mboost-dp1

Gaming computer, hvad skal jeg vælge?

Gå til bund
Gravatar #1 - MoRf4r123
3. mar. 2008 18:11
Hej,
Min efterhånden ret slidte 3700+ er stået af og jeg leder derefter nogle lidt nyere dele..
Jeg har en chill innovasion 400W strømforsyning som jeg dog er i tvivl om også er stået af, et 7800gt grafikkort som jeg regner med at bruge i den nye computer og nogle harddiske, heribland en raptor.

Jeg har kigget lidt på følgende:

CPU: Core 2 Quad Q6600 2.4ghz - ~1600kr
Bundkort: Pas.
Grafikkort: mit gamle 7800gt
Ram: Corsair XMS2 2 x 1 GB - ~370kr
Kabinet: Pas.
PSU(måske): Pas.

Jeg leder derfor efter et godt bundkort, gerne uden en chipset køler der larmer mere end hele computeren, et godt midi kabinet (eller mindre) som ikke koster kassen og et råd til en ny PSU.
Grunden til at jeg ikke ønsker at opgradere mit 7800gt er fordi jeg primært spiller CS 1.6 og det spil er ret ligeglad med grafikkortet :)

Gode råd modtages :P
Gravatar #2 - Norrah
3. mar. 2008 18:18
Hvad er budgetet?

Jeg ville jo personligt aldrig spare på kabinettet da det er den del der siger mest om computeren. Men hvis du nu kun har 3-4000 kroner at gøre godt for, så er det jo ikke fedt at halvdelen går til en del der ikke har en effekt på maskinens performance.

Bundkort: Gå efter et af de nyere intel Chipset,
PSU: Hvis du har råd, så snup en Corsair 550watt.
Gravatar #3 - MoRf4r123
3. mar. 2008 18:28
Budgettet er ikke alt for stort.. jeg er halv ligeglad med kabinettet, det må gerne veje så lidt som muligt og være smart indvendigt, altså at harddiske osv er placeret smart istedet for de gammeldags kabinettet hvor det næsten er umuligt at få kablerne til at køre rundt osv :)
Gravatar #4 - Norrah
3. mar. 2008 18:44
Altså jeg ville foreslå du brugte lidt ekstra på bundkortet.
Det er fundamentet, og det er sgu rart at havde et godt fundament så man er i stand til at byggere højere senere skulle det være nødvendigt, samt det "muligvis" kan være mere stabilt. Og du ikke er låst nær så meget fast i muligheder.

Bundkort:
Et forslag kunne være dette
Det er et Intel Chipset, hvilket jeg til enhver til vil anbefale til en Q6600 hvis du ikke har planer om at køre SLI.

PSU:
Du vil ikke fortryde en Corsair PSU

Kabinet:
Vælg et du har råd til.
Gravatar #5 - stargate
3. mar. 2008 19:08
her er hvad jeg købet for 1½ mdr siden for 8000 kr

Intel core 2 quad 2.4 ghz
MSI P35 NEO2-FR bundkort
MSI NX8600GTS 256 MB DDR3 GFX
Corsiar XMS2 2x1 GB PC6400
PSU 500W 18 db
SATA DVD brunder
WD 500 GB SATA-300 16 Mb buffer
22" Samsung DVI TFT
MS Vista 64 bit

Men husk 2000 er for skærm og 800 kr for MS

og den kører okay .. har dog ikke testet den med CS men på NFS prostreet klare den højst opløsning uden nogle problemer eller lag
Gravatar #6 - MoRf4r123
3. mar. 2008 19:16
Jeg har fået anbefalet at købe en duo cpu istedet for quad, f.eks. 8400.. mht. bundkort foreslår nogle et 750i eller et 780i hvis jeg skal clocke (som jeg har planer om), men er det pengene værd? koster dobbelt så meget..
Hvad med ram egentligt, er 6400 fint, selvom der findes meget bedre?
Gravatar #7 - Happy-Cheese
3. mar. 2008 21:08
Jeg ville nok købe 2 x 2GB. Ram det koster kun 600 og en smule

og jeg ville heller ikke anbefale at du beholdt dit gamle grafikkort... tvivler på den kan ret meget :D

Og hvis du har rigtigt mange penge har jeg et blæret kabinet til 1000 kr. du skal se ellers så skal du bare finde et til ca 400 som ROCKS
Gravatar #8 - Happy-Cheese
3. mar. 2008 21:11
#5 stargate - du siger du har quad core!!! jeg har fået at vide at Vista understøtter, men IKKE udnytter quad core?

har du tjek på det?
Skal nemlig selv have nyt monster :D
og desuden har jeg vædet en 20'er med en veninde om om Vista UDNYTTER quad-core :p

håber virkelig Vista udnytter quad-core! det er jo ikke hver dag man har en 20'er :D
Gravatar #9 - Xill
3. mar. 2008 21:46
#8 .. hvad mener du med

Vista understøtter, men IKKE udnytter quad core?

naturligvis understøtter vista quad core, hvilket betyder at alle spil og programmer frit kan udnytte den. men om vista udnytter quad core, har vel ikke meget betydning efter som vista jo langt fra bruger bare en af kernerne ....

jeg tror jeg ville blive rimelig negativ hvis vista begyndte at bruge alle mine 4 kerner ..
Gravatar #10 - Happy-Cheese
3. mar. 2008 21:48
det var ikke helt det jeg mente :D vi prøver igen ...

Vista går ikke ned med en quad core, men kan kun udnytte 2 kerner?
Gravatar #11 - kimx
3. mar. 2008 21:59
Hvis vista har brugt for alle fire kerner, så er der intet til hindre for at de bliver brugt, hvis det ellers er det du mener.
Gravatar #12 - Happy-Cheese
3. mar. 2008 22:01
jeg havde bare hørt at Vista ikke kunne bruge.. simpelthen ikke kunne se at der var mere en 2 kerner når man gav den en quad-core...

ligesom gaml computere der højest kan se en disk som 8 GB :D
Gravatar #13 - Xill
3. mar. 2008 22:32
#12 .. okay .. men det er altså ikke noget problem.

det eneste problem folk støder på nu er at et 32 bit OS resultere i at det kun kan se lidt over 3 GiB RAM. Så der går ikke lang tid til vi skal skifte til 64 bit
Gravatar #14 - vandfarve
4. mar. 2008 07:45
#Happy-Cheese:

Vista understøtter og kan bruge quad core-processorer. Selv Windows XP kan det. Længere er den ikke.
Gravatar #15 - Happy-Cheese
4. mar. 2008 10:59
#13 og #14:
Fint nok der tjente jeg da lige en nem 20'er og ja da.. jeg skal have 64 bit her til min konfirmation :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login