mboost-dp1
Gode råd ønskes
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg er en meget lidt computernørdet person, som kigger på ny bærbar. Det er ej nemt når man intet fatter; men her er et par spørgsmål:
1) Er en AMD turion 64 x2 tl- 58 processor (1,9 GHz) en dår lig processor i forhold til en intel. Jeg har kig på en med amd, men har hørt at computere de sidder i larmer; og Intel er dyrere.
2) Er HP et godt mærke som er konsistent i deres valg af komponenter, eller er der andre mærker som jeg burde overveje?
Min pris på bærbar er max kr. 8000,-
Glæder mig til at høre.
Degnen
1) Er en AMD turion 64 x2 tl- 58 processor (1,9 GHz) en dår lig processor i forhold til en intel. Jeg har kig på en med amd, men har hørt at computere de sidder i larmer; og Intel er dyrere.
2) Er HP et godt mærke som er konsistent i deres valg af komponenter, eller er der andre mærker som jeg burde overveje?
Min pris på bærbar er max kr. 8000,-
Glæder mig til at høre.
Degnen
#3 .. den er lavet af de samme billige ting som så mange andre bærbar også er.
at betale for at få en bærbar i et af de kante mærker kan efter min mening kun betale sig hvis man også vælger at gå efter deres business maskiner, da man ellers betaler for mærket uden at få noget for det.
at betale for at få en bærbar i et af de kante mærker kan efter min mening kun betale sig hvis man også vælger at gå efter deres business maskiner, da man ellers betaler for mærket uden at få noget for det.
#3 Det er noget billigt plastik lort for at sige det på en pæn måde :)
Nu ved jeg ikke lige hvad du skal bruge den til, men hvorfor dog ikke købe en Apple MacBook? Den billigste koster ~7500 kr. og du kan nemt og bekvemt kører Windows på den..
Hvis du overvejer en MacBook, så vent dog ihvertfald til den 23. oktober med at købe den, da det er der at det nyeste OS X udkommer.
Nu ved jeg ikke lige hvad du skal bruge den til, men hvorfor dog ikke købe en Apple MacBook? Den billigste koster ~7500 kr. og du kan nemt og bekvemt kører Windows på den..
Hvis du overvejer en MacBook, så vent dog ihvertfald til den 23. oktober med at købe den, da det er der at det nyeste OS X udkommer.
Det vil være langt lettere at hjælpe dig, hvis du skrev hvad du regner med at bruge laptoppen til. Jeg vil anbefale dig at overveje at købe en laptop til notebook brug, altså en laptop med lang batterilevetid, lav vægt og med spil som sidste prioritet.
Jeg spiller kun managerspil, og skal bruge den til et minimum af tekstbehandling, regneark osv. jeg er skolelærer men har udviklet et internetbaseret undervisningstiltag og ved derfor ikke helt hvad computeren skal kunne i fremtiden. Jeg er en del på nettet og ønsker en computer der reagerer hurtigt når jeg går til en ny side. Jeg vil gerne kunne se film uden de hopper som på min gamle del, og jeg skal have min. 120 GB til bl.a. musik.
MHT. Mac er jeg blevet det anbefalet alle steder men vil nødig skifte fra pc, da det giver mig mange fordele.
Lenovo har jeg også hørt meget godt om men der kan jeg kun få med 1 GB ram i mit prisleje; og det er jo ikke nok til Vista, så?
MHT. Mac er jeg blevet det anbefalet alle steder men vil nødig skifte fra pc, da det giver mig mange fordele.
Lenovo har jeg også hørt meget godt om men der kan jeg kun få med 1 GB ram i mit prisleje; og det er jo ikke nok til Vista, så?
Jo du mister fordelen ved at din netværksforbindelse ikke afbryder tilfældigt. Du mister også fordelen ved at du ikke får BSOD ved at sætte et par højtalere til din computer.
Jeg vil anbefale den her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=361...
God byggekvalitet. Widescreen til dine multimedie behov.
God stabil maskine og Thinkvantage programmerne er fine og hjælper dig, modsat f.eks. Acer's eller Dell's ekstra program som bare er til besvær.
Det er ikke noget problem at få den udvidet til 1GB ram hvis du føler det er nødvendigt, og selv med ram udvidelse vil det stadig være inden for dit budget.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=361...
God byggekvalitet. Widescreen til dine multimedie behov.
God stabil maskine og Thinkvantage programmerne er fine og hjælper dig, modsat f.eks. Acer's eller Dell's ekstra program som bare er til besvær.
Det er ikke noget problem at få den udvidet til 1GB ram hvis du føler det er nødvendigt, og selv med ram udvidelse vil det stadig være inden for dit budget.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.