den ret cool ud. Det er selvfølgelig hvis man er hardcore Nokia-fanatiker
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login