mboost-dp1

Hjælp: Sparkle GeForce 8800 GT PCI-E 512MB

Gå til bund
Gravatar #1 - grubeost
9. feb. 2008 16:51
Hey allesammen.

Jeg har et problem.

Har lige købt et nyt grafikkort. og har sat det i min computer. men den vil ikke starte op nu. Grafikkortet køre, blæseren drejer, der er sat strøm til i begge kabler til gfx kortet. har sat det i pci-e slotte på bundkortet, og computereren starter også op, dvs. den stænder der er strømp på alle blæserne køre. men den vil ikke komme frem med start op skærmen (bios start) hvad skal jeg gøre er det noget jeg har gjordt forkert ??? det er mega neder lige brug en masse penge på gfx kortet og det vil bare ikke virke.

Pc spec.

Bundkort m. onborad GFX : asus p5v vm se dh
www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=369&model=1433&modelmenu=1

prøver at sætte det her gfx i.

Sparkle GeForce 8800 GT PCI-E 512MB GDDR3
http://www.sparkle.com.tw/product_detail.asp?id=57...

er der nogle der kan hjælpe mig. er der noget man skal huske at gøre ?

Mvh Grubeost
Gravatar #2 - buch
9. feb. 2008 16:53
husk at tænde skærmen :p

men nej umiddelbart burde det jo passe sammen
Gravatar #3 - kimx
9. feb. 2008 16:56
Kan din strømforsyning leverer nok strøm? Siger computeren noget når du forsøger at starte den op(bip lyde).
Gravatar #4 - grubeost
9. feb. 2008 16:58
Kimx.

Nej gjorde den første gang. da jeg havde glemt at sætte strøm til gfx kortet. men efter. nej

på et andet forum skrive det at måske understøtter motherboardet pci 2.0

kan det være det, ville være rart at få bekræftet.
Gravatar #5 - vandfarve
9. feb. 2008 16:59

Er det en helt ny computer, som du netop har samlet, eller har du bare opgraderet en "ældre" maskine med et nyt grafikkort? I så fald virkede computeren før med det gamle kort?

Hvis det er en ældre computer, har du så ændret andre ting end blot grafikkortet? Her tænker jeg på alt - ALT. Om det så blot har skiftet ram-blokke til at ændre lidt på kabelføringen, så kan alt være årsag til problemerne.

Ellers har jeg fået at vide af min morbror, at hvis man sætter nye komponenter i, så kan man altid sætte dem i og tage dem ud af soklen et par gange, så man er sikker på, at det sidder, og at der er skabt kontakt.
Gravatar #6 - grubeost
9. feb. 2008 17:03
Det er en helt ny computer.

Købt for mindre en 1½ måned siden.

har slet ikke rørt ved noget andet hardware

jeg prøver det med at tage det ind og ud et par gange..

BTW. skal jeg sætte begge strøm stik i gfx kortet eller kun det ene ? betyder det noget. (gør det nok) men er det livnødvendigt ? ..

har eller kun 1 dvd brænder og 1 hdd. der kunne suge noget strøm
Gravatar #7 - grubeost
9. feb. 2008 17:05
det hjalp ikke at sætte det ud og et par gange :(
Gravatar #8 - vandfarve
9. feb. 2008 17:07
Den skal have strøm i begge stik. Okay, måske kunne det tyde på, at den ikke får strøm nok.

Hvilken strømforsyning (PSU) har du? Du må meget gerne enten komme med dens fulde modelnavn og nummer eller smide et link til PSU'en/computeren.
Gravatar #9 - grubeost
9. feb. 2008 17:16
jeg tror det er en:

model nr: iso450pps-05149009

fra et firma der hedder .. PFC eller ISO (switching power supply)

der står 350 W på

men der hvor man sætter stikket ind står der AC 230 V
Gravatar #10 - vandfarve
9. feb. 2008 17:36
Efter lige at have læst et par indlæg om PSU'er fra ISO, så lader det til, at de ikke lige leverer de bedste komponenter ang. kvalitet.

Har du et andet grafikkort, som du kan prøve i stedet for? Det ville kunne vise, hvilken komponent der er skyld i fejlen. Spørg evt. din venner/familie/nabo, om du ikke kortvarigt må skilde deres computer ad for at låne grafikkortet i 2 sekunder.
Gravatar #11 - kimx
9. feb. 2008 18:14
Før du satte dit nye gfx kort i, brugte du så et andet dedikeret gfx eller onboard. Hvis du før brugte onboard så kan det være at bios er sat til kun at bruge onboard. Prøv at tjekke om der kommer et signal fra bundkortets vga port.
Gravatar #12 - po
9. feb. 2008 23:28
Har du prøvet begge skærm stik?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login