mboost-dp1

Hjaelp - Harddisk + magnet :S

Gå til bund
Gravatar #1 - kinaholm
14. jun. 2007 14:08
Hjaelp, vi havde i et forsoeg paa at lave lidt sjov paa skolen leget lidt med en magnet og en harddisk, og da der saa ikke skete noget kom den lidt for taet paa min macbook .. NU er sagen saadan, at vista ikke laengere virker, OS x kan maerkeligt nok bootes, men jeg faar nogle fejl nogle gange, hvad skal jeg goere for at fixe harddisken ? er det bare reformat og saa har den det godt igen, eller ?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
14. jun. 2007 15:21
ja prøv det..
Gravatar #3 - trylleklovn
14. jun. 2007 15:51
Lol! Man laver altså ikke sjov med en magnet+harddisk!!!
Gravatar #4 - Azuria
14. jun. 2007 17:12
#3 Enig, nej laver man sjov med en harddisk foregår det med en monoblok og saltvand..
Se det er sjovt!

Og ja, bare formater den. :)
Gravatar #5 - kinaholm
14. jun. 2007 17:19
super nice - tak drenge :)
Det er heller ikke værre, end at jeg nu kan tage mig sammen til at lege med noget linux - når windows alligevel er fucked på den :)
Gravatar #6 - TWFH
14. jun. 2007 17:22
#1: Gætter på du blot har kværnet nogle data, der skal ifølge en Seagate-tekniker jeg læste et interview med, en magnet i skrotkran-størrelsen til for at forvolde skade på selve mekanikken. Det er angiveligt det eneste, der kan lægge et drev permanent ned.
At du kun har smadret det ene OS er så en smule heldigt, men det er jo ikke til at vide, hvad den reelt set har gjort ved dit OS-X - det kan godt være den vil boote, men det er jo ikke til at sige, hvad den har mistet på sidebenene trods alt. Formatér skidtet og du skulle være flyvende - og om ikke andet har du da lært noget.

Edit: Jeg er da usandsynligt langsom i dag, hehe.
Gravatar #7 - kinaholm
14. jun. 2007 17:54
tak for indlaegget Wuzz :) - og ja, OS X faar ogsaa en tur, den er lidt sloev i det efter magneterne, men er stadig forbloeffet over det virker :)
Gravatar #8 - Benjamin Krogh
14. jun. 2007 22:36
Der var også en nyhed med nogle af de klassiske myter om magneter og pc'ere. I den sagde de at for at en hd skulle blive skadet af magneten skulle magneten være stærk nok til at hive jernet opløst i dit blod ud af kroppen... :)

Formater lortet og se om det virker igen. Det lyder til at det blot er noget data der er scramblet. :)

Kan self ikke finde den nyhed, nogle år gammel så vidt jeg husker...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login