mboost-dp1

HD-Ready = DVI-I = HMDI-indgang??????

Gå til bund
Gravatar #1 - zack
12. nov. 2005 17:14
Vi overvejer at købe et fladskærms TV - Philips 23PF5320 - Der står, at det er HD-Ready, og at det har DVI-I indgang. Kan det modtage de nye signaler, mon???

Vores forvirring er total, for ved andre står der, at der er HMDI-indgang, og andre igen står der slet ingenting!!!
Hvilken af ovenstående skal man kigge efter, hvis man gerne vil kunne tage de digitale signaler (DR+TV2) fra januar 2006?
Det er en ren jungle...c",)Håber, at der er nogen, der kan hjælpe os, da vi er et STORT ?

Mange hilsner Jack & Zenia
Gravatar #2 - Silver-Flame
12. nov. 2005 19:29
Her hjemme hos mig står der et Philips 37'' HD-Ready med DVI-Indgang. Og det er jeg sikker på virker. så mon ikke også den model du snakker om ikke også kan ;) .. hehe ellers så spørg nogle experter :P
Gravatar #3 - zack
13. nov. 2005 20:23
Hej Silver-Flame
Tusind tak for svaret. Vi satser og prøver, hvis dit muligvis virker, så gør vores forhåbentlig også.
Al den teknik er jo slet ikke til at holde styr på - alting bliver nyere og smartere hele tiden...c",) But we try to keep up!!!
Men takker igen for responsen.*SS*
Gravatar #4 - XorpiZ
13. nov. 2005 22:04
Det nemmeste (og sikreste) er vel at spørge et sted hvor de ved hvad de snakker om (no offence til Silver-Flame) :)

Men smut ned i hifi-butikken eller lign og snak med dem, de plejer at have godt styr på det.
Gravatar #5 - duck-1
14. nov. 2005 22:25
hdmi er en blanding af dvi og lyd. dvi er kun billedet, og for at få det hele med fra eksempelvis en hd kombatible dvd afspiller eller ligende bruger man hdmi stikket får at både få lyd og billed. derudover synes jeg du skal kigge på om den skærm du har kigget på kan tage den opløsning på de (sikkert) 1366X768 som direkte opløsning fra din pc eller lignende. det lyder meget inviklet, men det betyder bare at den opløsning den har er native, og den ikke laver noget dobling af pixels osv. håber det hjalp dig. for at gøre det kort, er den hd-ready er det næsten altid godt :D, der kan selvfølgelig være undtagelser, så kig også på resten af specifikationerne såsom kontrast og lysforhold.
Gravatar #6 - Deternal
15. nov. 2005 13:29
Det vigtigste er om fjernsynet lever op til det i forestiller jer i vil bruge.

Hvis i dernæst går ned til en Fona, og siger i vil gerne have fjernsyn X, blandt andet så i er klar til det digitale sendenet, og Fona så sælger jer det, så har de ansvaret for at det virker med det digitale sendenet (er selvfølgelig muligt i skal købe en boks mellem antenne og sendenet), eftersom i har angivet det som en købsbetingelse.

Hvis i vil være helt sikre kan i skrive det på fakturaen og få sælgeren til at skrive under og lave stempel på.

Det er altid godt at have papir på det, så er det nemlig forretningen, som har problemet hvis det ikke virker :)
Gravatar #7 - buch
15. nov. 2005 14:03
#6 Nu er fona jo nok ikke lige den mest troværdige butik host http://pokana.homepage.dk/fona.html ;)

Ta i stedet et kig på www.hifipriser.dk
Gravatar #8 - duck-1
15. nov. 2005 15:59
off topic:
Buch, det er sku ved at være belastende at høre på dig og din tilsyneladende dårlige oplevelse med Fona. Jeg tror de fleste har set det nu. kom dog over det!
Gravatar #9 - buch
15. nov. 2005 16:04
off topic:
kommer mig over det snart, sagen bliver afgjort inden for rimelig tid nu :)
Gravatar #10 - Deternal
15. nov. 2005 17:02
buch: det er sådan set lige gyldigt - pointen er jo netop at de er forpligtiget til at tage salget tilbage eller erstatte udstyret hvis de har lovet at den solgte vare kan X og det så viser sig at den ikke kan X.

Det samme gælder andre firmaer, fona var sådan set bare et eksempel for eksemplets skyld. Det samme gælder jo Merlin, Ekspert, Hi-fi klubben (som iøvrigt også har haft flere "sorte" sager gennem tiden).
Gravatar #11 - buch
15. nov. 2005 17:13
#10 kald mig dum, men hver gang jeg hører navnet fona får det mig bare altid til at tænke på min egen oplevelse, også selvom det bare var pointen i det, og intet havde at gøre med butikkens navn.
Gravatar #12 - Deternal
15. nov. 2005 19:51
i så fald er det jo bare spam du kommer med.
Gravatar #13 - sten46
21. nov. 2005 09:47
Jeg vil gladeligt indroemme jeg fatter ikke en meter af det her.Om min Computerskaerm er et Roer - CRT . eller fladskaerm. Min pointe gaar "alene" paa at naar DR og andre begynder sende Digitalt (jordbaseret hhv. terrestriskt), vil vi opdage HDTV sagtens kan vente. Det er trods alt heller ikke saadan at hver gang mang skal downloade et program, skal man foerst ud og anskaffe en ny Computer.

sten46
Gravatar #14 - duck-1
23. nov. 2005 07:07
#13 Har du set HDTV live? nu snakker ikke HDTV-rip eller noget, selv om det også siger lidt om kvaliteten. Du får jo en skarphed på billedet du ikke engang har set på DVD. Det er selvfølgelig op til en selv hvornår man vil have et nyt fjernsyn og om man har brug for det. Personeligt vil jeg da også hellere vente med at købe fladskærm, til der begynder at komme nogle digitale kanaler. Men det bestemmer folk jo selv. Jeg kan ihvertfald se en kæmpe fremgang for fladskærme på mit arbejde. der ryger mellem 3-5 skærme i vores butik for 25.000 og opefter pr stk, og så er der så også dem der er billigere. Folk er helt vilde... :D
Gravatar #15 - sten46
29. nov. 2005 00:20
#14 DUCK-1

Sorry - Jeg har aldrig set HDTV live.
Mit problem er HDTV maa kunne vente, jeg hoerer jo herinde (dette udmaerkede Forum) hvor tilfredse personer er med modtage Digitale TV signaler Nibe og Tolne.
Nu er det ikke de Ny Fladskaerme jeg er imod, det er maaden problemet med A. Kopisikringen der ligesom bremser tingene. B. Digitaliseringen betyder, for mig, kvalitets forbedringen der kommer vil kun blive af kosmetisk karakter. OK jeg har aldrig vaeret paa forkant med udviklingen. C. Jeg FØLER en mangel ( ) fra ejerne af Fladskaerme om bedre TV kvalitet, som om presset kommer andre steder fra ?
Med venlig hilsen sten46
Gravatar #16 - duck-1
29. nov. 2005 07:19
#15 jeg vil give dig ret i at mange ikke forstår sig på de nye fladskærme og bare køber dem når det er billigt, eller køber dem i bilka.

Det er lidt synd, for folk bliver sikkert skuffet over dem på et eller andet tidspunkt. Der var ligende tilfælde da 100Hz fjernsyn kom frem. Der skulle alle bare have det, uden at tænke på om de havde de rigtige filtre og lignende.

Men sådan vil det altid være med forbrugere, der er dem der ved noget om det og venter, og dem der bare skal ha det nyeste og ikke har noget imod at købe en fladskærm til 100.000.-
Gravatar #17 - sten46
9. dec. 2005 01:44
# 16 Duck-1

Mht. HDTV har jeg problemer, fordi jeg stirrer mig blind paa almindelige TV skaerme - CRT - Cathode Ray Tubes. Der er intet til hinder for udvikle saadanne til HDTV. Problemerne er reelt dobbelte, kravene om sikre imod Kopieringerne, hvilket er slemt nok. Det som er vaerre bliver "Styringen af kvaliteten i forhold til anvende digitale signaler". Disse dobbelt heder bliver reelt doedsstoedet for HDTV; saaledes som det nu var taenkt, som kvalitets forbedrende. Selv naar EBU engang meldte ud med et linie antal paa 1250, og Progressiv billedfrekvens.
Dette var i slutningen af 80'erne og i et giftigt oejeblik skrev jeg om HDTV tilbage i 1993 "Og resten blev tavshed".

Hvilket ville kraeve en Liniefrekvens paa 61.250, saa jeg forstaar bedre "Man" lander paa 36.000 i Liniefrekvens og de 720p (50 Hz progressiv skanning). Ordene op- og nedskalering er vel blot finere ord for bevidste forringelser af et i oevrigt udmaerket forsoeg paa forbedringer. Og for øvrigt er alle Computerskaermene alligevel i HDTV kvalitet; godt nok 4 til 5 gange saa smaa som et 32 tommers 16:9 TV.

Med venlig hilsen sten46
Gravatar #18 - sten46
9. dec. 2005 01:51
# 1 Zack 12/11-2005

Kaere Zack, lad mig goere dette her saa kort som muligt.
Naar man, hvem det saa end er, undlod sende DVD afspillere paa markedet med UDGANGE direkte til drive et HDTV. Hvem i alverden skulle saa tro nogen ville faa den tanke begynde sende HDTV ud fra et Mastebaseret sendenet.

Og hvis dette argument er forkert, maa jeg da faa oplyst hvor det er henne, gerne detaljerede informationer. Sjaeldent har jeg ment eller skrevet alvorligere.
Med venlig hilsen sten46
Gravatar #19 - sten46
9. dec. 2005 02:00
# 16 Duck-1 29/11-2005

Naar en DVD afgiver et digitalt Tv- og diverse lydsignaler,
vil det saa sige at man OEJEBLIKKELIGT FORRINGER billedet,
inden det skal ses paa et almindeligt TV, det goer man squ' saa hvad i alverden danskere koeber HDTV skaermene til, det kan jeg faktisk ikke regne ud laengere.

Vil det ogsaa sige de digitale udsendelser og modtagere slet ikke skal have UDGANGE til forbedring. Det skal de faktiskt ikke. Hvilket forklarer hvorfor man intet kan faa oplyst angaaende Kodningsformerne.
"Harry Potter og De Vises Sten"
Med venlig hilsen sten46
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login