mboost-dp1
Godt ThinkPad køb?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej :-)
Nu har jeg bestemt mig for min Zepto 4040 skal skiftes ud med en ThinkPad (tør jo næsten heller ikke andet når man læser newz) :-)
Har fundet denne
ThinkPad T60 6372 på EDBpriser, umildbart ser det jo ud til at være en rigtig god pris?
Det eneste jeg sådan set lige kan finde er CPUen som måske ikke den hurtigste, men helt sikkert noget andet end der er sidder i min Zepto.
Så vil bare spørge Jer om det er et godt køb? Noget der sådan springer i øjnende på jer ThinkPad eksperter? :-)
/Kim - FreeSoft
Nu har jeg bestemt mig for min Zepto 4040 skal skiftes ud med en ThinkPad (tør jo næsten heller ikke andet når man læser newz) :-)
Har fundet denne
ThinkPad T60 6372 på EDBpriser, umildbart ser det jo ud til at være en rigtig god pris?
Det eneste jeg sådan set lige kan finde er CPUen som måske ikke den hurtigste, men helt sikkert noget andet end der er sidder i min Zepto.
Så vil bare spørge Jer om det er et godt køb? Noget der sådan springer i øjnende på jer ThinkPad eksperter? :-)
/Kim - FreeSoft
#3 du vil blive meget glad for din Thinkpad. Især pegeredskabet er helt exceptionelt! Jeg kender mange, for hvem det er ganske naturligt at have tilknyttet ekstern mus til computeren.. Og det er også nødvendigt for dem - men for os, der har Thinkpad er det ikke nødvendigt. Tingene er bare bedre :-)
Jeg ville ikke vælge den fordi opløsningen er for lav på den. 1280x800 på en 15.4" er ikke godt.
Jeg har en z61t som kører 1440x900 på 14" og tro mig, at have sådan en opløsning er virkelig lækkert når man sidder med den.
Men alt andet lige, så er det en god handel til den pris.
Du kan jo evt. se om laptops.dk er villige til at give et nedslag i prisen på en t60 med 1400*1050.
Jeg har en z61t som kører 1440x900 på 14" og tro mig, at have sådan en opløsning er virkelig lækkert når man sidder med den.
Men alt andet lige, så er det en god handel til den pris.
Du kan jo evt. se om laptops.dk er villige til at give et nedslag i prisen på en t60 med 1400*1050.
Det kan måske godt betale sig at vente lidt med at købe en T60.
Næste måned udkommer T61, så T60 ryger måske lidt ned i pris ;)
Og så går T61 over på Santa Rosa.
Næste måned udkommer T61, så T60 ryger måske lidt ned i pris ;)
Og så går T61 over på Santa Rosa.
Lad for himlens skyld være med at købe den gennem laptops.dk!!! Det er parallelimporteret og han sidder selv og fusker med at skifte hollandske keyboards og windowsinstallationer ud med DK-versioner. Og så mister du den oprindelige retableringspartition + en masse andre problemer.
IBM havde ham i søgelyset, da jeg uforvarende kom til at købe hos ham.
IBM havde ham i søgelyset, da jeg uforvarende kom til at købe hos ham.
Jeg skal ikke udelukke, at jeg kan have været uheldig. Men da jeg købte maskinen stor der i serienummeret, at det var en DK-version og da jeg modtog den var det tydeligvis en NL-version. Jeg ville have den byttet til en DK-version og manden var meget uvillig til at ændre handelen.
Efter et længere kamp lykkedes det mig dog - hvorefter han sendte mig en helt forkert maskine - og igen en udenlandsk version.
Support kunne på grund af parallelimport kun ydes i det pågældende land, men laptops.dk forsikrede mig at jeg jo bare kunne benytte mig af den almindelige reklamationsret.
En af grundene til, at jeg valgte IBM var at jeg gerne ville benytte mig af deres enorme service, så den standard reklamationsret var ikke tilstrækkelig. Det skulle også vise sig (efter langt om længe at have fået en DK-version) at det var en god idé. Jeg havde fucket windows op i en grad, der var helt utroligt, og jeg havde ved leg og pilleri slettet recovery-partitionen. IBM sendte mig en stak CD'er med recovery og med retablering af denne partition.
laptops.dk havde til gengæld tilbudt mig en røv at trutte i.
Det kan være, at han er blevet dygtigere, men dengang havde han ikke styr på at lægge retableringspartition på en anden harddisk.
Microsoft ville iøvrigt heller ikke supportere mig, da det viste sig at min Windows var en pirat-version.
Og harddisken var en noname.
Efter et længere kamp lykkedes det mig dog - hvorefter han sendte mig en helt forkert maskine - og igen en udenlandsk version.
Support kunne på grund af parallelimport kun ydes i det pågældende land, men laptops.dk forsikrede mig at jeg jo bare kunne benytte mig af den almindelige reklamationsret.
En af grundene til, at jeg valgte IBM var at jeg gerne ville benytte mig af deres enorme service, så den standard reklamationsret var ikke tilstrækkelig. Det skulle også vise sig (efter langt om længe at have fået en DK-version) at det var en god idé. Jeg havde fucket windows op i en grad, der var helt utroligt, og jeg havde ved leg og pilleri slettet recovery-partitionen. IBM sendte mig en stak CD'er med recovery og med retablering af denne partition.
laptops.dk havde til gengæld tilbudt mig en røv at trutte i.
Det kan være, at han er blevet dygtigere, men dengang havde han ikke styr på at lægge retableringspartition på en anden harddisk.
Microsoft ville iøvrigt heller ikke supportere mig, da det viste sig at min Windows var en pirat-version.
Og harddisken var en noname.
#10 du kan sparer omkring 2500 kr ved at købe den hos ok1.de
Den øverste (ThinkPad T60 UD0C1GE-H) er den du har set på edbpriser
den anden øverste (ThinkPad T60 - UT955GE) er den #5 anbefaler...
den anden øverste (ThinkPad T60 - UT955GE) er den #5 anbefaler...
#9 på min gamle T40 ville IBM ikke give support, pga. laptops havde parallelimporteret den, men der gav laptops.dk mig den support jeg skulle bruge, uden nogle problemer.... Og prøvede det samme med at få fjernet predesktop osv., men der sendte laptops sjovt nok os bare nogle recovery cd'er...
Nu har jeg så en x60s fra laptops.dk, hvor IBM gerne ville yde support... Min trackpoint gik i stykker, og nu har IBM så sendt mig et nyt tastatur...
Så jeg kan ikke se noget problem ved at skulle handle ved laptops...
Nu har jeg så en x60s fra laptops.dk, hvor IBM gerne ville yde support... Min trackpoint gik i stykker, og nu har IBM så sendt mig et nyt tastatur...
Så jeg kan ikke se noget problem ved at skulle handle ved laptops...
#20 fordi det ikke er fedt, at IBM ikke vil yde support. Hvor er Laptops.dk henne, når jeg sidder i England og min skærm går i stykker?
Når IBM yder supporten, så kan jeg tage hvorsomhelst hen og få det fikset.
Ikke at laptops.dk ikke kan yde support.. Det kan de sikkert. Det er bare ikke godt nok.
Når IBM yder supporten, så kan jeg tage hvorsomhelst hen og få det fikset.
Ikke at laptops.dk ikke kan yde support.. Det kan de sikkert. Det er bare ikke godt nok.
#21 Som jeg skrev til sidst, så ville IBM gerne yde support på min x60s (som os er fra laptops.dk), så noget kan tyde på, at det med at IBM ikke vil yde support på maskiner fra laptops.dk ikke helt holder længere...
Men kan da godt forstå, at du ikke har den store interesse for at anbefale dem til andre, efter det du har oplevet med dem. Men siger bare, at jeg kun har oplevet positive ting hos laptops.dk :)
Men kan da godt forstå, at du ikke har den store interesse for at anbefale dem til andre, efter det du har oplevet med dem. Men siger bare, at jeg kun har oplevet positive ting hos laptops.dk :)
#25 Jeg siger bare du kan spare x antal kroner ved at købe på ok1.de.. hvad du så gør, er mig ligegyldigt.
Cloud02 giver bare sin mening omkring hvad han syntes er værd at købe..
Cloud02 giver bare sin mening omkring hvad han syntes er værd at købe..
Har du så set på en der kører 1440x900 så du har noget at sammenligne med?
Det er meget fint at sige at 1280x800 er fint når man ikke har set andet.
Det er ikke ment som en flame eller noget, jeg vil bare gerne have at du får en god skærmopløsning, så du ikke går og fortryder som jeg gjorde ved mit første køb.
Har du så set på en der kører 1440x900 så du har noget at sammenligne med?
Det er meget fint at sige at 1280x800 er fint når man ikke har set andet.
Det er ikke ment som en flame eller noget, jeg vil bare gerne have at du får en god skærmopløsning, så du ikke går og fortryder som jeg gjorde ved mit første køb.
Har kigget på ok1.de, men de har jo ikke et kæmpe udvalg. Du skrev jo at UD0C1GE-H var den jeg så på edbpriser, men det kan jeg ikke helt få til at passe.
Jo jo, det er jeg klar over. Og nej, det har jeg ikke, så kan ikke sige om du har ret. Men jeg tror ikke jeg vil fortryde, da jeg sådan set er godt tilfreds med 1024x768 på 15.1" nu.
Har kigget på ok1.de, men de har jo ikke et kæmpe udvalg. Du skrev jo at UD0C1GE-H var den jeg så på edbpriser, men det kan jeg ikke helt få til at passe.
Jo jo, det er jeg klar over. Og nej, det har jeg ikke, så kan ikke sige om du har ret. Men jeg tror ikke jeg vil fortryde, da jeg sådan set er godt tilfreds med 1024x768 på 15.1" nu.
KAN GODT SE DE IKKE ER DE SAMME MODELLER HELT, MEN DA ALLIGEVEL VÆRD AT SPARE SÅ MEGET. EN EKSTRA STANG RAM KOSTER JO IKKE ALVERDEN OG 20 GB EKSTRA ER DA TIL AT UNDVÆRE FOR SÅ MANGE PENGE...
(edit: sry caps lock)
KAN GODT SE DE IKKE ER DE SAMME MODELLER HELT, MEN DA ALLIGEVEL VÆRD AT SPARE SÅ MEGET. EN EKSTRA STANG RAM KOSTER JO IKKE ALVERDEN OG 20 GB EKSTRA ER DA TIL AT UNDVÆRE FOR SÅ MANGE PENGE...
(edit: sry caps lock)
Du behøver jo ikke råbe :-)
Så mange penge er det da heller ikke, godt 800 kr. forskel på deres UD0C1GE-H og den på edbpriser. Hvad var det de tog for at sætte dansk keyboard på, hvis de kunne det? (Jaja amokk, kender godt dansk og tysk layout)
Der er heller ikke mange penge at spare ved at købe gennem fx Tech Data (i hvertfald ikke til den pris vi kan få den til), prisforskellen var små 200 kr. på den model ved proshop og TD.
Men jeg tror nu jeg køber den i aften, der kan jo gå lang tid (over 1 mdr.) før priserne falder efter det som #6 skriver.
Du behøver jo ikke råbe :-)
Så mange penge er det da heller ikke, godt 800 kr. forskel på deres UD0C1GE-H og den på edbpriser. Hvad var det de tog for at sætte dansk keyboard på, hvis de kunne det? (Jaja amokk, kender godt dansk og tysk layout)
Der er heller ikke mange penge at spare ved at købe gennem fx Tech Data (i hvertfald ikke til den pris vi kan få den til), prisforskellen var små 200 kr. på den model ved proshop og TD.
Men jeg tror nu jeg køber den i aften, der kan jo gå lang tid (over 1 mdr.) før priserne falder efter det som #6 skriver.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.