mboost-dp1

Hastighed: Får man det man betaler for?

Gå til bund
Gravatar #1 - KLikkereN
12. dec. 2003 07:47
Jeg har 512/128 ved TDC og downloader med en max hastighed stabilt på 55-56kb/sec. Så kom jeg i tanke om at man som hovedregel siger sin hastighed (512) og dividerer med 8 = 64!?! Bliver jeg snydt? Hvad downloader i andre der har 512 med, og hvilken ISP bruger i?
Gravatar #2 - jensendk
12. dec. 2003 08:32
512 giver de typiske 55-56 KB/sec, det er en meget normal hastighed på en sådan forbindelse.. Svarer rimeligt til mine 1.2MB/Sec på min 10Mb linie
Gravatar #3 - Yasw
12. dec. 2003 09:05
64 er rigtigt nok den maximale tophastighed, men den er kun teoretisk. I praksis ligger du meget normalt. I teorien burde en 256 forbindelse også ligge på omkring de 32, men den kommer heller ikke op på meget over 26.
Bor man fx meget tæt på centralen kan man godt være heldig at komme op på de teoretiske maximalhastigheder.
Så du bliver altså ikke snydt mere end alle os andre :)
Gravatar #4 - lean
12. dec. 2003 14:30
Der er også en en smule plads der går til tcp headers. Det er også kun i teorien der er noget der hedder hastighed.
Enten har du modtaget en bit eller også har du ikke modtaget en bit. Så får at bestemme hastigheden bliver du nødt til at tage en måling over et stykke tid, og så udregne en hastighed.
På centralen må de gøre det samme, så de kan aldrig give dig et vist antal KB/s. Derfor er det ikke usandsynligt at du kan modtage både højere og lavere antal KB/s, en der er blevet oplyst - afhængigt af hvordan du og centralen måler hastigheden.
Gravatar #5 - B Wulff
16. dec. 2003 16:25
Hos nogle udbydere skruger de lidt up for at kompensere for dette. Dette gælder dog ikke ikke nogle af de store udbyder. Jeg har selv tdc og bor 120-150m fra centralen. Jeg har har det samme tab som alle andre, pånær når jeg tester på tdc server, der lever min forbinelse op til det jeg har købt.
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
25. dec. 2003 15:35
Det er ret fedt, jeg har webspeed 64k (ja trist ikke?), men jeg kan hente med 10 til 12 KB/s. Jeg burde dog ikke kunne hente en tødel mere end med 8 KB/s så jeg klager ikke :D
Gravatar #7 - Acro
27. dec. 2003 21:28
#5 @B Wulff:
TDC - og andre - kan jo heller ikke garantere for andet end på deres eget netværk, de hastigheder skyldes jo geografiske placeringer og det netværk der er imellem disse.
Gravatar #8 - PeIK
11. jan. 2004 14:29
downloader med 44-52 med min 512 fra tdc ;((( har klynket, men de vil ikke fixe det
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login