mboost-dp1

GIV MIG POWER.

Gå til bund
Gravatar #1 - gladejuul
1. apr. 2008 15:27
Halløjså, så er pc´en ved at være der.

ASUS P5E3 Deluxe WiFi-AP @n
Intel Core 2 Dou E8500 3.16Ghz
2 X 1 Gb OCZ Platinium DDR3 pc 10666 1333 Mhz Ram
SAPPHIRE RADEON HD 3870 X2 Grafikkort
Linksys WMP 300N 2,4 GHz Wireless -N
500 Gb SATA3 Harddisk
DVD brænder
Div. drev

Og til sidst mit problem:
Thermaltake TR-2 550 PP PSU....
DEN KAN IKKE BANKE NOK STRØM PÅ HEGNET, som man siger..

Hvad skal man så købe? Nogen ideer?
Nogle erfaringer?
Gerne en god på ca 1Kw..

I bund og grund? Hjælp
Gravatar #2 - mvoigt27
1. apr. 2008 15:50
Skal det være 1kw så er den her for vild.. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID... . speciel gaming stømforsyning, men lidt dyr.... du kan også nøjes med den her... http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
dem har jeg generelt rigtig gode erfaringer med.
Gravatar #3 - vandfarve
1. apr. 2008 15:53
En 550W PSU er mere end rigeligt til den computer, så du kan sagtens beholde den. Mit umiddelbare gæt vil være, at du sjældent vil bruge over 300W (grundet grafikkortet, som bare er et "bæst"), så du har i hvert fald et rimeligt overhead.

Thermaltake laver desuden nogle rimelige produkter, så hvorfor ikke bare beholde den?
Gravatar #4 - gladejuul
2. apr. 2008 04:47
Jeg skylder vel lige at skrive, at
grafikkortet:
Sapphire Radeon HD 3870 x 2, 1 gb
Skriver 550 W psu eller derover.
Kunne ikke åbne det ene link fra mvoigt27
Gravatar #5 - mvoigt27
2. apr. 2008 06:36
Beklager meget, her er det igen http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Men som tre skriver så tjek mit sidste link, det burde give mere end nok kraft til din maskine.....
Gravatar #6 - mvoigt27
2. apr. 2008 06:39
Andre plusser ved sidnævnte strømforsyning er du kun klikker de kabler ind i strømforsyningen du skal bruge, så absolut intet kabel rod.....
Gravatar #7 - Xill
2. apr. 2008 07:47
hvor mange 12V rails har den, og hvor mange A er de på ?

til det system vil jeg mene at du skal have 2 12v rails på 18 A
Gravatar #8 - mvoigt27
2. apr. 2008 07:55
Den har tre rails og levere 50 amp fordelt på de tre, yderst stabil strømforsyning.....
Gravatar #9 - gladejuul
2. apr. 2008 17:12
Tror nu egentlig/måske, at det skulle kunne starte, men Bios`en siger Biiib Bib Bib Bib, hvilke ifølge manualos er:

No VGA detected.

Og det er da træls, kan jo ikke engang komme på pc´eren og lægge evt drivere ind????
Gravatar #10 - gentox
2. apr. 2008 17:15
Og du har sat de 2 strømstik til på grafikkortet?
Gravatar #11 - gladejuul
2. apr. 2008 17:22
Skal de begge på?

Der er jo kun et 6 stks og så et 8 stks, men ingen 8 stks stik til psu
Gravatar #12 - gentox
2. apr. 2008 17:37
Den skal desværre bruge 2 stik ja.
Har fundet et par billeder, og på det link her under ser det ud som om der er brugt 2 med 6 ben.
http://www.overclockersonline.net/images/articles/...

Og så vidt jeg husker så er det, det kort til højre der er dit kort http://www.techspot.com/articles-info/52/images/Im...

Det er begge HD3870X2 kort, men fra forskellige producenter.
Gravatar #13 - gentox
2. apr. 2008 18:03

Har læst lidt på det, og det er kun nødvendigt med 2 x 6-pin PCI-E stik, men for at muliggøre Overdrive (overclocking) Så skal der være et rigtigt 8-pin PCI-E stik i, udover det andet 6-pin PCI-E.
Gravatar #14 - gladejuul
2. apr. 2008 18:14
Det røde kort er det jeg har..

Jeg har nu monteret det hele og computeren bibber en gang
som den skal og der kommer signal til skærmen, men så stopper det også der, den kører ikke videre.
Gravatar #15 - gladejuul
2. apr. 2008 18:16
Havde også fundet ud af at den skulle have 8 pins ved crossfire og min 750W PSU
Gravatar #16 - gentox
2. apr. 2008 18:28
Jeg synes det er svært nøjagtigt at sige hvad der er galt, da det kan være mange ting.
Har heller ikke erfaring med lige den type bundkort, men håber der er en anden der har?

Desuden er det lettere at fejlfinde når man sider med hardwaren, og en bundkortmanual. Så håber du har mulighed for at få en ven, der har lidt forstand på det til at se hvad der kunne være galt.

Men du er det mindste kommet så langt som at den ikke bare står bipper, fordi den mangler grafikkortet.

I øvrigt hvad mener du med signal til skærmen? Som at du kan gå ind i bios?
Gravatar #17 - gladejuul
2. apr. 2008 18:41
Det håber jeg også der er.. takker indtil videre..
Jeg har læst og læst ... men det store problem, synes jeg er, at manualer til bundkort.. ja og selv til, grafikkortet, hvirker håbløs forældede, det er ikke engang de samme grafikkort de har på deres billeder osv..

Det med signalet var, at før meldte den intet indput altså skærmen, og nu kommer det da lys i den sorte skærm altså.

kan ikke komme ind i bios

Gad vide om det kan have noget at gøre med, at jeg først købte Geforce 8600 gt og installerede?!?
Gravatar #18 - gentox
2. apr. 2008 19:03

Det burde ikke have noget at sige at der har været de 2 8600GT i før.
Men nu du siger det, så virkede det da dengang, og den eneste ændring er grafikkortet?

Kan være at grafikkortet er defekt?
Håber det selvfølgelig ikke, men det kunne være en ide at prøve det i en vens PC og se om det vil virke der?
Gravatar #19 - gentox
3. apr. 2008 17:38
Har undret mig en del over ordlyden i de krav der er til PCIe strøm stik, på henholdsvis HD3870X2 og HD3870: http://ati.amd.com/products/radeonhd3800/requireme...

ved dog ikke om det har en betydning.
Gravatar #20 - gladejuul
4. apr. 2008 14:19
Hej igen.

Update, har talt med komplett.dk, hvor kortet er købt
og de er meget behjælpelige, har aftalt, at min fortrydelsesret, skal jeg ikke tænke på, hvis jeg overskrider, de tager gerne tilbage, men vil selvfølgelig ogå gerne hjælpe til, at fixe problemet og får fat i en der ved mere.

Samtidig med har jeg lagt en bestilling ind på en:
Corsair 850w psu så det ikke skukke være et problem mere..

og har prøvet com´en med et gammelt graffikkort og der virker den.

Mht at komme grafikkortet i en vens pc, er problemet, at jeg ikke kender nogen med større psu end den jeg har..

Det var lige seneste nyt 8o).
Gravatar #21 - gentox
4. apr. 2008 15:23

At sætte det i en anden PC, er heller ikke relevant når din PC virker med et andet grafikkort.
Det tyder helt klart på, at enten din gamle PSU ikke kunne følge med, eller at grafikkortet er defekt.
Gravatar #22 - gladejuul
9. apr. 2008 09:56
Nej det er sandt, har modtaget den nye psu
Corsair 750w godt nok, men lige lidt hjalp det.
Så nu skal den lige sendes tilbage, da komplett.dk
mener den er defekt.
Gravatar #23 - gladejuul
9. apr. 2008 10:01
I øvrigt lige test på strømforsyningen:

http://www.hardware.no/artikler/corsair_tx750w/455...

Den skulle vel være ok?
Gravatar #24 - gentox
9. apr. 2008 12:27
Den er helt klart en super strømforsyning, og burde sagtens kunne trække dit system.

Tror det er grafikkortet, når nu din PC virker med andre grafikkort.
Gravatar #25 - gladejuul
10. apr. 2008 07:18
Hmm du har ret, men prøv evt at kigge her:

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=2...
Gravatar #26 - gentox
10. apr. 2008 13:07

Det lyder som et driverproblem... Troede ATI havde fået styr på det, men åbenbart ikke endnu.

Men nej det lyder ikke betryggende.
Har selv overvejet om jeg skulle have et kort magen til, men tror da jeg venter til efter de får nogle nye drivere ud.

Og er lidt ked af at jeg anbefalede det, men var ikke klar over at de havde driver problemer.
Gravatar #27 - gladejuul
10. apr. 2008 17:58
Det er jo det.. Hmmm

Det skal du ikke være ked af, der stod jo ingen steder skrevet, at det kunne medføre problemer, så tænk ikke på det..

Men jeg er stadig opsat på, at få det til at køre, men hverken ATI eller Asus har jo nogen dansk hotline.

Gad vide hvad jeg selv kan gøre?

Kan jeg ændre min bios på bundkortet? kan jeg installere drivere uden at bruge grafikkortet?
Gravatar #28 - gentox
10. apr. 2008 18:13
Det der nok kommer nærmest en løsning er den sidste beskrivelse der minder om din situation
OK, the freezing is now finished, I updated my BIOS... Everything is all fixed. Make sure if you have an ASUS to Disable that Gateway thing, your monitor will turn on but black. Good Luck, I'm now going to be late for work.

Han taler lidt sort, men han mener sikkert at BIOS skal opdateres, og så er der en eller anden gateway der skal slås fra.

Og det kan du jo så kun gøre hvis du sætter et andet grafikkort i.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLa...
Gravatar #29 - gladejuul
10. apr. 2008 18:25
Det er jo det, Den gateway er som jeg tror, noget ASUS har på deres bundkort, den starter op med en side, med skype alm OS eller Bios, man kan selv vælge..
Ved ikke om det er så den kan skype uden at være startet op, mht Bios har jeg næsten lige udskiftet til seneste nye
( på det tidspunkt, det er så et par uger gammelt) for,
at den skulle kunne vide, at min processor fandtes.
Gravatar #30 - gentox
10. apr. 2008 18:41
Det lyder sært at man skal slå det du beskriver fra, for at det virker.

Har dog aldrig set det før, da det er ved at være nogle år siden jeg sidst havde et bundkort fra Asus, og dengang fantes der ikke en platform, hvor du kunne bruge skype før du startede PC'en.

Men hvis det heller ikke virker, er det jo nok grafikkortet der er i stykker.
Gravatar #31 - gladejuul
10. apr. 2008 18:45
Jeg prøver lige.. Sikke noget 8o( ..

Har fået grønt lys fra Komplett.dk til returnering med garanti.. Sikke et besvær Asus tror heller ikke på mus med alm stik mere, så jeg skal flytte mit Logitech dinovo.
Gravatar #32 - gladejuul
10. apr. 2008 19:05
Har fået disabled gateway, og min driver er fra 28/2 hedder 1001, der er kommet en nyere den hedder 1109, gad vide om man skal udskifte bios´en igen?
Gravatar #33 - gentox
10. apr. 2008 19:13
Synes det er værd at prøve før der bliver lavet en RMA.

Hvad skriver de i øvrigt om ændringerne?
Gravatar #34 - gladejuul
10. apr. 2008 19:34
RMA?

De skriver bare at de understøtter de nyeste processorer..
Gravatar #35 - gladejuul
10. apr. 2008 19:36
Er igang med udskiftningen ( gør korsets tegn )
Gravatar #36 - gentox
10. apr. 2008 19:47
RMA står for reklamation, og bruges ret ofte i forskellige webshops om en vare der er defekt.

Der skal man så udfylde en RMA, før du kan sende varen retur, og eventuelt få den byttet, eller repareret.
Gravatar #37 - gladejuul
10. apr. 2008 20:06
Når ja, det er sandt.

Tjeck dette link:

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=2...
Gravatar #38 - Lunxed
10. apr. 2008 20:10
Det ser ud til at det kun er folk med, Asus bundkort der har dette problem.
Gravatar #39 - gentox
10. apr. 2008 20:13
Det var i det mindste noget konkret at gå efter, i stedet for at famle i blinde.

Korrekt
Gravatar #40 - gladejuul
10. apr. 2008 20:21
Ja det ser sådan ud..

Det er jo det, windows ville ikke starte op derefter, så jeg geninstallerer lige...
Og så begynder PLUG AND PRAY.. med grafikkortet 80)

Har jo egentlig lavet en RMA og den er godkendt,
men er sikker på, at hvis det her virker blivet Komplett.dk
ret glade for feedbacken, kan jo være jeg ikke er den eneste, der køber hos dem og har samme problem.
Gravatar #41 - gladejuul
10. apr. 2008 22:00
Arj, nu må det stoppe, Windows installationen er gået helt i stå, der står installerer windows og bjælken; installerer enheder er stoppet lidt over halvvejs...

Er der nogen der har prøvet det? den genstarter og gør det samme igen og igen..

Det er windows XP home
Gravatar #42 - gentox
11. apr. 2008 02:14
Ja de informationer du har lært under det her er guld værd, og kan sikkert spare en del forretninger for en masse penge i RMA sager.

Tag alt USB hardware fra, undtagen dit keyboard og mus. Windows kan godt hænge pga. den slags, da den ikke kan finde ud af hvilken slags hardware det er.

Hvis det ikke er det, så er det højst sandsynligt anden hardware, men USB udstyr er normalt synderen.
Gravatar #43 - gladejuul
11. apr. 2008 06:49
Det er da irriterende, har fjernet en usb remotemodtager,
og har taget antennerne fra til Wifi@An.

men den stopper samme sted, der er nu kun et disk-drev et liteon cd rom og en dvd brænder.
Gravatar #44 - gladejuul
11. apr. 2008 07:54
Så langt så godt....

god og dårlig nyhed..

Først den dårlige.. er ligesom stuck in windows installationen.

Den gode er: der er liv i grafikkortet, der er kommet billede på..
Chock chock chock 8o)
Gravatar #45 - gentox
11. apr. 2008 12:19
Det er det der hedder et skridt frem, og to tilbage :oP

Men du er sgu da også ekstremt uheldig.
Er dog sikker på at det der sker lige nu, er driver relateret, hvor Windowsinstallationen ikke kan finde de rette drivere, til en del af din hardware, og så går i selvsving.
Har selv prøvet det samme, og der skyldtes det netop USB tilslutninger.
Gravatar #46 - gladejuul
11. apr. 2008 19:13
Hej igen.

Ja på en eller anden facon, fik jeg den til at køre,
geninstallerede windows, Ati software og påbegyndte opdatering af bundkortsdrivere, forlod pc´eren, da jeg kom hjem var den slukket og ville da ikke lige tænde igen lagde den på siden og tjeckede alle stik mm, så kørte den et stykke tid slukkede og ville ikke starte igen...
Nu kom jeg til, at tænke på, at den kun har virket i liggende tilstand, kan det tænkes, at pga af den enorme vægt fra grafikkortet, kan få bundkortet til at røre pladen det er skruet fast på og derfor ikke vil starte op( blæserne kører kun lige 2 omgange og nicht weitere????!!????

Bundkortet må vel kun røre chassiet på skruepunkterne eller??
Gravatar #47 - Lunxed
11. apr. 2008 22:56
#46 Det kan godt ske
Gravatar #48 - gentox
12. apr. 2008 13:46
Synes det lyder vanvittigt at det er så tungt, at det ikke virker når PCen står op.
Man kan ikke sikre bundkortet bedre?
Men det er jo nok allerede skruet fast, med det der kan skrues fast :/
Gravatar #49 - gladejuul
12. apr. 2008 20:27
Ja det var også bare en tanke, har haft den helt skilt ad idag, satte nogle gummiskiver bagved, samlede det hele igen og
så kunne den starte uden problemer, lod den ligge ned og rørte ingenting, kom igen til lige at gå 15 minutter, da jeg kom tilbage, var den slukket og kunne igen ikke startes...
AAAAAAAAARGH, Hvad så????????

Bios???
Strømstyring????
Drivere?????
Hotfix??????

HJÆLP!!!!!!!!!
Gravatar #50 - gentox
12. apr. 2008 20:31

Jeg ville virkelig gerne kunne hjælpe dig lige nu, men aner ikke hvad jeg kan gøre. Så håber der er andre der kan.

Men du har godt nok været uhelddig i det her forløb, og håber ligesom du selv gør, at bundkortet ikke har taget skade.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login