mboost-dp1
GeForce 4ti 4200 ELLER GeForce FX 5600
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
hej jeg står i en lidt svær situation, jeg skal ud og købe grafik-kort men jeg ved ikke hvilket et jeg skal vælge.
Jeg leder efter noget i den pris-klasse dvs. 1000 - 1300
og derfor vil jeg høre alles meninger, gode råd eller andre grunde til hvilket kort jeg skulle købe
Jeg leder efter noget i den pris-klasse dvs. 1000 - 1300
og derfor vil jeg høre alles meninger, gode råd eller andre grunde til hvilket kort jeg skulle købe
Jeg kender ikke til FX 5600, men har haft både et GeForce4 Ti4200 (lånt) og et Radeon 9600 PRO kort i min maskine, og fik langt bedre ydelse og kvalitet fra Radeon-kortet end fra GeForce-kortet, undtagen i f.eks. Quake3-baserede spil, som åbenbart kører rigtigt godt med GeForce-kort.
Kan derfor anbefale at du i det mindste overvejer et Radeon 9600 Pro (ikke SE) baseret kort, hvis du alligevel ikke skal punge ud for cremen af cremen - også selv om et ikke-MX GeForce4-kort virker som et attraktivt køb for tiden.
...
Kan derfor anbefale at du i det mindste overvejer et Radeon 9600 Pro (ikke SE) baseret kort, hvis du alligevel ikke skal punge ud for cremen af cremen - også selv om et ikke-MX GeForce4-kort virker som et attraktivt køb for tiden.
...
Jeg vil gerne sælge mit Gainward geforce4200ti 128 mega ram kort, så behøver du ikke at bruge alle dine penge på det. :)
nej det kan jeg godt se ! MEN.....et sted man ikke skal spare i en computer er grafikkortet medmindre det er en surf pc og ikke til gaming !
men kig lige her alligevel
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.as...
men kig lige her alligevel
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.as...
Det kommer vel også meget an på hvor stor en pc'er han har.....
Min AMD Thunderbird 1400 Mhz maskine kan det ikke betale sig at ofre penge på et nyt grafikkort til.
Min AMD Thunderbird 1400 Mhz maskine kan det ikke betale sig at ofre penge på et nyt grafikkort til.
#9: Det er et Radeon 9800SE - du kan jo også bare købe en væddeløbshest, klippe et par ben af den og så se hvordan det går... De benchmarks jeg har set berettiger ikke 9800SE-kort til den merpris kontra ydelse i forhold til 9600PRO ditto.
Har du måske selv et Radeon 9800XT under hjelmen?
...
Har du måske selv et Radeon 9800XT under hjelmen?
...
#10: Jo da, jeg har en kammerat med en gammel 1400MHz T-Bird. Smed det i #2 nævnte GeForce4-kort i, og så var den da en ganske habil spillemaskine. Den var noget længere om at loade baner end de andre maskiner i vores "maskinpark", og Windows XP kørte ikke på alle cylindre, so to speak, men ellers lossede den da løg i forhold til mit "usle" GeForce3 - og det vel at mærke selv om min maskine er en XP2800+ med 2x256MB PC2700 RAM...
...
...
#1 hvis du køber et radeon 9600 Pro er der lige et par ting du skal være opmærksom på:
Det billige hos Proshop Direkte er:
CGA-E968TVD Radeon 9600PRO 128MB 400/200 (altså 200 mHz ram)
Det hos f.eks. Compumail er:
CGA-P968TVD Radeon 9600PRO 128MB 400/340 (altså 340 mHz ram)
Ramhastigheden er meget væsentlig for kortets ydelse, så pas på dette hvis du køber et billigt 9600 Pro! ;)
Det billige hos Proshop Direkte er:
CGA-E968TVD Radeon 9600PRO 128MB 400/200 (altså 200 mHz ram)
Det hos f.eks. Compumail er:
CGA-P968TVD Radeon 9600PRO 128MB 400/340 (altså 340 mHz ram)
Ramhastigheden er meget væsentlig for kortets ydelse, så pas på dette hvis du køber et billigt 9600 Pro! ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.