mboost-dp1

fUnc surface Vs. Icemat Black ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Rappe
22. sep. 2003 14:05
Hey!

Jeg står og skal købe en ny musemåtte. Jeg var inde i en computerbutik og spurgte efter Icemat black hvorefter jeg fik at vide at ICemat og Steelpad var fortid og det nu var fUnc som var det helt vilde og nye.
Jeg vil høre om nogen af jer har erfaringer med fUnc evt. har prøvet den ?

-*Rappe*-
Gravatar #2 - Acro
22. sep. 2003 14:31
#1 @Rappe:
Jeg har Steelpad S4 lige nu, men skifter meget snart til fUnc sUrface 1030 - den er simpelthen for genial.

Modstanden er meget lille, og du føler faktisk din mus svæver (især hvis du benytter teflon-tape på musen), udover det er den enormt præcis - og især den ru overflade er gode til optiske muse.
Gravatar #3 - Bubel
23. sep. 2003 05:42
Func er god, ja. Først virkede den lidt underlig. En lasket stykke gummi og en plasticplade.
Men den er helt ok, den har både en ru og en glat side. På den glatte føles det som at spille airhockey, din mus svæver næsten over pladen. Hvis det ikke er godt nok, kan du vende pladen og du har lidt mere modstand i musen.
En anden god detalje er at der er en ledningsholder med der kan monteres flere forskellige steder.

Jeg har haft en ICemat og den er for høj til mit stakkels håndled, samt at den er temmelig kold til at starte med.(det problem har steelpad'en også)

Steelpaden fungere desuden ikke særligt godt med de nye MX Logitech mus.
Gravatar #4 - Rappe
24. sep. 2003 16:20
Hmm jep tror det bliver fUnc. Her set mange andre steder at de anbefaler den ! :D
Gravatar #5 - Renegade
26. okt. 2003 12:32
Du skal ikke vælge nogen af dem. DU skal købe den helt nye Steelpad 4D, som minder meget om fUnc surfaces, bare den er bedre, ved det at fladen er større, og kun halv så tyk, så det føles næsten som om du kører musen på bordet. OG så koster den kun det halve. Køb den på www.steelpad.com
Gravatar #6 - Deternal
26. okt. 2003 12:43
Husk at check om pad'en fungerer med den mus du skal bruge - vandt en steelpad der gjorde at min mus skippede - viste sig at være et kendt problem.

Bruger selv func 1030 og har gjort det siden '01 og er yderst tilfreds. Men modsat Steelpad skal de altså udskiftes en gang imellem.

Hvad man bedst kan li' er individuelt - det vigtigste er dog man kan li' sin mus, så test den del først ;)

Afaik skulle alle mus køre på func 1030, er mere icemat og steelpad der kan være probs med.
Gravatar #7 - Deternal
26. okt. 2003 12:44
Doh - opdagede lige hvor gammel den her tråd er - flot nok renegade at genoplive 1 mdr. gammel tråd hvor gutten så helt sikkert har købt sin pad......
Gravatar #8 - Grilleren-|
26. okt. 2003 12:57
brug en icemat det ved man hvad er ! jeg synes musen godt kan køre for "glat" eller hvad det hedder
Gravatar #9 - hundeboll
26. okt. 2003 17:18
/me holder på sin skummåtte. Den holder !
Gravatar #10 - Acro
26. okt. 2003 18:41
#5 @Renegade:
Den "helt nye Steelpad 4D" er altså samme størrelse som fUnc SUrface 1030 (jeg har begge dele) - muligvis 3 cm større, men intet af betydning, medmindre man har en meget lav markørhastighed. Det er meget muligt at Steelpad 4D er tyndere, men den har altså små fødder påmonteret, som gør den højere end fUnc sUrface 1030, hvis man da ikke også tager denne ud af sin holder. Desuden koster Steelpad 4D 299 kr., hvilket er 70 kr. mere end fUnc sUrface 1030 sælges til. Få styr på dine argumenter, de holder overhovedet ikke - men du får måske provision af salget!? Husk lige at både Steelpads og Icemats produkter ikke må (bør) anvendes hvis du i forvejen er plaget af ledsmerter, da de er utroligt kolde - modsat gængse af stof eller plastik.
Gravatar #11 - KozmoNaut
26. okt. 2003 20:21
/me holder fast i de fine billige reklamemåtter man får ved forskellige messer.

Indtil for nyligt var det en udemærket Medion-måtte af noget tyndt skum og en mærkelig halvblød plastikoverflade. Den er dog nu skiftet ud med en AMD-måtte med dejligt hård plastikoverflade.

Jeg vil vove at påstå at en eventuel forskel på disse geniale freebies og en Steelmat, Icemat eller lignende er intetsigende.

Men det er så bare min indstilling. Jeg spiller jo heller ikke "Seriøst CS" ;)

Tror jeg vil slæbe en gammel toknaps serielmus og en af de gode gamle gnattede stofmåtter med til et træf og rive folk hårdt rundt i Quake3 eller hvad folk nu tør spille. Det kan sagtens lade sig gøre, og man har ret til at grine ondt bagefter :)
Gravatar #12 - Froberg
26. okt. 2003 22:19
Heh, yeah. Jeg gamer stadig med en Mouseman Dual optical og et træbord som musemåtte.
Faktisk er en af gummidutterne under min musemåtte blevet slidt af ^^
Gravatar #13 - Deternal
29. okt. 2003 02:44
#11: Det troede jeg ogsaa selv engang - men jeg maa erkende at det at proeve everglide gjorde at jeg kunne se en hvis forskal - problemet med everglide er saa at den river musen ondt mm man har en absurd maengde teflon.

For everglide svaergede jeg til bilka musemaatter eller Adia reklame musemaater :>

Saa indtil 2000 var det altsaa logitech pilot ps/2 3 knaps mus og stofmaatte.

Dermed ikke sagt at visse reklame maatter ikke kan vaere ca. ligesaa gode - omend jeg tvivler lidt.
Gravatar #14 - ttN
11. nov. 2003 18:31
func er bedst, da den ikke knækker(HAR ødelagt to icemats) og fordi du sparer pengene på teflon
Gravatar #15 - <3Thinkpads
11. nov. 2003 18:33
Icemat er bedst, har ikke ødelagt min og bruger MS intellimouse uden teflon...

Wow #14?
Gravatar #16 - Deternal
12. nov. 2003 07:29
#14+#15: I går da glip af noget ved ikke at bruge teflon, men må i self selv om.
Gravatar #17 - <3Thinkpads
13. nov. 2003 14:00
#16:
Ja ja Deternal det ved jeg men jeg bruger den ikke til gaming og så kan jeg sagtens klare mig med alm. malertape..;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login