mboost-dp1

Gode og dårlige forhandlere - Til alles hjælp !

Gå til bund
Gravatar #1 - wiccadk
24. jan. 2005 12:04
Hej alle !
Jeg synes det kunne være en hjælp til alle, hvis vi postede vores erfaringer omkring positive og negative købssituationer, til at hjælpe andre med ikke at gå "i fælden" og få dårlige oplevelser.

Min situation:
Jeg købte en sending hardware (som jeg ofte gør da jeg er systembygger til omgangskredsen) fra CompuMail i Århus (Århus PC Lager/DCS webafdeling).
Jeg var så uheldig at de havde sendt en forkert processor. Jeg ringede ind og hørte hvad jeg skulle gøre og sendte den så ind.
De modtog produktet og deres webside informerede først om at have modtaget den (tirsdag d.18 Januar 2005) og sagen var færdigbehandlet dagen efter. Jeg ventede på jeg fik min processor, men intet skete.
Efter et par emails skete der intet, så jeg ringede ind et par gange, hvor der hvert gang blev lovet fra PN at han nok lige skulle gøre noget ved det, men intet skete. Jeg ringede efterfølgende igen til PN i supportafdelingen som sagde jeg skulle ringe tilbage kl 15, så havde han fundet sagen igen, men heller ikke der havde han fundet ud af det. På trods fra at de lavede fejlen, tilbød jeg at de kunne sende den anden processor retur samt annulere tilbagebetaling af mine portoudgifter (venligt fra mig, synes jeg selv...).
Han lovede at ringe på min mobiltelefon, men der skete intet. Nu er det så d.24. Januar og CompuMail skylder mig stadig en processor !! Intet er sket!!

Af positive forhandlere findes der rigtig mange. Mine favoritter er:

shg, midtdata, itbutikken, getmore, bt printservice.

Men jeg har aldrig haft så uheldig en support, som fra CompuMail.
Gravatar #2 - wiccadk
24. jan. 2005 12:05
Hej alle !

Jeg synes det kunne være en hjælp til alle, hvis vi postede vores erfaringer omkring positive og negative købssituationer, til at hjælpe andre med ikke at gå "i fælden" og få dårlige oplevelser.

Min situation:
Jeg købte en sending hardware (som jeg ofte gør da jeg er systembygger til omgangskredsen) fra CompuMail i Århus (Århus PC Lager/DCS webafdeling).
Jeg var så uheldig at de havde sendt en forkert processor. Jeg ringede ind og hørte hvad jeg skulle gøre og sendte den så ind.
De modtog produktet og deres webside informerede først om at have modtaget den (tirsdag d.18 Januar 2005) og sagen var færdigbehandlet dagen efter. Jeg ventede på jeg fik min processor, men intet skete.
Efter et par emails skete der intet, så jeg ringede ind et par gange, hvor der hvert gang blev lovet fra PN at han nok lige skulle gøre noget ved det, men intet skete. Jeg ringede efterfølgende igen til PN i supportafdelingen som sagde jeg skulle ringe tilbage kl 15, så havde han fundet sagen igen, men heller ikke der havde han fundet ud af det. På trods fra at de lavede fejlen, tilbød jeg at de kunne sende den anden processor retur samt annulere tilbagebetaling af mine portoudgifter (venligt fra mig, synes jeg selv...).
Han lovede at ringe på min mobiltelefon, men der skete intet. Nu er det så d.24. Januar og CompuMail skylder mig stadig en processor !! Intet er sket!!

Af positive forhandlere findes der rigtig mange.
Mine favoritter er:

shg, midtdata, itbutikken, getmore, bt printservice.

Men jeg har aldrig haft så uheldig en support, som fra CompuMail.
Gravatar #3 - markjensen
24. jan. 2005 12:28
Jeg er glad for at midtdata er med på listen, for det er der jeg vil købe min næste computer (saml-selv)
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
24. jan. 2005 12:55
Køb aldrig computer i et supermarked eller i Fona o.lg.
Gravatar #5 - JackDK
24. jan. 2005 13:30
#1 Midtdata: De er kun gode, så lang tid der ikke er noget galt med de ting, man har modtaget fra dem. Jeg købte bærbar hos dem i sommers og selvom de skulle bruge 2 dage på, at teste den før de sendte den ud, så opdagede de ikke, at det var den forkerte model de havde sendt mig. En model til adskillige tusinde mindre end den jeg skulle ha...

Og så har jeg lige købt et Asus A8N SLI Deluxe fra shag.dk og det har jeg ikke modtaget endnu efter over en uge, da de sendte til den forkerte by og så ville de sende det med ekspress og det blev heller ikke til noget.
Gravatar #6 - buch
24. jan. 2005 14:25
nej køb for guds skyld ikke i fona! computeren har været til reppration 4 gang og skulle ha været 5 gang nu men de tager den nok ikke retur da jeg har "udsmykket" (case modding) mit tower har det enlig noget at sige?
Gravatar #7 - Klok
24. jan. 2005 14:26
Jeg har altid fået godt behandling hos Dell.

www.dell.dk hvis nogle skulle være i tvivl :D
Gravatar #8 - buch
25. jan. 2005 14:21
nogen der kender http://www.compushoppen.dk ?
for overvejer kraftigt at købe denne her model hos dem
Gravatar #9 - Pernicious
25. jan. 2005 22:07
Man skal passe på med sådanne advarsler og anbefalinger, da det ofte kan være meget forskelligt hvordan folk har oplevet at blive behandlet det samme sted.

Har f.eks. selv aldrig haft problemer med shg de gange jeg har haft noget til reklamation, men har en ven der ikke vil røre dem med en ildtang.

En gang imellem dukker der nogle op, hvor service er en by i Rusland, men somregel så klarer markedskrafterne selv sådanne problem børn, de lukker.

Så er der naturligvis steder som Fona, Merlin, Bilka osv., men de henvender sig til et helt andet kundesegment end nørder, så dem er der vel ikke nogen herinde der handler med alligevel ;)
Gravatar #10 - buch
26. jan. 2005 18:28
bilka kan man stole 110% på! det er helt sikkert men fona sutter røøøøv!
Gravatar #11 - amokk
26. jan. 2005 19:12
#10 meget saglig og velformuleret kommentar du har der!

Forstår ikke helt hvordan du kan finde på at modde på en maskine som er købt samlet, og er inden for garantiperioden, men hvis det mod du har lavet, ikke har betydning for den fejl der er, skal de stadig reparere den...
Gravatar #12 - buch
26. jan. 2005 20:38
har haft den ene side af toweret af og sat en plade af poly carbonat i og en 120mm*120mm blæser i og så har jeg pillet fronten ud af mit tower foran hvor diskettetdrevet sidder og sat en cathode styrer i så har jo haft pillet ret meget ved computeren sluttet strøm til alle de ting og sådan men de har stadig pligt til at reparere den?

Forstår ikke helt hvordan du kan finde på at modde på en maskine som er købt samlet, og er inden for garantiperioden

den har været så mange gange til repration at jeg har krav på yderlige 5 års reklamationsret og gider ikke vente 5 år med at lave case modding på den!
Gravatar #13 - amokk
26. jan. 2005 21:00
Hvad er der da der er galt med computeren?
Gravatar #14 - buch
26. jan. 2005 21:12
formatterede den til et computer lan det første problem kommer da jeg har formatteret den og jeg skal kopiere filerne fra min xp cd (original cd) der er der nogen filer den ikke vil lave en kopi afog derefter går det bare ned af bakke vi sad så og testede det meste af mit hardware den dag og vi nåede frem til mit vga kort virker, hdd, ram og cd-drevene virker og nu vil den kun lige starte og ikke boote eller noget somhelst
Gravatar #15 - Mort
28. jan. 2005 08:21
Jeg har haft dårlige erfaringer med at handle i Multimedia World.

Deres priser er gode nok men da jeg afleverede et defekt bundkort til reparation mente de ikke det fejlede noget og ville tage 400 kroner for at have checket det. Det var først da jeg monterede bundkortet i deres reparations lokale og påviste med deres eget hardware at det ikke virkede at jeg fik det byttet.

Reperations tiden var heller ikke god. Da jeg ringede derind for at høre hvad der blev af mit bundkort sagde de at de nok skulle have det klar indenfor den tid lovens rammer gav dem. Det vil sige de havde ingen kvaler med at have mit bundkort liggende i 14 dage før de "testede" det og sagde at det ikke fejlede noget.

Generelt er jeg skeptisk overfor forretninger som har salgslokaler et sted og et andet sted hvor man afleverer defekte varer. Det første man kan gøre før man køber i forretningen er lige at checke hvor mange mennesker der står inde i deres raparations lokaler. Står der mange er forretningens kvalitet nok ikke så høj.
Gravatar #16 - blackthorne_dk
28. jan. 2005 08:41
Jeg tror ikke man kan sætte butikkerne i bås på baggrund af enkeltsager, der skal lidt mere til, for at tælle det sammen.

Jeg plejer som regel at handle hos de 3 store butikker i Viborg (midtdata, prcdata og itbutikken). Men det er mest fordi jeg ikke stoler på at mit hw ikke bliver smidt med af postdk :(

Jeg har hørt dårlige ting om alle 3 butikker, og min kammerat har endda måtte stå i 2 timer i midtdata for at få udnyttet sin 14 dages returret.

PRCdata har dog en utrolig god politik mht. kundeservice, de er bare for langsomme når man køber per postordre derfra :(

ITbutikken mener jeg ikke har ordentlige ekspedienter. Jeg har flere gange oplevet at de har givet forkerte råd eller slet ikke vidst hvad jeg snakkede om, når jeg købte der. Men det kan man self være ligeglad med, når man handler per postordre.
Gravatar #17 - buch
28. jan. 2005 18:16
Generelt er jeg skeptisk overfor forretninger som har salgslokaler et sted og et andet sted hvor man afleverer defekte varer. Det første man kan gøre før man køber i forretningen er lige at checke hvor mange mennesker der står inde i deres raparations lokaler. Står der mange er forretningens kvalitet nok ikke så høj.

har du overvejet at mange folk til at reparere defekte ting kan betyde at butikken priotere det meget højt?
Gravatar #18 - amokk
28. jan. 2005 23:27
#17 eller at butikken har ansat en flok inkompetente tumper som ikke kan klare tingene alene (dvs. 1 til at hælde pæren og ti til at fortælle hvilken vej han skal dreje)
Gravatar #19 - buch
29. jan. 2005 11:17
#18 så kunne man jo evt. gå ud og stille dem nogen spørgsmål som de burde kende svarene på hvis de laver defekte ting?
Gravatar #20 - XtcKilla
1. feb. 2005 13:54
Tja, midtdata er for det meste jo gode nok, har både haft gode og dårlige oplevelser med dem..

derimod vil jeg fremhæve klingenberg data (som ligger i odense). Har haft flere gfx kort som lissom gik i stykker, hvor de så bare tager imod det, smider det i en maskine med det samme, konstaterer det ikk funker og gir mig et tilsvarende..dét er god service..
ellers vil jeg fremhæve shg som flere andre også gør, de har styr på det de laver..
tjdata har jeg heller ikk haft problemer med og computersalg.com er også en god butik uden problemer mht. rma, forsendelse osv..
Gravatar #21 - ohm
23. jun. 2005 12:31
Køb adrig hos compushoppen.dk - det er et fupfirma der lever af at snyde folk, lukke selvskabet og genopstå som nyt firma - de leverer meget sjældent noget som helst!

se http://www.mortenn.dk/?Direkt-Data_ApS
Gravatar #22 - Indox
23. jun. 2005 13:45
#4 - Jeg begik den fejl at købe min computer i Merlin. Inden for et år, er det lykkedes min computer at gå i stykker 3 gange. Og hver gang tager det ca. en måned inden Merlin kan finde ud af at lave den. Lige bortset fra sidst, hvor de slet ikke kunne lave den, og jeg selv måtte hjælpe dem.

#7 - Mine erfaringer med Dell er udenlukkende dårlige. Meget dårlige.
Da min lillesøsters computer gik i stykker, fik jeg (efter 4 uger) at vide, at jeg bare skulle formatere den med den medfølgende Windows CD. Da jeg så prøvede at forklare dem, at jeg ikke havde modtaget en CD, fik jeg bare at vide, at det var mit eget problem. Selvom der burde følge en med.

Så længe leve Dell & Merlin!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login