mboost-dp1

GPU-Blæser

Gå til bund
Gravatar #1 - daniello3700
9. jun. 2005 23:53
Jeg sidder med et nVidia Geforce 6600GT PCX PCI-E, jeg har et problem med at det er meget støjende, jeg har ikke fundet nogle blæsere der passer til. Hjælp er ved at få nerver af det larmende ....
Gravatar #2 - drbravo
10. jun. 2005 00:21
Zalman vf700-Cu
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117540

Zalman ZM80D-Hp
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=93863

Er mine bedste bud. Har 80D-hp i min egen, og har installeret vf700-cu i en anden computer..
Gravatar #3 - TWFH
10. jun. 2005 07:48
Jeg er selv meget begejstret for "sandwich-kølerne" fra Zalman, selv om de fylder en krig - og så kan man nemt montere en dertil indrettet 80mm variabel blæser (variabel idet der så hut jeg visker følger en 3pins "splitter" med, som kan trække 2x12v og 2x5v fra et alm. 4-pins molex-stik (altså bare en strømtyv), så selv hvis ens kort er lidt for stort til at "understøtte" en passiv køleteknik er der håb :)
Gravatar #4 - drbravo
10. jun. 2005 09:55

Jeg bruger 80D-hp med OP-1 på mit kort - det virker vist fint.. Men det bliver noget lort når der kommer støv i computeren - Altså for meget støv i.. Alle de små riller... :@
Gravatar #5 - daniello3700
10. jun. 2005 13:26
Okay.. Er den svær at installere ZM80D-Hp??
Gravatar #6 - drbravo
10. jun. 2005 13:29
Jeg havde ingen problemer med installationen - der er en utrolig god manual med - alle steps er tegnet og det er let at samle. Jeg prøvede først at "tørsamle" den - altså uden thermal grease - bare for at sikre at den kunne være der.

Jeg ha rprøvet på en anden computer, hvor der sad noget kondensator i vejen så der ikke var plads til den. Derfor: Vent med at bruge thermal grease til du er sikker på at der er plads.
Gravatar #7 - daniello3700
10. jun. 2005 22:53
Okay mange tak for dit svar. Men hvor meget bedre køling giver den? I forhold til blæseren der er på?
Gravatar #8 - drbravo
10. jun. 2005 23:35
Det kan jeg sgu ikk helt huske. Jeg har et Sapphire X800XT Planinum Edition, og har ingen problemer med for varmt grafikkort - selvom der også er en prescot processor i kabinettet - og den eneste udluftning er PSUen der puster varm luft ud bagi.

Jeg vil tro at kølingen er god - den virker god, men jeg har ingen tal på det.

Hvis du bor i københavn kan jeg nok godt overtales til at komme forbi og skrue den på for dig - Hvis du ikke selv er så glad for det.. (men dit navn tyder mere på rønne)
Gravatar #9 - TWFH
11. jun. 2005 07:47
#4: Måske noget i stil med den her, har tit overvejet at anskaffe mig en sådan til rengøring af kabinet og indhold - dog nok ikke lige til 12v-tilslutning, min PSU har sikkert nok at lave uden sådan et monster på slæb =D

Edit: Prøvede at smide et link til en lignende fætter, bare til en hundredelas mere, men så fucker newz.dk for hårdt med mit indlæg...
Gravatar #10 - daniello3700
11. jun. 2005 18:32
Jeg kommer fra bornholm men endnu være så bor jeg på Ærø. Men tak for tilbudet. Jeg har læst inde på Edbpriser at nogen har problemer med vægten, derved har den "Knækket" kortet. Har du haft problemer med vægten?
Gravatar #11 - daniello3700
11. jun. 2005 18:50
Du kunne vel ikke fortælle mig hvorfor jeg kan se min harddisk nede i det icon der hedder: Sikker fjernelse af Hardware?
Gravatar #12 - drbravo
12. jun. 2005 00:39
#10 Ikke hvad jeg ved af - de gange jeg har transporteret den har jeg sørget for at den lå på siden med bundkortet nedad - så blæserene ikke "Hang" på bundkortet imens.

Nøø - ikk rigtigt.. Hvad sker der hvis du fjerner den? :D

Edit: Jeg har sådan set haft lidt problemer med vægten - mine spaghettiarme kan efterhånden ikke følge med! :'(
Gravatar #13 - amokk
19. jun. 2005 22:31
#11 fordi det er en SATA disk, og de kan i princippet tages til og fra mens maskinen er tændt, ligesom USB harddiske osv
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login