mboost-dp1
gaming mus
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
hvad er din ynglings mus? og hvad er dine erfaringer med den mus. rent personligt kigger jeg mest efter en all around mus inde for gaming verdene.. lige for tiden spiller jeg mest wolrd of warcraft.. hvis der er andre WOW spiller så må de meget gerne skrive hvad for en mus de bruger!!
Bruger også en logitech MX 500-etellerandet de kan varmt anbefales... har en knap så du kan justere DPI'en og dermed følsomheden, meget praktisk i nogle siturationer
spiller CS, C&C og diverse andre RTS spil
spiller CS, C&C og diverse andre RTS spil
Spiller pt. mest TrackMania på computeren, men før i tiden, da jeg købte min mus, spillede jeg rigtig meget TF, HL og CS og der valgte jeg en Logitech G7, som både er en gamermus og en alm. mus, idet den er trådløs.
Mange vil dog mene, at en mus man bruger til spil, ikke kan være trådløs, men grunden til at jeg har valgt en trådløs mus, er fordi computeren står ret langt væk fra skærm/tastatur :)
Derudover så har jeg aldrig haft nogle problemer med den under et, og har da siddet i en garage hvor vi var 5 som havde den samme mus, og efter vi lige havde computer sammen med mus, var der overhovedet ingen problemer :) Desuden er den kanon god at holde på og har også knapper til at ændre DPI som er ret brugbart når man laver grafik.
Mange vil dog mene, at en mus man bruger til spil, ikke kan være trådløs, men grunden til at jeg har valgt en trådløs mus, er fordi computeren står ret langt væk fra skærm/tastatur :)
Derudover så har jeg aldrig haft nogle problemer med den under et, og har da siddet i en garage hvor vi var 5 som havde den samme mus, og efter vi lige havde computer sammen med mus, var der overhovedet ingen problemer :) Desuden er den kanon god at holde på og har også knapper til at ændre DPI som er ret brugbart når man laver grafik.
du har da ikke brug for en mus, du skal da bare havde en handske
Men lidt mere seriøst, vælg en mus du ikke syntes er grim. Og så er der faktisk ikke mere at sige til den sag.
Eller jo, det er der åbenbart.
Har spillet TF2 og Unreal Tournament 3 med en MX610. Som jeg gang på gang har fået at vide er en af de værste "gamer" mus man kan vælge.
Den er jo trådløs...
Den har jo kun 1000 dpi....
So on and on and on...
Og alligevel plejer jeg gerne at ligge nummer 1.
Enhver der ikke kan spille med en trådløs mus er efter min mening. En skovl. Der er intet der forhindre den i at være lige så god som en med snor, du slipper endda for at den sidder fast i bordet eller noget lignende. Og der er ingen grim ledning over bordet.
Ved trådløs har du to problemer. Der kan komme interference. Som du kun vil opleve hvis der faktisk er et problem. Og indrømmet, så kan du ikke spille. Men det er ikke noget du finder ud af mens du spiller. Det vil være der fra starten af.
Og den kan løbe tør for strøm.
Men det jeg egentlig har prøvet at sige, for lige at slutte af nu. Er at du vælger bare en mus du syntes er pæn. End of story. Så kan du indstille den så den passer til dig bagefter. Men sålænge du ikke bare køber den billigste, så er fucking lige meget hvad du vælger.
The end.
Men lidt mere seriøst, vælg en mus du ikke syntes er grim. Og så er der faktisk ikke mere at sige til den sag.
Eller jo, det er der åbenbart.
Har spillet TF2 og Unreal Tournament 3 med en MX610. Som jeg gang på gang har fået at vide er en af de værste "gamer" mus man kan vælge.
Den er jo trådløs...
Den har jo kun 1000 dpi....
So on and on and on...
Og alligevel plejer jeg gerne at ligge nummer 1.
Enhver der ikke kan spille med en trådløs mus er efter min mening. En skovl. Der er intet der forhindre den i at være lige så god som en med snor, du slipper endda for at den sidder fast i bordet eller noget lignende. Og der er ingen grim ledning over bordet.
Ved trådløs har du to problemer. Der kan komme interference. Som du kun vil opleve hvis der faktisk er et problem. Og indrømmet, så kan du ikke spille. Men det er ikke noget du finder ud af mens du spiller. Det vil være der fra starten af.
Og den kan løbe tør for strøm.
Men det jeg egentlig har prøvet at sige, for lige at slutte af nu. Er at du vælger bare en mus du syntes er pæn. End of story. Så kan du indstille den så den passer til dig bagefter. Men sålænge du ikke bare køber den billigste, så er fucking lige meget hvad du vælger.
The end.
Jeg er ret glad for min Razer Diamondback. Man kan justere følsomheden på den mens man er inde i et spil, hvilket er rart når man spiller FPS spil og den ligger godt i hånden hvilket er rart når man spiller alle spil.
Knapperne til den er store så de er lette at klikke på og er udført i en slags hård gummi der gør at hænderne ikke glider selvom man har fået svedige hænder.
Jeg har aldrig problemer med at musen pludselig fryser fast eller bevæger sig i den forkert retning, hvilket jeg har oplevet med alle andre optiske mus jeg har prøvet.
Derudover ser den pæn ud på skrivebordet.
Knapperne til den er store så de er lette at klikke på og er udført i en slags hård gummi der gør at hænderne ikke glider selvom man har fået svedige hænder.
Jeg har aldrig problemer med at musen pludselig fryser fast eller bevæger sig i den forkert retning, hvilket jeg har oplevet med alle andre optiske mus jeg har prøvet.
Derudover ser den pæn ud på skrivebordet.
Personligt bruger jeg en ... <indsæt random mærke> der ikke er for stor og ikke for lille og ikke er ergonomisk og så skal den efter min mening ha' hale. Ikke fordi at haleløse mus hakker e.l. men alene tanken om at musen kan stoppe med at virke, grundet low battery, får mig til at svede.
Way offtopic: Seriøst MiniatureZeus, dit nye avatar ligner noget fra ... ahem ... et mandemodels pr0n site.
Way offtopic: Seriøst MiniatureZeus, dit nye avatar ligner noget fra ... ahem ... et mandemodels pr0n site.
Bryger en Logitech G5, holder virkelig af de, høj dpi eller lave vis man er til det, vægt instelling, har altid kunne lide at der er lidt modstand i min mus, og så ligger den godt i håndene
Jeg bruger selv en Logitech G5. Den ligger super i hånden, DPI kan indstilles on-the-fly ved klik på en knap på musen og selv hvis du sveder som et ondt år, så har den en eller anden slags.. coating.. der gør at den stadig bliver liggende i hånden og ikke smutter. :) Alt i alt, super mus.
jeg spille ikke wow mere, men var meget glad for en mus med med mange knapper til det, og er derfor glad for min logitech MX Laser som har i alt 9 knapper + Scroll, som så giver 7 programmerbar knapper, hvilket jeg er meget glad for
tror det er den de nu kalder "Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse"
tror det er den de nu kalder "Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse"
så har jeg bestilt logitech G9 musen.. venter bare på at den kommer mandag.. nu må jeg se om den var det værd...
#8 Du glemmer også, at en trådløs mus er mærkbar langsommere samt tungere, da den skal holde på batterier også.
Selv bruger jeg en MX518 <3
Selv bruger jeg en MX518 <3
#22 Har ikke behov for, at dokumentere det. Jeg kan selv mærke forskel og fravælger (bl.a.) derfor trådløse muse. :)
Jeg ved også mange ikke selv mærker forskellen, men specifikt til gaming (dog nok ikke liiiige wow) så er det forholdsvist vigtigt, at musen reagerer når man vil have den til det.
Jeg ved også mange ikke selv mærker forskellen, men specifikt til gaming (dog nok ikke liiiige wow) så er det forholdsvist vigtigt, at musen reagerer når man vil have den til det.
#23 - trylleklovn
Nu har jeg lige søgt lidt på google, men jeg har ikke kunnet finde én eneste undersøgelse der kan påvise nogen forskel på reaktionstid ved trådløs vs. kablet mus.
Hvis man tænker lidt logisk over det, så burde der heller ikke være nogen forskel, da det må antages at tage lige lang tid at sende signalet via radiobølger vs. kabel.
Men hvis du kan finde nogen der kan bevise at der er en forskel i reaktionstiden, så fair nok.
Nu har jeg lige søgt lidt på google, men jeg har ikke kunnet finde én eneste undersøgelse der kan påvise nogen forskel på reaktionstid ved trådløs vs. kablet mus.
Hvis man tænker lidt logisk over det, så burde der heller ikke være nogen forskel, da det må antages at tage lige lang tid at sende signalet via radiobølger vs. kabel.
Men hvis du kan finde nogen der kan bevise at der er en forskel i reaktionstiden, så fair nok.
terracide skrev:Jeg har set en test der viser at USB mus + LCD + SLI giver noget mere lag end PS/2 mus, CRT og ekelt GPU.
Logisk nok, og med al sandsynlighed ligger den største forskel i CRT & PS/2.
De fleste CRT-skærme kan let klare 100Hz, mens de fleste LCD skærme stopper ved 60Hz, dvs. CRTen kan hurtigere vise en ændring. Derudover er PS/2 mus underlagt en fast standard for hvordan musen kommunikerer med I/O bussen, og dit operativsystem skal gøre mindre arbejde for at finde musens position (musen sender reelt hvor mange enheder den har flyttet sig siden den sidst opdatering, hermed simpel +/- operation). Ved USB skal signalet forbi CPU'en flere gange. Først som generisk USB-datastrøm, så forbi driveren, og endelig tur til OS'ets kerne, altså nogen flere passes end ved PS/2.
Anyways, det er hvad min logik siger mig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.