mboost-dp1

gps navigation

Gå til bund
Gravatar #1 - PingoKiller
22. jun. 2007 18:58
mine forældre skal til at købe en gps til bilen. de har kigget på en sony nv-u71t, men jeg synes ikke meget om sony.
er denne sony en god gps? jeg tænker på bruger venlighed. den skal kunne betjenes af pc-handicappede... :)
måske i har nogle andre mærker at anbefalde? det skal kun være gps. ikke noget gps/mobilos/pc halløjsa..

tak for hjælpen
Gravatar #2 - MiniatureZeus
22. jun. 2007 19:06
Min far har haft en del forskellige, både Garmin, TomTom og BlauPunkt. Alle sammen nogen af deres mere professionelle serie. Men han har bedst synes om BlauPunkt Lucca 5.2, som har været rigtig nem og meget meget hurtigt til at finde vej.
Men igen er den vist ret så dyr (3k-4,5k mener jeg) så hvis de vil give så meget, så kan jeg kun anbefale den.
Gravatar #3 - PingoKiller
22. jun. 2007 19:13
#2 ja. den sony de har kigget på kost 2999. så de er vel villige at ofre omkring 3 kilo
Gravatar #4 - MiniatureZeus
22. jun. 2007 19:25
#3 Jamen så kan jeg kun anbefale den. Kan se den koster 3500 kr på EDBpriser, men det er ikke meget man sparer iforhold til fysiske foretninger :)
Gravatar #5 - Knightmare
23. jun. 2007 05:47
Kan godt anbefale tomtom, den er brugervenlig. Ulempen ved den er bare at vil man opdatere kort, tilføje trafikdata mm. så skal pengepungen frem igen. Der er garmin efter sigende gratis at holde opdateret. Garmin har også vist i test at være lidt bedre til at finde frem til det rigtige sted.
Jeg har hverken erfaringer med Sony eller Blaupunkt.
Gravatar #6 - freesoft
23. jun. 2007 06:21
Ved hver ny version af kort fra Garmin koster det også.
Gravatar #7 - Bjørn
23. jun. 2007 08:34
Mon ikke du kan prøve at finde forskellige tests i aviser, på FDM, på bil sites etc? Det gør jo valget lidt lettere...
Gravatar #8 - MiniatureZeus
23. jun. 2007 08:37
FDM har faktisk lige haft en stor test i det sidste blad.
Gravatar #9 - Ronson ⅍
23. jun. 2007 09:49
Vi har solgt nv-u71t og kører med den i en af vores firmabiler.

Den fejler ikke noget, er rimelig nem, synes bare den godt kan være lidt langsom til tider, f.eks. under opstart.
Men hvorfor ikke kigge på nv-u92tw?

Den bil jeg kører i har heldigvis lige fået skiftet en billig Dunlop navigation ud med sådan en fætter her :D For dælen den er hurtig til at regne ruter ud.
Gravatar #10 - Svindleren
23. jun. 2007 16:20
Tomtom Go one Xl er en fremragende gps, DEn er nem at gå til, så fylder den ikke alverdens og koster 2999.-
Gravatar #11 - PingoKiller
23. jun. 2007 23:19
#alle
tak for jeres svar. vi har kigget i blade, anmeldelser og jeres foreslag.
indtil videre er valget faldet på en tomtom one new edition xl.
den kunne de gamle åbenbart godt li' :) og hvis jeg ikke kan finde nogen bedre, bliver det den. jeg synes det ser ud til at være et godt valg, så jeg er færdig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login